سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
چهارشنبه 94 آذر 11 , ساعت 4:27 عصر

 طبیعت برای مردم بسیار جذاب است زیرا در هر لحظه می تواند موارد شگفت انگیز و غیر منتظره بسیاری را رقم بزند. جاذبه‌های طبیعی مانند جنگل‌ها، کوهستان‌ها و بیابان‌ها افزون بر دوستداران طبیعت برای گردشگران نیز بسیار جالت توجه هستند. اگرچه تحمل شرایط آب و هوایی سخت بیابان‌ها ممکن است برای همه جذاب نباشد، اما تورهای بیابان گردی به یکی از جاذبه‌های گردشگری در کشورهای مختلف جهان مبدل شده‌اند. از این رو، در ادامه این مطلب برخی از بزرگترین بیابان‌های جهان را معرفی می کنیم.


قطب جنوب
"قطب جنوب" نه تنها یک بیابان بزرگ است، بلکه پنجمین قاره بزرگ جهان نیز محسوب می شود. حدود 98 درصد این بیابان با یخ پوشیده شده است. بیابان قطب جنوب سردترین، خشک‌ترین و پر بادترین بیابان جهان است. این بیابان ناحیه‌ای به مساحت 14 میلیون کیلومتر مربع را شامل می شود.

بزرگترین بیابان‌های جهان

 یابان قطب جنوب سردترین، خشک‌ترین و پر بادترین بیابان جهان است

 
قطب شمال
 "قطب شمال" بیابانی با زمستان‌های طولانی و تابستان‌هایی کوتاه و سرد است. دمای هوا در این منطقه به منفی 40 درجه سانتیگراد زیر صفر می رسد و ناحیه‌ای به مساحت 13 میلیون 726 هزار و 937 کیلومتر مربع را پوشش می دهد.

جاذبه‌های بیابانی،بیابان گردی

 قطب شمال بیابانی با زمستان‌های طولانی و تابستان‌هایی کوتاه و سرد است

 

بیابان صحرا
بیابان "صحرا" یکی از گرم‌ترین نقاط روی زمین است که در آفریقای شمالی قرار دارد. این بیابان در نزدیکی دریای سرخ قرار داشته و ناحیه‌ای به مساحت حدود 9 میلیون و 400 هزار کیلومتر مربع را پوشش می دهد. 

جاذبه‌های بیابانی،بیابان گردی

 بیابان صحرا یکی از گرم‌ترین نقاط روی زمین است

 
بیابان عرب
بیابان "عرب" در غرب آسیا قرار داشته و ناحیه‌ای به مساحت 2 میلیون و 330 هزار کیلومتر مربع را پوشش می دهد. دامنه گستردگی آن یمن، خلیج فارس، عمان، اردن و عراق را شامل می شود. روزهای بیابان عرب فوق العاده داغ و شب‌های آن منجمد کننده است.  

جاذبه‌های بیابانی،بیابان گردی

روزهای بیابان عرب فوق العاده داغ و شب‌های آن منجمد کننده است

 
بیابان گبی
"گوبی" یکی از بزرگترین بیابان‌های آسیا محسوب می شود که شمال و شمال غرب چین و جنوب مغولستان را در بر می گیرد. این بیابان با کوه‌های آلتای احاطه شده است. بیابان گبی ناحیه‌ای به مساحت یک میلیون و 30 هزار کیلومتر مربع را پوشش می دهد.   

جاذبه‌های بیابانی،بیابان گردی

 گوبی یکی از بزرگترین بیابان‌های آسیا محسوب می شود

 
بیابان کالاهاری
بیابان "کالاهاری" در جنوب آفریقا قرار دارد و دامنه وسعت آن نامیبیا، آفریقای جنوبی، آنگولا، زامبیا و زیمباوه را شامل می شود. در این بیابان ساواناهایی قرار دارند حیات جمعیت حیوانات آفریقا تا حد زیادی به آنها وابسته است. بیابان کالاهاری ناحیه‌ای به مساحت 900 هزار کیلومتر مربع را پوشش می دهد.    

جاذبه‌های بیابانی،بیابان گردی

 بیابان کالاهاری در جنوب آفریقا قرار دارد و ناحیه‌ای به مساحت 900 هزار کیلومتر مربع را پوشش می دهد

 
بیابان پاتاگونیا
"پاتاگونیا" بزرگترین بیابان آرژانتین محسوب می شود که بخش اعظم آن در این کشور و بخش کوچکی از آن در کشور شیلی قرار دارد. این بیابان تقریبا با رشته کوه آند احاطه شده است. بیابان پاتاگونیا ناحیه‌ای به مساحت 673 هزار کیلومتر مربع را پوشش می دهد.      

جاذبه‌های بیابانی،بیابان گردی

 پاتاگونیا زرگترین بیابان آرژانتین است که ناحیه‌ای به مساحت 673 هزار کیلومتر مربع را پوشش می دهد


بیابان گریت ویکتوریا
"گریت ویکتوریا" بزرگترین بیابان استرالیا محسوب می شود که در غرب این کشور قرار دارد. این بیابان ناحیه‌ای به مساحت 424 هزار و 400 کیلومتر مربع را پوشش می دهد. دمای بیابان گریت ویکتوریا می تواند بین 18 تا 40 درجه سانتیگراد افزایش یابد.   

جاذبه‌های بیابانی،بیابان گردی

 گریت ویکتوریا بزرگترین بیابان استرالیا  است که دمای آن بین 18 تا 40 درجه سانتیگراد تغییر می کند

 
بیابان سوریه
بیابان "سوریه" که به نام بیابان سوری-عربی نیز شناخته می شود ناحیه‌ای به مساحت 200 هزار کیلومتر مربع را پوشش می دهد.   

جاذبه‌های بیابانی،بیابان گردی

بیابان سوریه ناحیه‌ای به مساحت 200 هزار کیلومتر مربع را پوشش می دهد


بیابان گریت بیسین
بیابان "گریت بیسین" در آمریکا قرار دارد و دامنه گستردگی آن از سیرا نوادا در غرب تا کوهستان راکی در شرق را شامل می شود. این بیابان ناحیه‌ای به مساحت 190 هزار کیلومتر مربع را پوشش داده و بزرگترین بیابان آمریکا محسوب می شود.

  جاذبه‌های بیابانی،بیابان گردی

 یابان گریت بیسین بزرگترین بیابان آمریکا است


چهارشنبه 94 آذر 11 , ساعت 4:26 عصر

اگرچه نمی توان محله «اومانیا» را زیباترین نقطه آتن نامید، اما واقعا مقصد ارزانی به شمار می رود. به خصوص برای کسانی که محدودیت زیادی از نظر بودجه دارند.

آتن,جاهای دیدنی آتن

«اومانیا» مقصد ارزانی برای مسافرت به شمار می رود

 
قیمت انواع غذا و نوشیدنی، بسته به مکانی که در آن حضور دارید، کاملا متفاوت است. اگر به نقاطی که بیشتر مردم محلی از آنها خرید می کنند، سری بزنید، غذاهای خوب و ارزانی پیدا خواهید کرد، اما در رستوران هایی که منوی انگلیسی دارند، قیمت ها کاملا گران است. یکی وعده «سوولاکی» لذیذ، یعنی نوعی کباب فوری یونانی، در فست فودهای محلی می تواند انتخاب خوشمزه و مقرون به صرفه ای باشد. شاید «جایرو» که نوع  دیگری از غذای معروف یونانی است، گزینه خوبی برای صرف یک وعده شام خوشمزه و مقرون به صرفه باشد.

