سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
یکشنبه 94 شهریور 15 , ساعت 12:54 صبح
لوزه‌های کامی در قسمت پشت گلو قرار دارند. گاهی اوقات این لوزه‌ها از طریق جراحی خارج می‌شوند. فکر می‌کنید چرا و چه زمانی این لوزه‌ها را خارج می‌کنند؟

به گزارش بولتن نیوز ، جراحی لوزه به خارج کرده لوزه‌های کامی که پشت گلو قرار دارند، گفته می‌شود. معمولاً لوزه‌های کامی به همراه لوزه‌های گلویی خارج می‌شوند. لوزه‌های گلویی بخشی از بدن هستند که به منظور جذب میکروب‌هایی که وارد بدن می‌شوند، طراحی شده‌اند. این میکروب‌ها جذب می‌شوند تا محرک سیستم ایمنی باشند.

لوزه‌های کامی معمولاً در هر دو سمت دیواره گلو قرار دارند. اگر داخل دهان خود را درون آینه نگاه کنید، لوزه‌های کامی را در اطراف نرم‌کام می‌بینید. اگر فرد طی چند سال گذشته بیش از 3 بار دچار عفونت باکتریایی شود یا طی یک سال گذشته 6 بار دچار ورم لوزه‌ها شده باشد یا دچار ورم مزمن لوزه باشد و به درمان آنتی‌بیوتیک جواب ندهد، پزشک احتمالاً جراحی لوزه را به وی پیشنهاد خواهد کرد. لوزه‌های متورم نشانه عفونت باکتریایی یا ورم لوزه هستند. زمانی که لوزه‌های فرد متورم شده باشد، فرد گلودرد دارد یا غده‌هایش متورم می‌شود.

لوزه‌های کامی در ناحیه بافت لوزه که پشت زبان قرار دارد، قرار دارند. اگر فرد دچار ورم مزمن لوزه شده باشد یا در اثر بزرگ شدن لوزه‌های کامی، دچار آپنه خواب شده باشد یا لوزه‌هایش متورم شده باشد و عمل بلع را دشوار کرده باشد یا تشخیص سرطان داده شده باشد، بایستی لوزه‌های کامی را خارج کرد.

جراحی لوزه‌های کامی به بیهوشی عمومی نیاز دارد. در این جراحی، پس از انجام جراحی در همان روز فرد می‌تواند ترخیص شود و به خانه برود. در این جراحی دستگاهی برای باز نگه داشتن دهان استفاده می‌شود و بعد گیره‌ای در ناحیه لوزه‌ها قرار داده می‌شود. در خط لوزه‌ها یک بریدگی کوچک ایجاد می‌شود. این بریدگی برای آشکار کردن بافت آزادی است که بین ماهیچه‌های سقف دهان و لوزه‌های کامی قرار دارد. سپس لوزه‌ها خارج می‌شوند.

زمانی که لوزه‌ها را خارج کردند، بیمار هنوز باید بی‌هوش باشد. سپس از یک لارنگوسپ برای روشن کردن لوله‌ای که از طریق آن لوزه‌ها دیده شده و بعد خارج می‌شوند، استفاده می‌شود. لوزه‌ها از ناحیه پشت زبان و با استفاده از لیزر یا دستگاه سوزاندن الکتریکی جدا می‌شوند.

پس از اتمام جراحی لوزه، فرد گلودرد خفیفی خواهد داشت. زمان به هوش آمدن پس از جراحی لوزه بسیار کوتاه است و معمولاً این جراحی در کودکان زیر 10 سال انجام می‌شود. این جراحی بسیار رایج است و هر روز در صدها بیمارستان انجام می‌شود.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 

ابزار هدایت به بالای صفحه