سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
دوشنبه 93 مرداد 20 , ساعت 11:9 عصر

 پارک های ملی همچون پارک های دست ساز بشر نیستند. این پارک ها کاملا بکر هستند و هیچ اثری از نگهبان، رودخانه های تمیز یا مجسمه های تزئینی نیست. اما برخی از پارک های ملی دنیا موارد هیجان انگیزی دارند و سالانه گردشگران هیجان دوست بسیاری را به سمت خود می کشانند. از جمله می توان به تماشای گاز و بخار کوه های آتشفشان، آبشارهای کف مانند، صخره نوردی های بسیار دشوار و ... اشاره کرد. ما در این مطلب 10 پارک ملی ایالت متحده آمریکا را انتخاب کرده ایم.

 10 پارک ملی هیجان انگیز

  1. گنبد نصفه‌نیمه – پارک ملی یوسمتی – کالیفرنیا
Half Dome, Yosemite National Park, California

  10 پارک ملی هیجان انگیز

 گنبد نصفه‌نیمه در واقع صخره گرد و گنبدی شکلی است که حدود 1.5 کیلومتر ارتفاع دارد و کوهنوردهای هیجان دوست و نترس به صعود و رسیدن به قله آن علاقه بسیاری دارند. برای رسیدن به نوک قله مسیری به اندازه 17 کیلومتر که حدود 12 ساعت زمان می برد را باید طی کنید. در انتهای این مسیر تعیین شده، باید به جای وسایل صخره نوردی با کمک کابل های فلزی از تخته سنگ های عمودی که حدود 122 متر ارتفاع دارد، عبور کنید. منظره ای که از این بالا شاهد آن هستید، می تواند دلیلی برای غلبه بر ترس این صخره نوردی بسیار ترسناک باشد. از آن بالا می توانید دره بسیار سرسبز یوسمتی و آبشارهای زیبا را تماشا کنید.


2. راه باریکه نانکوویپ – پارک ملی گراند کانیون - آریزونا
Nankoweap Trail, Grand Canyon National Park, Arizona

  10 پارک ملی هیجان انگیز

سرگیجه در اثر ارتفاع و گرمای زیاد و سوزاننده از جمله خطرات راه باریکه نانکوویپ در دره بزرگ پارک ملی آریزونا هستند. از بالای این کوره راه می توانید منظره فوق العاده زیبایی از دره را تماشا کنید و عظمت خداوند را شکر بگویید. این راه باریکه فقط به اندازه یک پا عرض دارد، لیز و شنی است و از سه تا 46 متر شیب دارد. اگر ترس از ارتفاع دارید هرگز این کوره راه را امتحان نکنید. 

3. باغ‌راه بلو ریج – کالرولینای شمالی و ویرجینیا
Blue Ridge Parkway, North Carolina And Virginia

 10 پارک ملی هیجان انگیز

  پارک وی یا باغ‌راه به شاهراهى‌ گفته می شود که‌ اطراف‌ و وسط‌ آن‌ درختکارى شده‌ است‌. پارک وی بلو ریج، مسیر ماشین رو است و گردشگران زیادی از این مسیر عبور می کنند و از مناظر زیبای اطراف آن لذت می برند. عبور از این پل به گردشگران امکان بازدید از کوه های آپالاچ، کوهنوردی، تماشای پرندگان و تماشای برگریزان در فصل پاییز را می دهد. البته اگر با ماشین بخواهید این مسیر را طی کنید، مارپیج جاده بسیار هیجان انگیز است.

4. سرزمین فرشته ها - پارک ملی زیون – یوتا
Angels Landing, Zion National Park, Utah

 10 پارک ملی هیجان انگیز

 در سرزمین فرشته ها می توانید در بالای صخره هایی که حدود 305 متر ارتفاع دارند، بایستید و عکس بگیرید. تنها وسیله ای که آن بالا شما را از سقوط حفظ می کند دستگیره  زنجیر باریکی است که وجود دارد. برای رسیدن به بالای این صخره باید حدود 4 ساعت کوهنوردی کنید.

5. کوه اولد رَگ – پارک ملی شنن‌دوا – ویرجینیا
Old Rag Mountain, Shenandoah National Park, Virginia

  10 پارک ملی هیجان انگیز

کوه اولد رَگ در پارک ملی شنن‌دوا یکی از محبوب ترین و البته خطرناک ترین کوه های ایالت متحده است. 14.5 کیلومتر راه پیمایی در دل کوه که حدود 7 یا 8 ساعت طول می کشد و باید از دل صخره ها و تخته سنگ های بزرگ عبور کنید از جمله هیجان انگیزترین تفریحات این پارک ملی است. کوهنوردها باید از میان سنگ های بزرگی که فقط به اندازه یک انسان لاغر راه عبور دارند، رد شوند تا به قله Old Rag برسند و نمای 360 درجه زیبایی از پارک 200 هزار آکری  شنن‌دوا را ببینند.