اگر مشتاق خرید در آتن باشید، پیشنهاد ما بازار «Pandrossou» است. در اینجا می توانید به طور عمده، اجناسی از  جمله پوشاک، وسایل هنری، صنعتی و محصولات سنتی یونانی مانند عسل و خوردنی های دیگر را پیدا کنید. در روزهای یک شنبه که بازار تعطیل است، در این مکان احساسی شبیه بازارهای خاصی مانند دست دوم فروشی ها به وجود می آید؛ چرا که مردم محلی غرفه های خیابانی برپا می کنند و در آنها وسایل دست دوم منازلشان را به فروش می رسانند.

خونگرمی و میهمان نوازی، از ویژگی هایی است که یونانی ها را بیشتر شبیه شرقی ها می کند، رستوران های فراوانی که در میان پیاده روها به مشتری های خود سرویس می دهند و جشنواره های متنوع و هنرهای زیبای موسیقی و سواحل زیبای جزایر یونان، میزبان گردشگرانی است که به این کشور سفر می کنند.

یکی از عجایب شهر آتن، سالن تئاتر «اپیداروس» یونان باستان است که به بهترین شکل حفظ شده است. این بنا به شکل نیم دایره، در یک طرف تپه ای طبیعی ساخته شده او 1400 صندلی از جنس سنگ آهک دارد که هیچ کدام مانع دید دیگری نمی شود. طراحی و جایگاه های نشستن این سالن با یک سیستم آکوستیک استثنایی، به راحتی تا ردیف آخر قابل دیدن و شنیدن است.

آتن,جاهای دیدنی آتن

 یکی از عجایب شهر آتن، سالن تئاتر «اپیداروس» یونان باستان است که به بهترین شکل حفظ شده است


آتن تاریخچه ای 3400 ساله دارد. با سایت های باستانی، معماری های رومی و بیزانسی و موزه های تاریخی که خود، موزه روبازی است از تاریخ و سرشار از لبخند مردمانی که با موسیقی سنتی، به آرامش می رسند.

برای بازدید از شهر آتن، ابتدا سراغ «آکروپلیس» بروید و بلیت 12 یورویی آن را بعد از بازدید نگه دارید. با همین بلیت تا پنج روز می توانید از تمام مکان های مربوط به باستان شناسی آتن به صورت رایگان بازدید کنید. بنای باشکوه «آکروپلیس» یکی از هفت شگفتی جهان به پنج قرن پیش از میلاد مسیح بر می گردد. آتن دوران اوج و فرود بسیاری را تجربه کرده است، اما هنوز مانند یک شهر استوار می درخشد.

وقتی در محله های مختلف آتن قدم می زنید، می توانید آشکارا همزیستی دوره های مختلف تاریخی را مشاهده کنید. فروشگاه های لوکس در کنار کافه های سنتی، همه نشان دهنده اصالت این شهر تاریخی است.

برای رسیدن به «آکروپلیس» از مترو استفاده کنید. از خروجی مترو که مقابل موزه آکروپلیس قرار دارد، خارج شوید و خیابان «دیو نیسیو آرئوپاگیتو» را تا پای تپه های آکروپلیس و ورودی «وولی» پیاده بروید. از این محل، معبد «آتنا» را می بینید. این معبد کوچک در سال 425 قبل از میلاد و برای بزرگداشت صلح با ایرانی ها ساخته شده است. با عبور از این معبد، به بنای پرابهت «پروپلیا» می رسید و سپس «پارتنون»، شاهکار بسیار باشکوهی است که در سمت چپ آکروپلیس قرار دارد.  

آتن,جاهای دیدنی آتن

آتن تاریخچه ای 3400 ساله دارد با معماری های رومی، موزه های تاریخی و...

 
شاید بد نباشد برای ادامه گردشگری، به بندر «پیرفس» هم سر بزنید؛ بندری 2500 ساله در 10 کیلومتری این شهر که علاوه بر مردم شهر، میزبان جهانگردان خارجی است. وقتی تمدن و تاریخ کشوری قدمت داشته باشد، موزه هایش نیز بسیار زیاد است، به همین علت، این بندر یک موزه باستان شناسی هم دارد که مجسمه های بزرگ «آتنا» و «آرتمیس» در آن دیدنی ترند. اگر به مجسمه سازی مدرن همه علاقه دارید، سراغ گالری شهرداری را بگیرید. از سومین بندر جهان هم می توانید به جزایر شرقی یونان بروید. فقط یادتان باشد قبل از حرکت، غذاهای دریایی بندر را امتحان کنید.

دیدنی های «پلاکا»: میدان «سینتاگما» جایی است که هر گردشگری سری به آنجا می زند. وجود بهترین هتل های آتن در اطراف این میدان، به همراه گران ترین و شیک ترین مراکز خرید و ده ها رستوران زنجیره ای و سنتی، «سینتاگما» را به محلی بسیار زیبا و شاد تبدیل کرده است، اما مهم ترین وجه بارز آن، نزدیکی میدان با سایت های دیدنی آتن، از جمله محله «پلاکا» است.

«پلاکا» که درست زیر پای صخره های آکروپولیس قرار دارد، قدیمی ترین بخش آن است که در زمان باستان، مرکز شهر محسوب می شد و امروزه جایی است که توریست ها در آن آتن را از قدیم تا به امروز نظاره می کنند. «پلاکا» در عین حال، یکی از مراکز مهم خرید هم به شمار می رود. در کنار فروشگاه های کوچک و بزرگ، در هر دالان و پس کوچه ای نیز دستفروشانی دیده می شوند که به فروش اجناس خود مشغول هستند.

صنایع دستی یونان فوق العاده زیباست. از پارچه های گلدوزی شده تا انواع زیورآلات زنانه و از صندل های چرمی تا تابلوهای نقاشی، دکه های گل فروشی و هنرمندان خیابانی و صدای سازهای یونانی و سالن های تئاتر و موسیقی است.  

آتن,جاهای دیدنی آتن

«پلاکا» جایی است که امروزه توریست ها در آن آتن را از قدیم تا به امروز نظاره می کنند

 
بر فراز بهشت آسمانی
مجموعه ای از 6 صومعه که در قرن چهاردهم ساخته شده و حالا میراث جهانی یونسکو شده است، از جمله فرصت های مهمی است که دیدن آن برای گردشگران، تجربه ای بسیار شیرین و منحصر به فرد است.

مردم یونان این مکان را «بهشت های آسمانی» می نامند و این به خاطر شکل صخره هایی است که حدود 60 میلیون سال پیش در این نقطه به وجود آمده است.

این معابد بی نظیر، بر راس صخره های عظیم ساخته شده اند که در اثر زمین لرزه و شرایط آب و هوایی، تا حدودی شکل عوض کرده اند. در طول سالیان سال، تنها راه دسترسی به این معابد سنگی، طناب و پله های ریسمانی بوده است. البته امروزه گردشگران می توانند با تله کابین به آنجا برسند. از آن 24 صومعه، فقط 6 صومعه در شهر «متئورا» به جای مانده است که به جاذبه های گردشگری تبدیل شده اند.

