سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
یکشنبه 92 مهر 21 , ساعت 11:45 عصر

 

 

( بنام تو ای آرام جان )

 عید سعید قربان مبارک باد

 

 

  

عاشقانه ترین جلوه توحید ، روز تیغ کشیدن بر هوای نفس در قربانگاه وصل ، « عید قربان » بر عاشقان حضرت دوست مبارک باد

 

عاشقان عیدتان مبارک باد

  

 

 از صدای سخن عشق ندیدم خوش تر

یادگاری کــه در ایــن گـنـبـد دوار بماند

 

   آدم و حوا  پس از انکه از میوه ی ممنوعه خوردند و از بهشت هبوط کرده و به کره خاکى فرستاده شدند ، در سرزمینی  همدیگر را یافتند که به همین دلیل ، این منطقه  «عرفات‏» و این روز «عرفه‏» نام گرفته شدند

عرفه  روزى است که حق تعالى بندگان خویش را به عبادت و اطاعت ‏خود دعوت کرده، سفره جود و احسان خود را براى آنها گسترده است و شیطان در این روز ، از همه ی اوقات خوارتر و حقیرتر  است .

از بهترین اعمال در روز عرفه ، دعا کردن است و در میان روزهاى سال ، این روز براى دعا امتیاز ویژه‏اى دارد

 

  روز عرفه داراى دعاهاى فراوانى است ولى در این میان، دعاى عرفه ی امام حسین علیه السلام داراى جایگاه ممتاز و ویژه است و در واقع، ناب ‏ترین و عمیق‏ ترین معارف الهى و توحیدى در این دعا، بر زبان سید وسالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام جارى گشته است و بهترین زمان ان از ظهر تا غروب روز عرفه که برابر است با نهم ذی الحجة ، میباشد

 در مفاتیح الجنان در باب فضیلت روز عرفه به نقل از امام صادق علیه السلام امده است : .... تنها امید کسانی که در ماه رمضان بخشیده نشده اند ؛ روز عرفه می باشد.

امام حسین علیه السلام با این دعا ، روحى تازه به کالبد عرفان توحیدی دمید و این نغمه ی خوشِ آسمانى و آواى دل‏انگیز عشق ملکوتى را تا ابد در سینه ی سیناى عرفات به یادگار گذاشت .

امام حسین علیه السلام در آخرین عرفه عمر خود در عصر روز عرفه با گروهى از خاندان  و شیعیان خود از خیمه بیرون آمدند و در نهایت خشوع به جانب چپ کوه ایستادند و سپس چهره مبارک خود را به سوى کعبه گردانیدند و مانند مسکین نیازمندى که غذا مى‏طلبد ، دست‏ها را برابر صورت خود گرفت و دعایش را چنین آغاز کرد:

 

« اَلحَمدُلِلهِ الَّذى لَیسَ لِقَضائِه دافِعٌ وَلا لِعَطائِه مانِعٌ وَلا کَصُنعِه صانِعِِْ وَ هُوَ الجَوادُ الواسِعُ ..... »

 سپاس خداوندى را شایسته است که چیزى نمیتواند از حُکمَش جلو گیری کند و در عطا و بخشش او مانعی بوجود  نمى‏اید و هیچ آفریننده‏اى قدرت آفرینش او را ندارد و او سخاوتمندى بى‏انتهاست.

  امام حسین علیه السلام مى‏خواهد با این نیایش ، انسان و خدا  و نزدیکى آنها را به همدیگر بشناساند . ایشان با این نیایش ، اصولی ترین و واقعى‏ترین رابطه انسان با خداوند را توضیح مى‏دهد .

دعاى عرفه ی سیدالشهدا علیه السلام سراسر نور و عرفان الهی است و آمیزه‏اى از شور و عشق و محبت و معرفت ‏به ذات پاک خداوند است .

 در فرازهاى دیگری از این دعا امام حسین علیه السلام با خداوند چنین عاشقانه زمزمه مى‏کند:

معبودا  ؛‏ اجازه میخواهم تا دمى چند در برابرت به زانو درافتم و قطراتى از اقیانوس جانم را نثار بارگاه ملکوتیت نمایم ، فکر دورى راه تا درگاه جمالت ‏، خسته و فرسوده‏ام کرده است

بارالها ؛ آیا حقیقتى غیر از تو ، آن قدرت و روشنایى را دارد که بتواند تو را بر من آشکار سازد؟

پروردگارا ؛ روشنایى جمال و جلالت در جهان هستى آشکارتر از هر چیز است و وجود تو پوشیدگى ندارد تا چراغى سر راه بگیرم و بارگاه ربوبى تو را جستجو نمایم و یا دلیلى را راهنماى خود به سوى تو قرار دهم ؛ چون فروزنده چراغ و یگانه راهنمای من ، تویى .

کریما ؛  چشمى که تو را بر خود نگهبان و مراقب نبیند ،  فرو بسته باد و بنده‏اى که از متاع محبت تو بى بهره باشد ، سرمایه باخته و ورشکسته باد و ..........

بیاییم  در روز عرفه  ، دعا کنیم برای سلامتی و تعجیل در ظهور اقا و مولایمان ،‏ حضرت مهدی (عج) جانم به فدایش ،  و در ان غروب با هم زمزمه کنیم و بگوییم :

 

همه هست ارزویم کـه ببینم از تــو رویی

چه زیان تورا که من هم برسم به ارزویی 

 

همچنین برای شفای  همه ی مریضان دعا کنیم و بخصوص جانبازان شیمیایی را که حق بزرگی بر گردن همه ی ما دارند فراموش نکنیم 

 

 

       التماس دعا ..... یا علی مدد



لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 

ابزار هدایت به بالای صفحه