6. آبشارهای آبرامز – پارک ملی کوه های اسموکی - ایالت تنسی
Abrams Falls, Great Smoky Mountains National Park, Tennessee

 10 پارک ملی هیجان انگیز

 برخلاف همه مواردی که در بالا معرفی کردیم، آبشارهای آبرامز برای افرادی که از ارتفاع ترس دارند هم مناسب است. این آبشارها حدود 6 متر ارتفاع دارند و برای رسیدن به بالای آنها فقط باید 8 کیلومتر در دل کوه بالا بروید. سرعت بسیار بالای آب و زیبایی این آبشارها آنها را به مقصد گردشگری زیبا در آمریکا تبدیل کرده اند. آنها که دل به آب زدن در این آبشار را دارند می توانند این کار را انجام دهند. اما باید بدانید سالانه افراد متعددی یا جان خود را از دست می دهند یا دچار جراحات جدی می شوند.

7. راه باریکه ناپائو – پارک ملی کوه های آتشفشان هاوایی – هاوایی
Napau Trail, Hawaii Volcanoes National Park, Hawaii

 10 پارک ملی هیجان انگیز

  فوران آتشفشان در هر زمانی ممکن است، دهنه کوه باز می شود و گدازه های داغ فوران می کنند. این از جمله خطرات پارک ملی کوه های آتشفشان هاوایی است. مسیر 22.5 کیلومتری این کوه برای رسیدن به نزدیکی دهانه آتشفشان از جمله هیجان انگیزترین کارهایی است که می توانید انجام دهید. در آن بالا، بخار و مهی که از دهانه کوه خارج می شود و جنگل های سرسبز اطراف، زیبایی وصف ناپذیری دارند که سالانه افراد بسیاری را به سمت خود می کشاند. این آتشفشان فعالی است و هر لحظه احتمال اینکه به طور ناگهانی گدازه های سوزان از دهانه کوه بیرون بریزند وجود دارد.

8. سون مایل هول– پارک ملی یلواستون - وایومینگ
Seven Mile Hole Trail, Yellowstone National Park, Wyoming

 10 پارک ملی هیجان انگیز

 سون مایل هول در پارک ملی یلواستون در ایالت وایومینگ آمریکا قرار دارد و اطراف جنگل کاج های بلند که محل زندگی خرس های گریزلی هستند را احاطه کرده است. سخت ترین بخش گردش در این پارک عبور از مسیر 2.5 کیلومتری با شیب 430 متری است. البته در طول مسیر باید مراقب جهش آب داغ از چشمه های جوشان باشید زیرا ممکن است دچار سوختگی بشوید.

9. مسیر بک‌کانتری – پارک ملی دنالی – آلاسکا
Backcountry Trails, Denali National Park, Alaska

 10 پارک ملی هیجان انگیز

 یکی از بهترین و شادترین تفریحات در پارک های ملی آمریکا، قدم زدن در مسیر بک‌کانتری در پارک ملی دنالی است. این پارک که حدود 6 میلیون آکر مساحت دارد، کمتر از 49 کیلومتر راه دارد که بتوان در آن پیاده روی کرد. کوهنوردها می توانند در این پارک به نوک قله کوه مک‌کینلی صعود کنند، راه پیماها می توانند در میان یخرود و یخچال های طبیعی گردش کنند و دوچرخه سوارها هم می توانند در حاشیه رودخانه از مناظر لذت ببرند.  

10. آبشارهای بلند یوسمتی  - پارک ملی یوسمتی – کالیفرنیا
Upper Yosemite Falls, Yosemite National Park, California

 10 پارک ملی هیجان انگیز

 آبشارهای بلند یوسمتی نماد هیجان واقعی هستند: کوره راه های ترسناک، مارپیچ، آب های خروشان و ارتفاع مشخصات این آبشارهای بلند در پارک ملی یوسمتی هستند. برای رسیدن به بالای آبشار باید حدود 11 کیلومتر کوهنوردی کنید. این بلندترین آبشار ایالت متحده آمریکا است. در طول زمستان، کوهپیمایی در این مسیر بسیار دشوار است.

 


دوشنبه 93 مرداد 20 , ساعت 11:8 عصر

برخی از جاده‌‌های جهان به دلیل ویژگی خاص، یعنی شیب تند و همچنین پیچ‌های تند و پی‌در پی تصاویر هیجان‌انگیزی را بوجود آورده‌اند.

 همه ما در زندگی با جاده‌های پر پیچ و خم بسیاری مواجه هستیم ‌که رانندگی در آنها به دلیل شیب‌های تند و تیز خطرناک احساس می‌شود.

از میان پیچ و خم‌ترین جاده‌ها در جهان می‌توان به تصاویر‌های زیر اشاره کرد.