آب های زیبای مدیترانه
نقاط دیدنی در آن بسیار زیاد است، بنابراین بهتر است مدت کافی در این شهر بمانید. میدان «سینتاگما» یکی از میدان های معروف دنیاست. بهتر است سومین روز خود را از این نقطه آغاز کنید؛ چنان که رویدادهای مهم یونان در این مکان رخ داده و جشن های بی شماری هم در این میدان برگزار می شود. بازدید از این میدان جذابیت زیادی دارد، در یک سمت این میدان، هتل قدیمی شهر قرار گرفته و در سمت دیگر، پارلمان این کشور دیده می شود.

علاوه بر آکروپلیس، محله پلاکا، دماغه سونیون، معبد پوزایدون، ساحل آلیمو و منطقه پاتیسیون هم از جمله مکان هایی است که نباید در این سفر از دست بدهید. جدا از زیبایی های باستانی شهر، بهتر است آب های درخشان مدیترانه، آفتاب ملایم، شن های سفید و آرامش بی نظیر مناطق تفریحی آتن را هم تجربه کنید.  

آتن,جاهای دیدنی آتن

بهترین زمان برای سفر به شهر زیبای آتن، بهار و پاییز است

 

 چی بخوریم؟
یونانی ها عاشق خورد و خوراک هستند و علت آن هم احتمالا مواد غذایی تازه و سبک آشپزی آنهاست. غذاهای یونانی در طول هزاران سال مشکل گرفته و آشپزی یونانی از دیرباز تحت تاثیر خاور میانه و همچنین ایتالیا بوده است. احتمالا وصف «زالاتا» سالاد معروف یونانی را شنیده اید؛ سالادی خوشمزه که از پنیر فتا، گوجه فرنگی و روغن زیتون تهیه می شود. «اسپاناکو پیتا» هم شیرینی خوشمزه ای است که معمولا برای صبحانه سرو می شود. این شیرینی مارپیچ، پنیر خوشمزه ای دارد که عطر و طعم آن گیج کننده است!

همچنین انواع خوراکی های ماهی با سس ها و روغن مخصوص تهیه می شود و برای گیاهخواران نیز بشقاب سبزیجات با انواع میوه ها و مواد تازه، یکی از گزینه های غذایی گردشگران خارجی است.

آتن,جاهای دیدنی آتن

یونانی ها عاشق خورد و خوراک هستند و علت آن هم احتمالا مواد غذایی تازه و سبک آشپزی آنهاست

 

کی برویم؟
بهترین زمان برای سفر به شهر زیبای آتن، بهار و پاییز است. در این دو فصل سال، هوا بسیار دلپذیر و جمعیت گردشگرها کمتر است و نرخ هتل ها نیز ارزان تر، اما آتن به دلیل موقعیت جغرافیایی، در طول سال آب و هوای گرمی دارد. فصل پاییز و زمستان و اوایل بهار، شهر محل برگزاری کارناوال ها و فستیوال هاست، حتی اگر هوا کمی سرد و بارانی باشد. اجرای اپراها و موسیقی های محلی در محل تئاترهای باستانی آتن و اطراف آن، جزو برنامه های کارناوال عید پاک، بزرگ ترین کارناوال سنتی یونانی ها است.

چگونه برویم؟
ویزای توریستی یونان معمولا یک ماهه صادر می شود و حضور متقاضی ضروری است. برای گرفتن وقت مصاحبه باید از طریق تلفن سفارت یونان در تهران اقدام کنید. اولین گام تکمیل فرم تقاضای روادید از وب سایت سفارت یونان است و بعد از آن باید مدارک لازم از جمله شناسنامه، گذرنامه، سه قطعه عکس، اسناد شغلی و منابع مالی، بیمه مسافرتی و بلیت رفت و برگشت هواپیما و رزرواسیون محل اقامت را همراه داشته باشید.

سفارتخانه یونان در تهران، خیابان آفریقا، بلوار اسفندیار، پلاک 43 واقع شده است. برای سفر به آتن می توان از خطوط هوایی ترکیش، آلیتالیا، امارات و لوفت هانزا استفاده کنید.  

آتن,جاهای دیدنی آتن

 هتل زیبای «هرا»، یکی از گزینه های مناسب برای یک اقامت مقرون به صرفه در آتن است

 
کجا اقامت کنیم؟
هتل زیبای «هرا» گرچه بنایی قدیمی دارد، اما در سال های اخیر بازسازی شده و هم اکنون با طراحی داخلی نئوکلاسیک، یکی از گزینه های مناسب برای یک اقامت مقرون به صرفه در آتن است.

این هتل در نزدیکی «آکروپلیس» قرار دارد و شما می توانید به راحتی و با پای پیاده از نقاط تاریخی شهر دیدن کنید. قیمت اقامت در این هتل چهار ستاره با اینترنت رایگان، 70 دلار است، اما اگر دنبال هتل ارزان تری هستید، هتل «آدرینا» را پیشنهاد می کنیم که درست در قلب محله تاریخی «پلاکا» قرار دارد و می توان در حین خوردن صبحانه، از چشم انداز «آکروپلیس» هم لذت برد. ای هتل تا ایستگاه مترو تنها 150 متر فاصله دارد و برای هر شب اقامت در آنجا باید 40 دلار بپردازید.


چهارشنبه 94 آذر 11 , ساعت 4:26 عصر

 

شاید در اولین برخورد تصور کنیم با یک تصویر ساختگی سروکار داریم. در ادامه همراه با تصاویر توضیحاتی ارائه می شود تا اطمینان بیننده از واقعی بودن آن چیزی که مشاهده می کند را افزایش دهد.

این مناظر طبیعی آنچنان خیره کننده هستند که به سختی می توان به حقیقی بودن آنها اطمینان داشت. شاید در اولین برخورد تصور کنیم با یک تصویر ساختگی سروکار داریم. در ادامه همراه با تصاویر توضیحاتی ارائه می شود تا اطمینان بیننده از واقعی بودن آن چیزی که مشاهده می کند را افزایش دهد.

 قسمت های بیابانی جنوب اردن
این منطقه با غروب هایی دیدنی و کم نظیر، پوششی گسترده ازماسه نارنجی رنگ و صخره های پیازی شکل خود شهرت دارد.

زیباترین مکانهای جهان

قسمت های بیابانی جنوب اردن

 

جبل أم الدامی
کوه أم الدامی که در نشریات مرتبط با صنعت گردشگری با نام کامل عربی جبل أم الدامی شناخته می شو یکی از زیباترین غروب های آفتاب در جهان را دارد. اینجا تصاویری ثبت می شود که بزحمت می توان واقعی بودن آنها را باور کرد.

زیباترین مکانهای جهان

کوه أم الدامی یکی از زیباترین غروب های آفتاب در جهان را دارد

 
دریاچه نترون
دریاچه ای زیبا و قطعا متفاوت در شمال تانزانیا است. بسیاری از این دریاچه وحشت دارند زیرا مواد قلیایی، نمک و حجم بالای خاکسترهای آشتفشانی که در این مکان وجود دارد عملا امکان زندگی برای هر موجودی را بین برده است. در اطراف دریاچه به راحتی می توان موجودات یا پرندگانی را مشاهده کرد که خشک شده و تبدیل به مجسمه شده اند. آب این دریاچه با این میزان قلیایی بیشتر شبیه به آمونیاک می ماند. آب دریاچه ناترون خیلی سریع بدن پرندگان را سوزانده و آن ها را مومیایی می کند. اما به هرترتیب نمی توان از زیبایی کم نظیر این دریاچه به آسانی گذشت. 

