سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
یکشنبه 95 خرداد 16 , ساعت 10:59 عصر
محققان موسسه A*STAR یک کتابخانه رباتیک خودکار طراحی کرده‌اند که برچسب‌های RFID را اسکن کرده و می‌تواند به شناسایی محل کتاب‌های جابجا شده کمک کند.

به گزارش بولتن نیوز، به نقل از گیزمگ، سیستم‌های رایانه‌ای برای چندین دهه به فهرست کردن کتابخانه‌ها کمک کرده‌اند اما اگر کسی یکی از کتاب‌ها را در جای غلط قرار دهد، پیدا کردن آن برای کتاب‌دارها بسیار چالش‌برانگیز خواهد بود.


محققان ربات‌هایی را طراحی کرده‌اند که می‌توانند بطور خودکار هر شب در کتابخانه گردش کرده، قفسه‌ها و ستون‌ها را بررسی کنند و در مورد کتاب‌های گمشده یا جابجا شده گزارش دهند.

این پلت‌فرم رباتیک خودکار به اسکن برچسب‌های RFID بر روی کتاب‌ها پرداخته و گزارشی را تولید می‌کند. کتابدارها هر صبح می‌توانند نتایج این بررسی‌ها را مشاهده کرده و به سادگی دریابند کدام کتاب در محل اشتباه قرار گرفته و به کدام قفسه تعلق دارد.

اگرچه هنوز به نیروی انسان برای این کار نیاز است، اما زمان بسیار کمتری نسبت به جستجوی دستی هر قفسه به دنبال کتابهای جابجا شده صرف خواهد شد.

این ربات‌های چرخدار از لیزرها و حسگرهای فراصوت برای حرکت دقیق سانتیمتری از میان قفسه‌ها استفاده می‌کند. سپس با کمک یک بازوی رباتیک، آنتن RFID را در فاصله مناسب برای اسکن برچسب نگه می‌دارد زیرا در فاصله زیاد، سیگنال از دست رفته و در فاصله نزدیک، ربات با قفسه کتاب‌ها برخورد خواهد کرد.

ربات AuRoSS در کتابخانه‌های سنگاپور آزمایش شده و به دقت 99 درصد، حتی در قفسه‌های منحنی دست یافته است. به گفته محققان، این سیستم به آسانی می‌تواند حسگرهای مختلف به جز RFID از جمله دوربین، بلوتوث و وای‌فای را نیز در خود داشته باشد و برای استفاده در انبارها، فروشگاهها و یا در فناوری پزشکی، هوا فضا و صنایع خودروسازی بکار گرفته شود.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 

ابزار هدایت به بالای صفحه