 

پر پیچ‌ و خم‌ترین جاده‌‌های جهان

 

پر پیچ‌ و خم‌ترین جاده‌‌های جهان

 

پر پیچ‌ و خم‌ترین جاده‌‌های جهان

 

 پر پیچ‌ و خم‌ترین جاده‌‌های جهان

 پر پیچ‌ و خم‌ترین جاده‌‌های جهان

 پر پیچ‌ و خم‌ترین جاده‌‌های جهان

 پر پیچ‌ و خم‌ترین جاده‌‌های جهان

 پر پیچ‌ و خم‌ترین جاده‌‌های جهان

 پر پیچ‌ و خم‌ترین جاده‌‌های جهان

 پر پیچ‌ و خم‌ترین جاده‌‌های جهان


دوشنبه 93 مرداد 20 , ساعت 11:6 عصر

در این شرایط بسیاری فکر می‌کنند که چینی‌ها تنها نمونه تقلبی ابوالهول را ساخته‌اند، اما بررسی‌های سایت معتبر "بیزنس اینسایدر" نشان می‌دهد که چینی‌ها نمونه تقلبی 10 جاذبه گردشگری دیگر مشهور جهان را ساخته و یا مشغول ساخت آن هستند.


سایت «بیزینس اینسایدر» در گزارشی به معرفی 11 جاذبه‌ گردشگری برتر جهان پرداخته که نمونه‌های تقلبی آنها در چین میزبان گردشگران بوده و یا خواهند بود. حال شما اگر قصد سفر به چین را دارید، می‌توانید از نمونه‌های تقلبی هم دیدن کنید.

 در شرایطی که چین با تاریخ چند هزار ساله و در اختیار داشتن آثار تاریخی ارزشمند و محوطه‌های طبیعی زیبا از تمامی شرایط لازم برای جذب گردشگران برخوردار بوده و پیش‌بینی می‌شود در سال 2020 با جذب 100 میلیون گردشگر به مقصد نخست گردشگری جهان تبدیل شود، طی سال‌های اخیر جذب گردشگر با جاذبه‌های گردشگری تقلبی نیز در این کشور به شدت رواج پیدا کره است.

طی روزهای اخیر نمونه تقلبی از مجسمه مشهور «ابوالهول» مصر در چین که با هدف جذب گردشگر ساخته شد، اعتراضات زیادی را در پی داشت تا آنجا که چینی‌ها از تخریب آن خبر دادند. این مجسمه با 80 متر طول و 30 متر عرض در صحراهای استان «هبی» چین ساخته شده و طی هفته‌های اخیر هزاران گردشگر را جذب خود کرده است.

در این شرایط بسیاری فکر می‌کنند که چینی‌ها تنها نمونه تقلبی ابوالهول را ساخته‌اند، اما بررسی‌های سایت معتبر "بیزنس اینسایدر" نشان می‌دهد که چینی‌ها نمونه تقلبی 10 جاذبه گردشگری دیگر مشهور جهان را ساخته و یا مشغول ساخت آن هستند.

** «برج ایفل»

 جاذبه گردشگری چین,گردشگری,تور گردشگری چین,جاهای دیدنی چین,

  «برج ایفل» که در شهر زیبای پاریس - مقصد نخست گردشگری جهان - قرار دارد، یکی از جاذبه‌های برتری گردشگری جهان است که سالانه میزبان میلیون‌ها گردشگر است. این برج توسط معماری به نام «گوستاو ایفل» در سال ‌1889 به عنوان هسته‌ مرکزی نمایشگاه بین‌المللی پاریس ساخته شد و تا سال 1929 مرتفع‌ترین ساختمان جهان بود و همواره نماد پاریس محسوب می‌شود. به همین دلیل چینی‌ها به فکر کپی‌برداری از این شاهکار معماری برای جذب گردشگر افتادند که حاصل آن خلق نمونه‌ تقلبی از برج ایفل در شهر «هانگژو» چین است.

** «استن‌هنج»

  جاذبه گردشگری چین,گردشگری,تور گردشگری چین,جاهای دیدنی چین,

  بنای تاریخی «استن‌هنج» در انگلیس یکی از پنج جاذبه برتر گردشگری این کشور است. طبق افسانه‌ها استن‌هنج توسط شیطان و با استفاده از سنگ‌هایی که از زنی در ایرلند خریده بود، ساخته شده است. البته محققان با استناد به نوع قرار گرفتن تکه سنگ‌های بزرگی که استن‌هنج را تشکیل داده بر این باورند که این بنای تاریخی یک معبد، آرامگاه، محل گردهمایی یا نوعی تقویم بوده است. در این شرایط چینی‌ها اقدام به ساخت یک نمونه تقلبی از این بنای تاریخی در شهر گردشگری «هفی» در شرق چین کرده‌اند.