زیباترین مکانهای جهان

آب دریاچه ناترون خیلی سریع بدن پرندگان را سوزانده و آن ها را مومیایی می کند

 

امواج متفاوت آریزونا
بیشتر شبیه سیاره های بیگانه به نظر می رسد. ماسه سنگ های جادویی با رنگ خاص خود به بخش هایی از صحرای آریزونا در آمریکا زیبایی خاصی بخشیده است.  

زیباترین مکانهای جهان

امواج متفاوت آریزونا، به بخش هایی از صحرای آریزونا در آمریکا زیبایی خاصی بخشیده است

 
غار یخی مندنهال
غارهای یخی مندنهال در آلاسکا خالق زیباترین مناظر هستند. یخچال های طبیعی با لایه های ضخیمی از یخ که نور آفتاب را در زیباترین طیف آبی منعکس می کنند حقیقتا بی مانند هستند.

    زیباترین مکانهای جهان

غارهای یخی مندنهال در آلاسکا خالق زیباترین مناظر هستند

 
تپه شیبازاکورا
خودنمایی بیش از 400 هزار گل در فاصله زمانی میان آوریل و می منظره ای فوق العاده را ایجاد می کنند. تپه شیبازاکورا در پارک هیتسوجییاما ژاپن در حدود 17600 متر مربع مساحت دارد که در بازه زمانی مذکور تماما با گل فرش می شود.برای مشاهده این تپه رویایی باید به چیچیبو در استان سایتاما بروید.    

زیباترین مکانهای جهان

تپه شیبازاکورا در پارک هیتسوجییاما ژاپن در حدود 17600 متر مربع مساحت دارد

 
آتشفشان رنگین
در منطقه دالول اتیوپی، دهانه آتشفشانی وجود دارد که یکی از پست ترین منافذ روی زمین را تشکیل داده، اینجا 116 متر پایین تر از سطح دریا است و میانگین درجه حرارت آن نیز در حدود 35 درجه سانتیگراد است.     

زیباترین مکانهای جهان

آتشفشان رنگین، 116 متر پایین تر از سطح دریا قرار گرفته است

 
مزارع برنج ویتنام
مزارع برنج ویتنام یکی از زیباترین پس زمینه های سبزرنگ در جهان محسوب می شود.

   زیباترین مکانهای جهان  مزارع برنج ویتنام یکی از زیباترین پس زمینه های سبزرنگ در جهان محسوب می شود

 

شیاره هوماهواکا

در ایالت خوخوی در شمال غربی آرژانتین قرار دارد. این منطقه در سال 2003 وارد فهرست میراث جهانی یونسکو شده است. رنگ های جادویی در هوماهواکا هر بیننده ای را مجذوب خود می کند.     

زیباترین مکانهای جهان  

 در ایالت خوخوی در شمال غربی آرژانتین قرار دارد.

 
آب فشان فلای
در شهرستان وشاو در ایالت نوادا(آمریکا) قرار دارد که بر اثر فعالیت‌های انسانی به‌وجود آمده‌است! اما چگونه؟!


زمانی که در سال 1964 کارگران حین جستجو برای انرژی زمین‌گرمایی در این نقطه با مته به حفر چاه مشغول بودند این آب‌فشان به‌طور اتفاقی سربرآورد و به مرور زمان با رسوب املاح به شکل کنونی درآمد.     

زیباترین مکانهای جهان آب فشان فلای،در ایالت نوادا(آمریکا) قرار دارد که بر اثر فعالیت‌های انسانی به‌وجود آمده‌است

 

دریاچه های کلیموتو
یکی از زیباترین مناظر در جزیره فلورس(اندونزی) است. اینجا مجموعه ای از زیباترین ترکیب رنگ های قهوه ای، قرمز، فیروزه ای، آبی و ... را ماهده خواهید کرد. دریاچه های کلیموتو درواقع دهانه های آتشفشانی هستند که با آب پرشده و به علت وجود انواع مواد معدنی سایه های زیبایی دارند افسانه های مختلفی در رابطه با این دریاچه ها نقل شده است که برخی آنرا منزلگاه ارواح شیطانی می دانند!      

زیباترین مکانهای جهان

دریاچه های کلیموتو،یکی از زیباترین مناظر در جزیره فلورس(اندونزی) است

 

رودخانه کانوکریستالز
برخی آنرا زیباترین رودخانه جهان می دانند. این شاهکار طبیعی در پارک ملی لاماکارنا قرار دارد. آب فوق العاده زلال و گیاهان رنگی که در بستر رودخانه قرار دارند موجب شده تا در هرنقطه آب رنگی خاص داشته باشد.       

  زیباترین مکانهای جهان

  رودخانه کانوکریستالز، در پارک ملی لاماکارنا قرار دارد

 
آنتلوپ کنیون در آریزونا

پارکی با صخره های دیدنی است که براثر فرسایش طبیعی، میزبان مناظری استثنایی شده است.       زیباترین مکانهای جهان  آنتلوپ کنیون،  پارکی است با صخره های دیدنی که براثر فرسایش طبیعی، مناظری استثنایی شده است

 

  کاپادوکیه
سرزمینی پهناور در کشور ترکیه است. بازمانده های آتشفشانی و حاصل فرسایش طبیعی طی سال ها، مناظر عجیب و شگفت آوری را به وجود آورده اند. کاپادوکیه از سال 1985 توسط یونسکو جزو میراث فرهنگی جهان شناخته و ثبت شده است.     

  زیباترین مکانهای جهان کاپادوکیه سرزمینی پهناور در کشور ترکیه است

 

چشمه آبگرم گرند پریسماتیک
بزرگترین چشمه آبگرم کشور آمریکا محسوب می شود که در پارک ملی یلواستون قرار دارد. برخی این چشمه را سومین چشمه آبگرم بزرگ جهان می دانند.        زیباترین مکانهای جهان چشمه آبگرم گرند پریسماتیک بزرگترین چشمه آبگرم کشور آمریکا محسوب می شود

 

گذرگاه ساحلی جاینت
در آنتریم (سواحل شمال شرقی ایرلند) حدود 4 هزار ستون سنگی بازالتی به هم پیوسته اند تا یکی از زیباترین مناظر طبیعی را ایجاد کنند. این ستون های سنگی از جنس بازالت بر اثر فوران آتشفشان در دوران باستان شکل گرفته اند. تعداد زیادی از ستون‌ها به شکل منشورهای شش ضلعی هستند اما مدل های چهار، پنج، هفت و هشت ضلعی نیز در میان آن‌ها مشاهده می شود. ارتفاع ستون‌ها ممکن است به 12 متر هم برسد. میلیون‌ها سال فرسایش طبیعی اشکال مختلفی را در این سنگ‌های آذرین ایجاد کرده است.

زیباترین مکانهای جهان

 گذرگاه ساحلی جاینت، بر اثر فوران آتشفشان در دوران باستان شکل گرفته اند

 

 درختان خون اژدها
درخت بومی جزایر سقطرا در کشور یمن است. این نام را به خاطر شیره سرخ‌رنگی که از آن می‌تراود به آن داده‌اند.

