سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
شنبه 93 دی 20 , ساعت 4:15 عصر

باور کنید یا نه، برخی از پربازدیدترین مکان‌های گردشگری جهان اصلا جذاب نیستند و حتی بالعکس، ظاهری ناخوشایند و چندش‌آور هم دارند.

 

به گزارش بولتن نیوز،در گزارش پیش‌رو پنج مکان معروف گردشگری را معرفی می‌کنیم که بازدید از آن حس بدی برای گردشگران به همراه داشته است.

 

1- دیوار آدامس، سیاتل آمریکا

 

 

دیوار آدامس

 

در شهر سیاتل دیوار معروفی است پر از آدامس‌های جویده شده. گردشگران از سراسر جهان پای این دیوار ایستاده‌اند و آدامس‌های خود را روی آن چسبانده‌اند. گفته می‌شود قدیمی‌ترین آدامس‌ این دیوار 20 سال پیش روی آن چسبانده شده است. برخی از بخش‌های این دیوار چند اینچ ضخامت دارند و به علت چسباندن چندین آدامس روی هم، تا 15 فوت هم بالا رفته است.

 

2- بزرگترین نمایشگاه قارچ، اروگان آمریکا

 

هرکسی علاقه به قارچ ندارد، اگر شما هم از این دسته هستید، هرگز پا به جنگل ملی «مالهور» اروگان نگذارید. این‌جا مکانی است که انواع مختلف و کمیاب قارچ از جمله قارچ‌های عظیم‌الجثه عسل رشد می‌کنند. این جنگل بزرگترین کلونی قارچ در جهان است که در فضایی 2200 هکتاری گسترده شده و قدمتی 2400 ساله دارد. گفته می‌شود وزن کل قارچ‌های این منطقه به 35 هزار تن می‌رسد. ناگفته نماند همه قارچ‌های این نمایشگاه لزج نیستند، برخی از آن‌ها خیس هستند!

 

 

جنگل ملی مالهور

 

3- موزه موی «لیلا»، میسوری آمریکا

 

دیدن دسته موهای قدیمی شاید یکی از چندش‌آورترین صحنه‌هایی باشد که در ذهن یک گردشگر باقی بماند. «لیلا کاهون»، بنیان‌گذار این موزه اما یکی از افرادی است که نه‌تنها حس بدی از دیدن مو به او دست نمی‌دهد، بلکه سال‌ها وقتش را صرف جمع‌آوری مو و تزیین ساختمان‌های مختلف با آن کرده است. بیش از 2 هزار آیتم از جمله زیورآلات و حلقه‌های تزیینی که همگی از مو تهیه شده‌اند، در این مکان نگهداری می‌شود. قدمت برخی از این حلقه‌های مو به قرن هفدهم می‌رسد، موهایی که برای زیباتر کردن خانه‌های دوره ویکتوریایی مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

 

4- حفره برکلی، مونتانا آمریکا

 

حفره «برکلی» که سابقا معدن مس بوده، با آبی که به رنگ قرمز متمایل است منظره‌ای زیبا را رودرروی گردشگران قرار می‌دهد، اما مسأله اینجاست که این آب آرام و درخشان، شدیدا آلوده به اسید و فلزات سمی است. طول این حفره یک مایل، عرض آن نیم مایل و عمق تقریبی آن برابر با 1780 فوت و آب آن به‌شدت مرگبار و آلوده است.

 

سال 1995 دسته‌ای از غازهای برفی راهشان را گم کردند و در ساحل این آب‌ها فرود آمدند. صبح روز بعد 342 تای آن‌ها مرده بودند! با وجود حفاظت دولتی از این مکان خطرناک، مردم هنوز از آن دیدن می‌کنند، اما خوشبختانه نمی‌توان خیلی به آن نزدیک شد. گردشگران با پرداخت دو دلار می‌توانند روی سکویی که بالای آن واقع شده بروند و از بالا آن را تماشا کنند.

 

5- استخرهای نوشیدنی «هاکونه»، ژاپن

 

اگر نمی‌توانید تحمل کنید جمعیتی از مردم در نوشیدنی مورد علاقه‌تان شنا می‌کنند، به این آبگرم‌ها نروید. در این مکان 25 حوضچه وجود دارد که آب آن‌ها، آبگرم معمولی نیست، بلکه مردم در چای سبز، قهوه، سوپ میسو و دیگر نوشیدنی‌ها غوطه‌ور می‌شوند. اگر با شنا کردن در مایعی چسبناک همراه با افرادی از گروه‌های سنی مختلفی مشکلی ندارید، می‌توانید به ژاپن بروید و از این مکان دیدن کنید. البته گفته می‌شود مایعات داخل این حوضچه تخلیه می‌شود و پس از اتمام سانس‌ها، کسی آن را نمی‌نوشد!

 

انتهای پیام

 

 

استخر نوشیدنی

 

موزه مو

 

گودال برکلی


لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 

ابزار هدایت به بالای صفحه