** «مجسمه‌های بودا»

  جاذبه گردشگری چین,گردشگری,تور گردشگری چین,جاهای دیدنی چین,

  پس از آنکه در سال 2001 نیروهای طالبان «مجسمه‌های بودا» در افغانستان را با دینامیت و سلاح‌های جنگی ویران کردند، اکنون با گذشت بیش از یک دهه از آن تراژدی فرهنگی، چینی‌ها سرگرم ساخت نمونه تقلبی آن در پارکی در شهر «هاینان» این کشور هستند که پروژه ساخت آنها مراحل پایانی را سپری می‌کند. مجسمه‌های اصلی با 55 متر و 37 متر که تا پیش از نابودی بزرگترین مجسمه‌های بودا در جهان بودند و در قرن ششم میلادی، زمانیکه «بامیان» افغانستان یک منطقه مقدس بوده، در دل کوه خلق شده‌ بودند.

** «کارناک»

   جاذبه گردشگری چین,گردشگری,تور گردشگری چین,جاهای دیدنی چین,

 مجموعه‌ی تاریخی «کارناک» در سواحل شرقی رود نیل در منطقه‌ی «تبس» در مصر قدمتی 3500 ساله دارد. معابد کارناک بارها باز‌سازی شده و توسعه یافته‌اند. به همین دلیل، آثار تاریخی متفاوتی را از دوره‌های مختلف حکومت فراعنه بر مصر، به‌ویژه عصر طلایی فراعنه را می‌توان در این مجموعه مشاهده کرد. این مجموعه‌ی تاریخی شامل 63 بناست که هریک از آن‌ها یک شاهکار معماری‌اند و شیوه‌ی ساخت و رنگ‌آمیزی برخی از بناهای آن کاملا منحصربه‌فرد است. در این شرایط چینی‌ها در مورد کارناک هم بیکار نشسته‌اند و اقدام به ساخت یک نمونه تقلبی از این مجموعه تاریخی در پارکی در شهر گردشگری «ووهان» کرده‌اند.

** «برج پیزا»

   جاذبه گردشگری چین,گردشگری,تور گردشگری چین,جاهای دیدنی چین,

 «برج کج پیزا» در شهر پیزا ایتالیا با وجودی که تنها برج کج جهان نیست، ولی مشهورترین آن در کل جهان به شمار می‌رود. این برج با 57 متر ارتفاع و پوششی از سنگ مرمر سفید در دوره رنسانس ساخته شد و طی قرن‌ها به دلیل کج بودن به نماد شهر پیزا و یکی از نمادهای ایتالیا تبدیل شده و در سال 1987 نیز توسط یونسکو به میراث فرهنگی پیوست. از سال 2012 یک نمونه‌ تقلبی از این برج در شانگهای که حدود یک چهارم نمونه اصلی است در حال ساخت بوده و به‌زودی میزبان گردشگران خواهد بود.

** «کاخ کنگره»

   جاذبه گردشگری چین,گردشگری,تور گردشگری چین,جاهای دیدنی چین,

 «کاخ کنگره» در واشنگتن آمریکا که بسیاری آن را با‌ کاخ‌سفید اشتباه می‌گیرند، به عنوان یکی از نمادهای آمریکا در فاصله سال‌های 1793 تا 1823 به سبک معماری نئوکلاسیک آمریکایی ساخته شد و طی سال‌ها بارها توسعه یافت. اکنون در شهر «ووکسی» چین ساختمانی وجود دارد که در دهه 90 با تقلید از کاخ کنگره ساخته شد و در حال حاضر از آن به عنوان یک موزه استفاده می‌شود.

** روستای «هالستات»

   جاذبه گردشگری چین,گردشگری,تور گردشگری چین,جاهای دیدنی چین,

 روستای «هالستات» یکی از زیباترین روستاهای اتریش است که در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو نیز به ثبت رسیده است. از سال‌ها قبل نمونه تقلبی این روستا در چین در کنار دریاچه‌ای در منطقه «گوانگدونگ» در جنوب این کشور با هزینه 940 میلیون دلاری ساخته شده و شامل برج ساعت، کلیسا، خانه‌های چوبی به سبک اروپایی و دیگر ساختمان‌ها با کاربری‌های متفاوت است که ساخت آن موجب خشم ساکنان روستای اصلی و مقامات فرهنگی اتریش شد.

** «خانه اپرا»

   جاذبه گردشگری چین,گردشگری,تور گردشگری چین,جاهای دیدنی چین,

 «خانه‌ اپرا» که یکی از متمایزترین بناهای قرن بیستم از لحاظ هنر معماری به شمار می‌رود، در شهر ساحلی سیدنی استرالیا قرار دارد. این بنای زیبا توسط طراح و معمار مشهور دانمارکی «یورن اوتزان» طراحی شده و از لحاظ هنری یکی از مشهورترین اماکن دنیا برای اجرای هنرهای نمایشی است. این مکان که پوسته‌ی حلزونی شکل آن شامل یک میلیون و ‌56 هزار تکه سنگ گرانیت سوئدی است، شامل پنج سالن تئاتر، پنج سالن تمرین نمایش، دو سالن اصلی، چهار رستوران و تعداد زیادی فروشگاه است. به دلیل همین جذابیت،‌ از سال‌ها قبل ساختمانی مشابه خانه اپرا در ابعاد کوچکتر در پارکی در پکن ساخته شده که به عنوان یک مرکز هنری چند سالن تئاتر و کنسرت را در خود جای داده است.