زیباترین مکانهای جهان

درخت بومی جزایر سقطرا در کشور یمن است


چهارشنبه 94 آذر 11 , ساعت 4:25 عصر

در این مقاله قصد داریم، 10 تا از مکان‌های دیدنی در فرانسه را به شما معرفی کنیم که برای گردشگران بسیار مناسب هستند.


فرانسه یکی از زیباترین کشورهای اروپای غربی است.

 قسمت‌های شمالی و شمال شرقی فرانسه دارای آب‌وهوای معتدل است و علاوه بر این، شاهد جاذبه‌های گردشگری فراوانی در این کشور هستیم. 


  همین دو دلیل هستند که باعث شده‌اند، سالانه‌، میلیون‌ها نفر برای گردش به فرانسه سفر می‌کنند.

برج ایفل

دیدنی های فرانسه

برج ایفل پاریس مکانی ایده‌آل برای توریست‌ها است

 

بدون هیچ شکی باید برج ایفل پاریس را یکی از نمادهای فرانسه دانست؛ مکانی که به مناسبت صدمین سالگرد انقلاب در فرانسه ساخته شد و به واسطه‌ جذابیت‌هایش، مکانی ایده‌آل برای توریست‌ها به شمار می‌رود.


جزیره کرس

جاذبه های گردشگری فرانسه,مکانهای تفریحی فرانسه

جزیره کرس، مکانی جذاب برای گردشگران محسوب می‌شود

 

 جزیره کرس (Corsica) یکی از جزایر و مکان‌های دیدنی فرانسه است که چهارمین جزیره‌ بزرگ مدیترانه نیز شناخته می‎شود. این منطقه از آب و هوای معتدلی بهره‌مند است و به لطف ساحل زیبا و چشم‎انداز کوهستانی‌اش، مکانی جذاب برای گردشگران محسوب می‌شود.

مونت سنت میشل 

جاذبه های گردشگری فرانسه,مکانهای تفریحی فرانسه

مونت سنت میشل ، سرشار از جاذبه‌های گردشگری است و سالانه چند صد هزار نفر از آن دیدن می‌کنند


در قرن هشتم، جزیره‌ای در نرماندی فرانسه بنا شد که بعدها به مونت سنت مویشل معروف گردید. این جزیره، سرشار از جاذبه‌های گردشگری است و سالانه چند صد هزار نفر از آن دیدن می‌کنند.

 چیزی که این جزیره را خاص می‌کند، ساختمان آن است که در بالا، صومعه قرار دارد، در پایین فروشگاه‌ها وجود دارند و بعد از آن نیز ماهی‌گیران و کشاورزان مشغول به کار هستند. از این جزیره به عنوان یکی از نمادهای فرانسه یاد می‌شود که در آن، آمیزه‌ای از هنر و تاریخ را می‌توان یافت.

 

باغ ژیورنی

دیدنی های فرانسه

باغ ژیورنی، سالانه حدود نیم میلیون بازدید‌کننده دارد و در آن هر نوع گل و گیاهی یافت می‌شود

 

موزه کلود مونه، نقاش فرانسوی، در ژیورنی در شمال این کشور قرار دارد. به پاس زحمات او، باغی برای او ساخته‌اند که الهام گرفته از نقاشی "نیلوفر آبی” اوست و دیدنش خالی از لطف نیست. این باغ، سالانه حدود نیم میلیون بازدید‌کننده دارد و در آن هر نوع گل و گیاهی یافت می‌شود.

 

قلعه Sully-sur-Loire 

جاذبه های گردشگری فرانسه,مکانهای تفریحی فرانسه

قلعه Sully-sur-Loire، به عنوان مکانی سلطنتی شناخته می‌شود 

 
سالیان بسیاری است که در فرانسه ساخته شده است و به عنوان مکانی سلطنتی شناخته می‌شود؛ با این حال چند سالی می‌شود که مردم عادی نیز می‌توانند در آن حضور پیدا کنند.

از جذابیت‌های این قلعه که در دره لویر واقع شده است، ساختمان‌ها و طراحی بی‌نظیر بخش‌های مختلف آن است.

 

شهر انسی 

دیدنی های فرانسه شهر انسی از زیباترین مناطق سفر بوده و برای گردشگران بسیار مناسب است

 

 شهری است از مناطق وسیع آلپ که بیش از 50 هزار نفر جمعیت دارد. این شهر از زیباترین مناطق سفر بوده و برای گردشگران بسیار مناسب است.

سواحل شهر نیس   

دیدنی های فرانسه

شهر نیس دارای ساحلی زیبا است که افراد بسیاری روزانه برای گردش، قدم زدن، و تفریح به آن می‌روند

  
نیس یکی از شهرهای ساحلی زیبای مدیترانه است که در فرانسه واقع شده است.

 این شهر دارای ساحلی زیبا که افراد بسیاری روزانه برای گردش، قدم زدن، ورزش کردن و تفریح به آن می‌روند. علاوه بر این، هتل‌های ماسه‌ای و زیبا، مزیت دیگر این مکان به شمار می‌رود. اگر قصد سفر به این کشور را دارید، سواحل نیس را فراموش نکنید!

کورشول    

دیدنی های فرانسه

کورشول یکی از معروف‌ترین پیست‌های اسکی فرانسه و بزرگترین پیست جهان، واقع در منطقه آلپ است

 

کورشول (Val d’Isère) یکی از معروف‌ترین پیست‌های اسکی فرانسه و بزرگترین پیست جهان، واقع در منطقه آلپ است. علاوه بر این‌که اسکی در این منطقه لذت‌بخش خواهد بود، نباید از وسعت بسیار آن که از اتصال هفت روستای فرانسه تشکیل می‌شود، گذشت!

 

کاخ ورسای  

دیدنی های فرانسه

کاخ ورسای در دوره لویی چهاردم، در نزدیکی شهر پاریس احداث شده است

 

 کاخ ورسای  در دوره لویی چهاردم، در نزدیکی شهر پاریس احداث شده است و به عنوان بزرگترین کاخ سلطنتی جهان شناخته می‌شود.

 این کاخ از چندین ساختمان زیبا، فضای باز فوق‌العاده، دریاچه مصنوعی، چندین آب‌نمای زیبا و چند تالار (از جمله تالار آینه) تشکیل شده و به همین دلیل نیز منطقه‌ای بی‌نظیر برای توریست‌ها محسوب می‌شود.

 

کولوسئوم  

دیدنی های فرانسه

هر ساله افراد بسیاری به واسطه‌ وسعت زیاد و جذابیت‌های کولوسئوم  از آن دیدن می‌کنند

 
اماکن تاریخی همیشه در میان مردم محبوب بوده‌‍‌اند؛ چه در ایران چه در سایر کشورها! کولوسئوم یا همان تئاتر روم باستان را همه می‌شناسند؛ مکانی که هر ساله افراد بسیاری به واسطه‌ وسعت زیاد و جذابیت‌هایش از آن دیدن می‌کنند. هم ایتالیا و هم مرز فرانسه، به این مکان راه دارند.


چهارشنبه 94 آذر 11 , ساعت 4:23 عصر

 «جزیره خدایان»، بهشت افسانه‌ای و زیباترین جزیره اندونزی تنها گوشه‌ای از القاب جزیره‌ای است که در گوشه‌ای از اندونزی جا خوش کرده است: بالی.صفاتی که البته باز هم گویای ویژگی‌های شگفت انگیز آن نیست. در حقیقت بالی یکی از 17 هزار و 500 جزیره اندونزی است که در میان همسایگان خود به زیبایی می‌درخشد و سرسبزی و طبیعت آن با دیگر جزایر این کشور قابل مقایسه نیست. بالی بخشی از مثلث مرجانی است که بالاترین تنوع گونه‌های دریایی و صخره‌های مرجانی را در خود جای داده و چشم اندازهای دیدنی آن هر توریستی را بهت زده خواهد کرد.

مکانهای تفریحی بالی,جاهای دیدنی بالی

جزیره بالی یک جزیره خاص است و به واسطه چشم اندازهای شگفت‌انگیزیش مشهور شده است

 

جدای از طبیعت بی نظیر، بالی به واسطه معابد باستانی و کاخ‌های تاریخی‌اش مشهور است همچنین آتشفشان فعال و جنگل‌های وحشی آن ماجراجویان را از سراسر دنیا جذب کرده است. شما می‌توانید سواحل شن و ماسه سفید را در جنوب و ماسه‌های سیاه را در شمال و غرب این جزیره ببینید. جزیره بالی یک جزیره خاص است و به واسطه چشم اندازهای شگفت‌انگیزی که دارد هر لحظه آفریدگار این‌همه زیبایی را در ذهن متبلور می‌کند.

سفر شما به بالی ترکیبی از تفریحات آبی، جنگل نوردی و ماجراجویی در شگفتی‌های باستانی و طبیعی است و تمام این ویژگی‌ها باعث می‌شود نام این جزیره هر سال در مجلات سفر دنیا به عنوان محبوب‌ترین مقصد سفر ذکر شود. بالی یک جزیره پویا و در حال تغییر است. توسعه سریع اقتصادی بالی ناشی از حضور هزاران گردشگر در طول سال است اما این توسعه اقتصادی باعث از بین رفتن سحر و جادوی طبیعی اصیل جزیره نشده است.

در بالی هر دلاری که خرج می‌کنید ارزشش را دارد؛ این جزیره بهترین امکانات اقامتی، رستوران‌ها و چشمه‌های آب معدنی را با قیمت اندکی در اختیار توریست‌ها می‌گذارد. مردم بالی پر جنب و جوش هستند و با توریست‌ها بسیار دوستانه برخورد می‌کنند. فرهنگ منحصر به فرد مردم محلی هم نشأت گرفته از طبیعت است و در جزیره‌ای چنین آرامش بخش نباید به هیچ وجه انتظار تنش داشت.

چگونه برویم؟
شما می‌توانید به محض رسیدن به فرودگاه بین‌المللی بالی با در دست داشتن اصل گذرنامه و هزینه ویزا به باجه‌های صدور روادید مراجعه کنید و بعد از کنترل مدارک مامور دولتی اندونزی مهر ویزای توریستی یک ماهه را در گذرنامه‌تان وارد خواهد کرد. برای رسیدن به بالی می‌توانید از خطوط هوایی اتحاد، قطر ایرویز و ایرلاین چین جنوبی استفاده کنید.

از بوفالو سواری تا جشنواره بادبادک‌ها
جشنواره‌ها مهم‌ترین چشم‌انداز فعالیت‌های اجتماعی مردم بالی است و هر سال هم به تعداد این جشنواره‌ها افزوده می‌شود. فستیوال‌های بالی مذهبی، فرهنگی و تفریحی است که بخشی از جاذبه‌های گردشگری این شهر محسوب می‌شود و نمایش غنی از ویژگی‌های فرهنگی مردم این جزیره است. در ادامه شما را با مهم‌ترین جشنواره‌های جزیره بالی آشنا می‌کنیم؛ جشنواره‌هایی که ترکیبی از رنگ، هنر و موسیقی مردم محلی است.

جشنواره هنر بالی
هر سال از دومین شنبه خرداد تا دومین شنبه مرداد جشنواره هنر در بالی برگزار می‌شود. در این جشنواره که در میدان پاپتون دنپاسار برگزار می‌شود انواع هنرهای سنتی و محلی به نمایش در می‌آید. شما می‌توانید در این جشنواره لباس‌های رنگارنگ محلی، موسیقی‌های عجیب و غریب و سنت‌ منحصر به فرد بالی را از نزدیک ببینید.

جشنواره بادبادک‌ها
جشنواره بادبادک یکی از نشانه‌های فرهنگی بالی است. بادبادک یکی از عناصر فرهنگی مردم بالی محسوب می‌شود و در این جشنواره تمام آسمان جزیره مملو از بادبادک‌های رنگارنگ می‌شود. مردم محلی تلاش دارند با ساختن بادبادک‌های سنتی غول پیکر هنر خود را به رخ بکشند. این جشنوراه معمولا همزمان با فصل باد بین ماه‌های ژوئن و اوت در روزهایی که شرایط هوایی مناسب است برگزار می‌شود.

مکانهای تفریحی بالی,جاهای دیدنی بالی

 جشنواره بادبادک یکی از نشانه‌های فرهنگی بالی است

 

جشن گالونگان
جشنواره گالونگان و کونینگن مهم‌ترین جشنواره بالی است. مردم محلی اعتقاد دارند در طول 10 روز اجرای این جشنواره خدایان بالی برای جشن به زمین می‌آیند. این جشنواره شامل آیین‌های مختلفی است که در کنار معابد مهم شهر انجام می‌شود.

جشنواره گالونگان نمادی از پیروزی دارما یا فضیلت بر تمام نیروهای شر زمین است. مردم در این جشنواره انواع میوه‌ها و گل‌ها را تزیین می‌کنند و با بهترین لباس خود که پر از جواهرات است در جشن حاضر می‌شوند. آخرین روز این جشنواره در حقیقت مهم‌ترین روز آن است. در این روز مراسم مذهبی مشخصی برای ارواح نیاکان بالی برگزار می‌شود.

جشن بوفالوها
بوفالوها معروف‌ترین نژاد گاوهای نر بالی هستند که در اطراف مزارع برنج یافت می‌شوند. بوفالو سواری مسابقه‌ای پر هیجان و مفرح است که با اهدای جایزه بزرگ رسمی گاومیش پایان می‌یابد. هر سال در سراسر ماه جولای مسابقه بوفالوها برپاست.

تقویم سفر
بالی به جز فصل باران‌های سیل آسای زمستانی در هر فصلی از سال آب و هوای گرمسیری دارد. در اطراف کوه‌های مرکزی بالی که شامل چند قله با ارتفاعی بیش از سه هزار متر است دمای هوا خنک و میزان باران بسیار بیشتر از مناطق ساحلی است. به طور کلی بالی جزیره‌ای چهار فصل توریستی به شمار می‌رود اما بالا و پایین شدن دمای هوا به شدت روی قیمت هتل‌ها تاثیر گذار است.

فروردین،اردیبهشت، خرداد و شهریور بهترین فصل سفر است. در این وقت سال قیمت هتل‌ها 50-30 درصد ارزان‌تر است و رطوبت هوا هم به مراتب کمتر است. مهرماه هم از آنجایی که بارش باران کم است، فصل مناسبی برای دیدن بالی است. در ماه‌های ذکر شده شما می‌توانید تمام فعالیت‌های ورزشی از غواصی و موج سواری گرفته تا کوهنوردی و جنگل گردی را تجربه کنید.