** «کلزیوم»

   جاذبه گردشگری چین,گردشگری,تور گردشگری چین,جاهای دیدنی چین,

 «کلزیوم» مشهور ایتالیا در شهر تاریخی رم در شرایطی میزبان بیش از 7 میلیون گردشگر در سال 2013 بود که یکی از مقاصد برتر گردشگری ایتالیا محسوب می‌شود. کلزیوم رم در سال 70 بعد از میلاد در زمان فرمانروایی یکی از امپراتورهای تمدن رم باستان به نام «وسپاسیان» احداث شد و سپس در سال‌های بعد توسط «تیتوس»، پسر «وسپاسیان» گسترش یافت. از سال 2011 ساخت نمونه تقلبی این بنای مشهور در «ماکائو» چین در حال انجام بوده که تاکنون حدود نیمی از پروژه ساخت آن پایان یافته است.

** «هاگوارتز»

   جاذبه گردشگری چین,گردشگری,تور گردشگری چین,جاهای دیدنی چین,

 مدرسه جادوگری «هاگوارتز» براساس داستان‌های «هری پاتر» یک مدرسه جادوگری سرّی با سبک خاص معماری به شکل یک قلعه بوده است. در داستان‌های هری پاتر هاگوارتز قلعه بزرگی است که بر دامنه کوهی بنا شده است. درون قلعه نیز از برج‌های بلند و راه روهای پیچ در پیچ تشکیل شده و راه‌های مخفی فراوانی دارد. چینی‌ها از سال‌ها قبل احداث ساختمانی عظیم شبیه به هاگوارتز در شهر «هبی» را آغاز کرده‌اند و قرار است پس از پایان پروژه ساخت در سال 2015 به یک جاذبه گردشگری و آکادمی هنرهای زیبا تبدیل شود.


دوشنبه 93 مرداد 20 , ساعت 11:5 عصر

در دنیای امروزی که توسعه جوامع با سرعت هر چه تمام‌تر در حال پیشرفت است، بدون شک شهرها در کانون توجه تجارت، سرگرمی و خلاقیت هستند.

هر گاه در مورد یک شهر نمونه که به عنوان الگوی شهرهای دیگر باشد از شما سوال شود، احتمالا شهرهای بزرگی مانند نیویورک، پاریس و یا توکیو به ذهن شما می‌آید. اما واقعیت امر اینگونه نیست. در واقع بسیاری از شهرها که در رتبه‌بندی جهانی در بالای لیست قرار دارند، شهرهای کوچکی هستند.

یک مؤسسه اعتباری و آماری که در زمینه مشاوره اقامت در نقاط مختلف دنیا نیز فعالیت دارد، هر ساله لیستی از با ارزش‌ترین شهرهای دنیا را ارائه می‌کند. هر سال 100 شهر بر اساس فاکتورهای مختلف لیست می‌شوند.

اولین فاکتور اقتصاد است. یک شهر با ارزش باید از لحاظ مالی ثبات داشته باشد، از لحاظ تکنولوژی به روز باشد و در بازارهای جهانی فعالیت داشته باشد.

فاکتور دوم دولت است. یک شهر موفق باید مدیران کارآمد و موفقی نیز داشته باشد و در میان جامعه نیز محبوب باشند.

سومین فاکتور نیز محیط زیست است. یک شهر به عنوان الگوی دیگر شهرها باید تمیز ، پاک و با دسترسی آسان به نقاط مختلف در یک کلام خوشایند برای زندگی کردن باشد.

همه این فاکتورها در کنار آمار کم جرم و جنایت و فساد باعث شکل گرفتن لیست موردنظر شده اند.

بدون شک کشورهایی که در جنگ بوده اند و با شکل فقر مواجه هستند. مانند کاراکاس، بمبئی،‌ قاهره و بغداد در انتهای لیست قرار دارند.

در ادامه به برخی از بهترین شهرها بر اساس آمار این مؤسسه اعتباری و مشاوره ای اشاره خواهیم کرد.

کپنهاگ ، دانمارک
در سال 1849 ، پادشاه دانمارک تصمیم گرفت که از قدرت کناره‌گیری کند و حق رأی و انتخاب را برای مردم قرار دهد. جمعیت کپنهاگ تنها کمی بیش از 1 میلیون نفر است و محیط آرامی دارد. از لحاظ سیستم آموزشی و خدمات درمانی جزء بهترین‌ها در دنیا به حساب می آید. یکی از دلایل محبوبیت این شهر رویکرد جدید آن در مورد خدمات درمانی کودکان است. در این شهر والدین پس از به دنیا آمدن کودک یک سال مرخصی با حقوق خواهند داشت. هزینه های بهداشتی و درمانی کودک بسیار پائین بوده و ساعت کاری در صورت نیاز بسیار انعطاف پذیر خواهد بود.