گردش با تاکسی
تاکسی‌های آبی مناسب‌ترین گزینه گردش در شهراست.انتخاب‌های متعددی برای گردش در جزیره بالی پیش روی مسافران است؛ می‌توانید مسافت‌های کوتاه را با پای پیاده یا دوچرخه بروید، تاکسی کرایه کنید یا از اتوبوس‌های عمومی استفاده کنید. تاکسی در بالی فراوان است گرچه برخی از تاکسیران‌ها افراد صادقی نیستند. بهترین تاکسی در بالی تاکسی‌های آبی است که در هر گوشه جزیره به راحتی در دسترس هستند.

اگر در مورد بودجه نگرانی ندارید می‌توانید در بالی به راحتی ماشین کرایه کنید البته قوانین رانندگی توسط مردم محلی چندان رعایت نمی‌شود بنابراین بهتر است هنگام رانندگی احتیاط کامل کنید. اجاره دوچرخه در بالی بسیار رایج است اما شما نمی‌توانید با دوچرخه تمام جزیره را بگردید زیرا مسیر مشخصی برای دوچرخه سواری وجود ندارد با این حال استفاده از دوچرخه برای مسافت‌های کوتاه رایج است.    

مکانهای تفریحی بالی,جاهای دیدنی بالی بالی به جز فصل باران‌های سیل آسای زمستانی در هر فصلی از سال آب و هوای گرمسیری دارد


بازار داغ بستنی
بالی یک جزیره هیجان انگیز از نظر آشپزی و مواد غذایی محسوب می‌شود؛ شما می‌توانید انواع غذاهای بین‌المللی و سنتی را با طیف گسترده‌ای از قیمت‌ها در این شهر پیدا کنید. در بالی برای هر سلیقه و ملیتی غذا هست. اگر دوست دارید می‌توانید سراغ یک رستوران لوکس با مناظر زیبای اقیانوس بروید یا در گوشه خیابان یک ساندویچ حاضری بخورید به هر حال در بالی شما هیچ وقت از وعده غذایتان پشیمان نخواهید شد.

 اگر دنبال رستوران‌های لوکس هستید بهتر است سری به منطقه یوبود بزنید. در این منطقه رستوران سوپت اوی(Swept Away) با شمع‌های رمانتیکش و کی پی تو که به درستی تکه‌ای از بهشت است، بهترین انتخاب‌هایتان خواهد بود. بالی هوای گرمی دارد بنابراین بازار بستنی در این جزیره داغ است. بستنی‌های جزیره به قدری خوشمزه است که توریست‌ها اعتقاد دارند به خوردن آنها معتاد می‌شوید.

 اگر دوست دارید در حالی که بستنی‌تان را میل می‌کنید نمای یک جنگل بی نظیر را در مقابل‌تان ببینید بهتر است سری به آلیلا یوبود(Alila Ubud) بزنید. اگر دنبال خوردن بستنی‌های اصیل ایتالیایی هستید بهتر است سراغ گوستو گلاتاریا Gusto Gelateria بروید. همسر صاحب این بستنی فروشی دختر گلاتاریا مالک برند معروف بستنی ایتالیایی است بنابراین می‌توانید به کیفیت بستنی که می‌خورید ایمان داشته باشید. اگر دنبال امتحان کردن طعم غذاهای محلی هستید باید به رستوران‌های سلینگسینگ کاپاکا(Selingsing Cepaka) ، سوندا کاپا(Sunda Kelapa  )و وارونگ مک بنگ( Warung Mak Beng) بروید.

بهترین مکان اقامت
بالی طیف عظیمی از مکان‌های اقامتی را دارد؛ 30 هزار هتل در این جزیره وجود دارد که هر سلیقه و بودجه‌ای را پوشش می‌دهد. مناطق توریستی لومبوک و جزایر گیلی تمام گزینه‌های اقامت در بالی را دارند، در حالی که در لومبوک اکثر هتل‌ها ساده‌تر و ارزان‌تر است.

طبیعتی بکر و معماری مدرن
هتل آیلا ویلاس با طبیعت منحصر به فرد و معماری لوکس و مدرن در تمام بالی مشهور است. منظره‌ای ترکیبی از رنگ آبی اقیانوس و سرسبزی مزارع برنج چشم انداز این هتل را مدهوش کننده کرده است. استخر روبازی که مشرف به اقیانوس هند است، ورزشگاه 24 ساعته و آبگرم از ویژگی‌های این هتل است. مرکز تناسب اندام با کلاس‌های پیلاتس و یوگا، گالری هنری با آثار هنر مدرن اندونزی و کتابخانه‌ای برای مطالعه این هتل را بیش از پیش مجهز کرده است. هر واحد ویلایی فضای باز مشرف به اقیانوس دارد، دستگاه اسپرسو ساز و تلویزیون 32 اینچ در اتاق‌ها تعبیه شده است. قیمت اقامت یک شب در این هتل برابر با 670 دلار است.

مکانهای تفریحی بالی,جاهای دیدنی بالی هتل آیلا ویلاس با طبیعت منحصر به فرد و معماری لوکس و مدرن در تمام بالی مشهور است

 

هتل گالری
درست در کنار ساحل باتو بلانگ هتلی قرار دارد که مرزهای بین موزه و گالری را در هم شکسته است. لابی هتل توگو بالی پر است از مجموعه‌های گران‌قیمتی از آثار هنری عتیقه و این دکوراسیون در تمام هتل تکرار شده است. تمام اتاق‌های این هتل مجهز به تلویزیون کابلی، مبلمان چوبی و دستگاه تهویه مطبوع است. سونا، ماساژ و استخر روباز از دیگر امکانات این هتل 5ستاره محسوب می‌شود. توگو 45 دقیقه از فرودگاه بین المللی جزیره فاصله دارد و نمای شگفت انگیزی از دریا و باغ‌های اطراف ارائه می‌کند. قیمت اجاره یک شب در این هتل برابر با 380 دلار است.

قدیمی اما محبوب
یکی از اولین هتل‌های لوکس بالی که در سال 1967 تاکنون میزبان مهمانان بسیاری در جزیره بوده هتل تاندجونگ است. 26 خانه ویلایی که با صنایع دستی و عتیقه جات تزیین شده در این هتل وجود دارد و چراغ‌های هتل به گونه‌ای طراحی شده که در شب درختان هتل جادویی به نظر می‌رسد. این هتل 10دقیقه از شهر دنپاسار فاصله دارد و مجهز به استخر روباز، حوضچه آبگرم و رستورانی با نمای اقیانوس است. تمام هتل پوشیده از درختان گرمسیری است و دکور سنتی هتل یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد این هتل است. قیمت یک شب اقامت در این هتل 180 دلار است.

ارزان و مجهز
بهترین هتل ویلایی در حاشیه ساحل با قیمت مناسب پالم هتل است. این هتل مجهز به 10 واحد است که تمام آنها امکانات رفاهی مهمانان را در نظر گرفته‌اند. اینترنت بی سیم در این هتل رایگان است.

 این هتل مجهز به استخر روباز، سونا و رستوران سنتی و بین‌المللی است. اگر می‌خواهید نمای زیبایی از درختان نخل داشته باشید بهتر است در بالکن اتاق‌تان بنشینید و طبیعت را تماشا کنید. قیمت اقامت یک شب در این هتل 4 ستاره 55 دلار است.