  با ارزش‌ترین شهرهای دنیا,زیباترین شهرهای دنیا

لندن ، انگلیس
لندن یکی از جالب‌ترین شهرها در لیست بوده و افراد ساکن در آن به بیش از 300 زبان مختلف صحبت می‌کنند. فرصت های شغلی زیادی در این شهر وجود دارد و به نوعی یک قطب تجارت جهانی محسوب می شود. با وجود اینکه لندن در اواسط دهه گذشته با بحران و رکود اقتصادی روبرو بوده ، آمارهای جدید حاکی از آن است که نرخ تورم و بی کاری با سرعت زیادی رو به کاهش است.

  با ارزش‌ترین شهرهای دنیا,زیباترین شهرهای دنیا

 زوریخ ، سوئیس
زوریخ بزرگترین شهر سوئیس بوده و مانند لندن دارای چندین فرهنگ است.  امنیت شهر بسیار بالا بوده و دسترسی به نقاط مختلف به راحتی امکان پذیر است. سوئیس سالهای زیادی است که نسبت به مداخلات جهانی اظهار بی طرفی می کند. دانشگاه زوریخ یکی از معروفترین دانشگاه ها در سرتاسر اروپا بوده و با دانشگاه های بزرگ دیگر در ارتباط است. انیشتن نیز در این دانشگاه تحصیل کرده است. میزان مالیات شهروندان زوریخی از میانگین اروپایی بسیار کمتر است.

   با ارزش‌ترین شهرهای دنیا,زیباترین شهرهای دنیا

ادینبرگ ، اسکاتلند
یکی از دلایل محبوبیت و معروف بودن ادینبرگ زیبایی آن است. اقتصاد این شهر رشد سریع صعودی در پیش دارد. تنها در سال گذشته 23000 فرصت شغلی در بخش خصوصی ایجاد شده. با وجود جمعیت بسیار کم این شهر ادینبرگ ارتباطات اقتصادی زیادی با دیگر شهرها داشته و صنعت توریسم قوی نیز دارد. جدیدترین مطالعات نشان داده است که مردم ادینبرگ شادترین مردم در اروپا هستند.

 

با ارزش‌ترین شهرهای دنیا,زیباترین شهرهای دنیا

 فلورانس ، ایتالیا
قرار گرفتن فلورانس در این لیست یک دلیل ساده و مهم دارد. کیفیت بالای زندگی. شروع رنسانس از این شهر بوده که ‌همچنان علائم آن موجود است. طبق گزارش یونسکو ، یک سوم آثار هنری محبوب دنیا در این شهر قرار دارد. بسیاری از نقاشان بزرگ نیز در این شهر زندگی می کردند. فرهنگ بسیار غنی همراه با غذای کلاسیک ایتالیایی و آب و هوای گرم و معتدل ، فلورانس را جز‌ء بهترین شهرهای ایتالیا ، اروپا و جهان قرار داده است.

   با ارزش‌ترین شهرهای دنیا,زیباترین شهرهای دنیا

 ونیز ، ایتالیا
در حالیکه اکثر شهرهای دنیا به سمت مدرنیزه شدن پیش می روند ونیز در ایتالیا سعی داشته ظاهر قدیمی و هنری خود را حفظ کند. یکی از مهمترین ویژگی های سبک زندگی در ونیز سرعت پائین آن است. بسیاری از مردم ، با پای پیاده در شهر حرکت می کنند و در صورت نیاز از قایق ها استفاده می کنند. سالانه بیش از 18 میلیون توریست به این شهر سفر می کنند.

  با ارزش‌ترین شهرهای دنیا,زیباترین شهرهای دنیا

 وین ، اتریش
وین در قلب اروپا و جزء شهرهای اروپای مرکزی به شمار می رود. آب و هوایی معتدل و خوش‌ایند دارد. قیمت اجاره و خرید مسکن در وین از بسیاری شهرهای دیگر در مرکز اروپا کمتر است. تاریخ غنی شهر و وجود بسیاری از موسیقیدانان بزرگ در این شهر سالانه تعداد زیادی توریست را جذب می کند.

   با ارزش‌ترین شهرهای دنیا,زیباترین شهرهای دنیا

استکهلم ، سوئد
استکهلم به عنوان پایتخت سوئد پاکیزه ترین و سبزترین شهر دنیا است. بیش از 30 درصد فضای شهر را پارک ها و فضای سبز تشکیل می دهد و در میان کشورها و شهرهای اروپایی پاکترین هوا را دارد. کیفیت بالای زندگی باعث شده نرخ بیشترین درآمد سرانه را در میان شهرهای دنیا را نیز داشته باشد.