72 ساعت در جزیره بالی
هیچ گردشگری در دنیا نمی‌تواند از گنجینه‌های فرهنگی و مناظر طبیعی جزیره جادویی بالی دست بکشد. معابد عظیم، اماکن تاریخی و زیبایی‌های طبیعی در سراسر این جزیره شما را به کاوش می‌خواند اما متاسفانه در بالی بیش از هر چیزی وقت کم است. ممکن است به قدری مجذوب جاذبه‌های درختان نخل و اقیانوس بیکران شوید که فراموش کنید سری به مراکز تاریخی بزنید اما این یک اشتباه بزرگ است زیرا بالی مجموعی از تمام این زیبایی‌هاست و نباید هیچ کدام را از دست داد.

جزیره معبدها
دین رسمی مردم این جزیره هندوست که تا حدودی با آیین هندوئیسم هند متفاوت است. معابد هندوی این جزیره یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های آن محسوب می‌شود.   

مکانهای تفریحی بالی,جاهای دیدنی بالی  

فروردین،اردیبهشت، خرداد و شهریور بهترین فصل سفر به بالی است

 

معبد مادر
معبد بساکیه(Besakih) به عنوان معبد مادر در بالی شناخته می‌شود. این معبد در دامنه کوه آگونگ (‌‌بلندترین کوه بالی) در ارتفاع هزار متری قرار دارد. مردم محلی اعتقاد دارند این معابد جزیره را از شر به دور می‌کند. مردم اعتقاد دارند نام این معبد از اژدهایی گرفته شده که در اعماق این کوه زندگی می‌کرده است. معبد از 28 سازه روی هفت تراس صعودی ساخته شده که بازدید از آن نیازمند استفاده از راهنماست.

معبد اسطوره‌ای
تناه لوت (Tanah Lot) یکی از معابد معروف هندوها در بالی است که در طول قرن‌ها بخشی از اسطوره‌های این شهر بوده است. این معبد از هفت معبد در دریا تشکیل شده که به شکل زنجیره‌ای در ساحل جنوب غربی بالی قرار گرفته‌اند. این معبد به ویژه در بعد از ظهرها و قبل از غروب آفتاب بسیار شلوغ است. منطقه پارکینگ و ساحل مجاور معبد پر از مغازه‌های سوغات فروشی و صنایع دستی است. بهتر است موقع بازدید از معبد فکر خرید را از ذهن‌تان دور کنید زیرا فروشندگان سمج باعث می‌شوند زمان بازدیدتان از یکی از باشکوه‌ترین معابد بالی را از دست بدهید.

معبد شگفت‌انگیز
در شبه جزیره بوکیت در نوک جنوبی جزیره بالی یکی از نه معابد بزرگ هندوی جهان قرار دارد. معبد پورالوهور الوواتو در قرن 11 در لبه بالای صخره سنگ آهک تاسیس شد. بازدید از محراب درونی تنها برای رهبران هندو امکان پذیر است اما توریست‌ها می‌توانند از منظره بیرونی معبد و مجسمه‌های شگفت‌انگیز آن لذت ببرند. مجسمه گانشا فلنک در ورودی معبد تعبیه شده و هنگام غروب مراسم آیینی محلی در این مکان اجرا می‌شود.

طبیعت و دیگر هیچ
بالی یکی از زیباترین جزایر جنوب شرقی آسیاست که جاذبه‌های طبیعی آن گردشگران بسیاری را به اکتشاف در این جزیره وادار کرده است.

ساحل سانور
این ساحل در روستان دنپاسار در جنوب شرقی بالی قرار دارد و یک ساحل آرام مناسب برای افراد مسن است. زیبایی ساحل به سکوت محیط اطراف و منظره بکر آن است. در اطراف ساحل می‌توانید معبد بلانجونگ که کتیبه‌ای مربوط به قرن 9 را در خود جای داده است ببینید. همچنین موزه لو مایور با آثار بسیاری از هنرمندان امپرسیونیست بلژیکی در نزدیکی این ساحل است.

لذت تماشای طلوع آفتاب
باتور گرچه مرتفع‌ترین کوه بالی نیست اما در یکی از رویایی‌ترین مناطق شهر قرار دارد. ارتفاع این کوه هزار و 717 متر است و آتشفشان آن گاهی اوقات فعال است. این کوه شامل چهار دهانه، یک دریاچه و چندین روستاست. صعود به بالای کوه باتور و تماشای طلوع آفتاب در جزیره لذتی وصف ناشدنی دارد. مسیر صعود به قله هموار است و برای افراد معمولی حدود دو ساعت قابل دسترسی است.

ساحل کوتا
کوتا تا دهه 70 یک ساحل ماهیگیری به شمار می‌رفت اما با ورود توریست‌ها چهره این ساحل آهسته آهسته تغییر کرد. ساحل کوتا در نقطه جنوبی جزیره قرار دارد و یکی از خوش منظره‌ترین سواحل بالی به شمار می‌رود. گرچه فضای ساحل تا حدود زیادی شلوغ است اما ارزش قدم زدن و تماشای منظره اقیانوس را دارد. این ساحل شبانه روز فعال است و مراسم‌ مختلفی برای سرگرمی توریست‌ها در آن برپاست.


ماجراجویى 
فرهنگ و آداب رسوم مردم بالی هر گردشگری را به خود جذب می‌کند. لذت کشف ناشناخته‌های جزیره در کنار آشنایی با سبک زندگی مردم را نباید به هیچ وجه از دست بدهید.

قارچ‌های مرجانی
نوسا لمبونگان جزیره‌ای کوچک در سواحل جنوب شرقی بالی است. این جزیره به قدری کوچک است که بازدید از تمام آن با یک تور در سه الی چهار ساعت ممکن است. قارچ‌های مرجانی شکل، شن و ماسه سفید پودری و منظره‌ای شگفت انگیز از آب‌های فیروزه‌ای از جاذبه‌های این جزیره است. اگر اهل غواصی باشید می‌توانید در اطراف این جزیره مرجان‌های زیبایی را مشاهده کنید.

    مکانهای تفریحی بالی,جاهای دیدنی بالی

 نوسا لمبونگان جزیره‌ای کوچک در سواحل جنوب شرقی بالی است.

 
خرید در جزیره
سمینیاک شهر کوچکی در ساحل جنوب غربی بالی است که هتل‌های لوکس و رستوران‌های چند ستاره آن ثروتمندترین گردشگران جهان را به خود جذب کرده است. در این شهر شما می‌توانید در مراکز خرید بزرگ و بوتیک‌های چند طبقه ساعت‌ها به خرید مشغول باشید و در پایان نمای پانورامایی از اقیانوس هند را هنگامی که شام میل می‌کنید از نظر بگذرانید.

قلب فرهنگی
یوبود در میان مزارع برنج در دامنه کوه مرکزی بالی قرار دارد؛ نقطه‌ای که به عنوان قلب فرهنگی بالی شناخته می‌شود. مهم‌ترین موزه‌های جزیره در این مکان قرار دارد از جمله موزه هنر نکا با مجموعه‌ گسترده‌ای از هنرهای مردم بالی. موسیقی سنتی و مراسم آیینی محلی هر روز در این منطقه اجرا می‌شود ضمن اینکه گالری‌های هنری متعدد و مغازه‌های صنایع دستی بسیاری در این محل قرار دارد.    


<      1   2   3   4   5      

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 

ابزار هدایت به بالای صفحه