   با ارزش‌ترین شهرهای دنیا,زیباترین شهرهای دنیا

تورنتو ، کانادا
تورنتو به شهر فرصت ها معروف شده است. مطالعات جدید نشان می دهد این شهر فرصت های شغلی زیادی برای جوانان دارد. تورنتو از لحاظ اجتماعی و دیجیتالی بسیار پیشرفته بوده و حمایت زیادی از جوانان دارد. شهر مدرن تورنتو بهترین فرصت های تحصیلی و تفریحی را برای شهروندانش ارائه می دهد.

   با ارزش‌ترین شهرهای دنیا,زیباترین شهرهای دنیا

سیدنی ، استرالیا
سیدنی را می توان یکی از بهترین شهرها برای زندگی نامید که ویژگی های مثبت زیادی دارد. خدمات درمانی و بیمارستانی برای تمام شهروندان و ساکنان رایگان است. سواحل زیبا و آب و هوایی عالی باعث به وجود آمدن بهترین تفریح گاه ها در این شهر شده است. هوا و آب سیدنی عاری از هرگونه آلودگی بوده و تقریبا همه چیز در این شهر قابل بازیافت است. حداقل حقوق افراد در سیدنی استرالیا ساعتی 16 دلار است!

با ارزش‌ترین شهرهای دنیا,زیباترین شهرهای دنیا


دوشنبه 93 مرداد 20 , ساعت 11:4 عصر

 

برزیل,جاذبه های گردشگری برزیل ,مکانهای تفریحی برزیل,آثار تاریخی برزیل

  گوشه ای از زیبایی های میزبان جام جهانی در روزهای آینده را ببینیم.


به گزارش روزگارنو، برزیل کشور گمنامی نیست؛ زیرا بیشتر از هر چیز، شهروندان جهان جادوگرانی از این سرزمین را می شناسند که با توپ در مستطیل سبز از تماشاگران خود، دل و هوش می برند. .... به مرور، این کشور و شهرهایش چشم و ذهن جهانیان را به خود مشغول خواهد کرد؛ کشوری که فوتبال را با شعر و رویا و بازیگوشی گره زده است و به این طریق، کاری می کنند که در این کره خاکی بی نظیر است.


در ادامه، تصاویری از زیبایی های این کشور را می بینیم:

  برزیل,جاذبه های گردشگری برزیل ,مکانهای تفریحی برزیل,آثار تاریخی برزیل

 ناتال

برزیل,جاذبه های گردشگری برزیل ,مکانهای تفریحی برزیل,آثار تاریخی برزیل

 سائو پائولو

  برزیل,جاذبه های گردشگری برزیل ,مکانهای تفریحی برزیل,آثار تاریخی برزیل

سویتابا

  برزیل,جاذبه های گردشگری برزیل ,مکانهای تفریحی برزیل,آثار تاریخی برزیل

برازیلیا

  برزیل,جاذبه های گردشگری برزیل ,مکانهای تفریحی برزیل,آثار تاریخی برزیل

فورتالیزا

برزیل,جاذبه های گردشگری برزیل ,مکانهای تفریحی برزیل,آثار تاریخی برزیل

کوریتیبا

  برزیل,جاذبه های گردشگری برزیل ,مکانهای تفریحی برزیل,آثار تاریخی برزیل

 مانائوس

  برزیل,جاذبه های گردشگری برزیل ,مکانهای تفریحی برزیل,آثار تاریخی برزیل

سالوادور

  برزیل,جاذبه های گردشگری برزیل ,مکانهای تفریحی برزیل,آثار تاریخی برزیل

ریسیف

برزیل,جاذبه های گردشگری برزیل ,مکانهای تفریحی برزیل,آثار تاریخی برزیل

پورتو الگره

حکومت
طبق مفاد قانون اساسی 1988 رئیس جمهور، که کابینه را انتصاب می‌کند و بر آن ریاست دارد ، برای دوره‌ای پنج ساله با رأی تمامی افراد بالغ انتخاب می‌شود. مجلس نمایندگان کنگره ملی دارای 503 عضو است که برای مدت چهار سال با رأی اجباری تمامی افراد بالغ انتخاب می‌شوند.
91 عضو مجلس دیگر (سنای فدرال) برای دوره‌ای هشت ساله مستقیما انتخاب می‌شوند و یک سوم دو سوم این تعداد به طور متناوب هر چهار سال بازنشسته می‌گردند. هر کدام از 26 ایالت و بخش فدرال برازیلیا مجلس مقننه خود را دارد.


رفراندومی در 1993 نظام پارلمانی و نیز بازگشت به نظام پادشاهی را رد کرد و نظام ریاست جمهوری فعلی را مورد تأئید قرار داد.

احزاب عمده سیاسی عبارتند از :
جنبش دموکراتیک برزیل (میانه‌رو)
 جبهه لیبرال (میانه رو)
حزب بازسازی ملی (محافظه کار)
حزب کارگر (سوسیالیست)
 حزب کارگر دموکراتیک

آموزش
میزان با سوادی:2/81% (1989).
سنین تحصیل اجباری:7 تا 14 سال.
تعداد دانشگاه:74 دانشگاه.


دفاع
خدمت سربازی: 1 سال.

 

جغرافی
آب نزدیک به نیمی از برزیل را بزرگترین سیستم رودخانه‌ای جهان، یعنی آمازون، به دریا می‌رساند. با وجود فشار بر زمین که منجر به جنگل زدایی وسیعی شده است. آبگیر پهناور و کم ارتفاع آمازون هنوز در حد زیادی پوشیده از جنگل استوایی بارانی است.

در شمال آبگیر آمازون، ارتفاعات گوئینا بلندترین قله برزیل را در بر می‌گیرد. در جنوب آبگیر فلاتی مرکزی پوشیده است از علفزارهای استوایی.

شرق و جنوب کشور متشکل است از زمینهای بلند برزیل ، فلاتی وسیع که با دره‌های حاصلخیز و سلسله کوهها تقسیم می‌شود. جلگه‌ای باریک و ساحلی با تراکم جمعیت زیاد در پای این زمینهای بلند قرار دارد.

رودهای مهم: آمازون، پاران، سائوفرانسیسکو، مادیرا، جوروا، پوروس.

بلندترین نقطه: قله نبلینا 3014 متر.

آب و هوا : آبگیر آمازون و ساحل جنوب شرقی استوایی است و بارندگی سنگینی دارد. باقی برزیل یا نیمه استوایی یا معتدل (در علفزارهای مرکزی) است. فقط شمال شرق بارندگی ناکافی دارد.

اقتصاد
کشاورزی و دامداری حدود یک چهارم نیروی کار را مشغول می‌دارد. صادرات عمده این بخش شامل طلا ، قهوه ، نیشکر ، سویا ، پرتقال ، گاو گوشتی و کاکائو است.

در گذشته چوب نقش مهمی داشت، ولی اکنون نگرانی درباره محیط زیست تجارت آن را محدود می‌کند. با صنعتی شدن سریع برزیل از سال 1945 این کشور به صورت تولید کننده عمده‌ای در آمده است.

با وجود اینکه نساجی و پوشاک و فرآورده‌های غذایی هنوز بزرگ‌ترین صنایع هستند. صنایع آهن و فولاد، مواد شیمیایی، پالایش نفت، سیمان، برق، اتومبیل سازی و کودسازی جملگی مقامی بین المللی کسب کرده‌اند.


برزیل دارای منابع بسیار غنی طبیعی ،که بعضاً هنوز استخراج نشده است ، از جمله سنگ آهن،فسفات ،اورانیوم ،مس ، منگنز ، بوکسیت ، زغال سنگ و تولید بالقوه عظیمی از نیروی هیدروالکتریک است. در دو دهه گذشته تورم سرکش مانع پیشرفت بوده است.


تاریخ معاصر
برزیل که از متصرفات سابق پرتغال بود در 1822 استقلال یافت. سلطنت طولانی امپراتور آزادمنش پدرو دوم ثبات و رشد اقتصادی در پی داشت.

مخالفت از جانب زمینداران (خشمگین از الغاء بردگی در 1888) و از طرف نظامیان ( که از قدرت سیاسی محروم بودند) منجر به وقوع کودتایی در 1889 گشت. پدر و دوم مجبور به اسعفا شد و جمهوری فدرال برقرار گشت.

این جمهوری نخست با ثبات بود، ولی ناآرامی اجتماعی فزونی یافت و در 1930 ژتولیو وارگاس قدرت را به دست آورد. وارگاس سعی داشت ایتالیای موسولینی را مدلی برای برزیل قرار دهد، ولی در 1945 توسط نظامیان سرنگون شد.

در 1950 وارگاس بار دیگر با پیروزی در انتخابات رئیس جمهور شد ولی در 1954 خودکشی را به مورد اتهام قرار گرفتن ترجیح داد پس از دوره‌ای از روی کار آمدن دولتیهای کوتاه مدت غیر نظامی، نظامیان بار دیگر از 1964 تا 1985 قدرت را به دست گرفتند که طی این زمان اقتصاد به سرعت توسعه یافت ولی حقوق سیاسی و اجتماعی محدود گردید. در 1985 برزیل به حکومت غیر نظامی بازگشت و در 1990 برزیلی ها برای نخستین بار در طی 29 سال توانستند در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند.

این کشور با مشکلاتی مربوط به توسعه آبگیر آمازون روبروست و از طرفی باید احتیاجات توسعه گرا و روستاییان بی زمین و از طرف دیگر توصیه طرفداران محیط زیست و منافع بومیان قبیله‌ای را در نظر داشته باشد.

 


<   <<   6   7   8   9   10   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 

ابزار هدایت به بالای صفحه