سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
چهارشنبه 94 تیر 17 , ساعت 9:48 عصر


 در گرمترین شهرهای جهان دمای هوا از 40 درجه سانتیگراد فراتر می‌رود که در برخی از آنها این گرمای شدید با رطوبت بالا، تداعی‌کننده گرمای سونا است.

ده‌ها شهر در خاورمیانه و آفریقا در طول سال دمایی بالاتر از 40 درجه را تجربه می‌کنند که در این گزارش به نقل از پایگاه اینترنتی «ای اف کی اینسایدر آفریقا»، داغ‌ترین شهرهای جهان معرفی شده‌اند:

تیمبوکتو – مالی
در تیمبوکتو به هر طرف که نگاه کنیم چیزی جز شن نمی‌بینیم. این شهر تاریخی که بیش از 40 هزار نفر جمعیت دارد امروزه مورد تاخت و تاز شن قرار گرفته و اکنون قربانی شن و گرما شده است. میانگین دمای این شهر در ماه ژوئن 41.6 درجه سانتی گراد و حداکثر دمای ثبت شده در این شهر با 54.5 درجه سانتیگراد رکورددار است. این شهر در زمستان هم از شر گرما در امان نیست به طوری که در این فصل نیز گرمای 32.2 درجه سانتیگرادی را تجربه می‌کند.

 گرمترین شهرهای جهان,گرمترین شهرهای دنیا

ایلیزی – الجزایر
«ایلیزی» نیز جزو شهرهایی است که هیچکس دوست ندارد در آنجا زندگی کند. با این حال این شهر حدود 17 هزار سکنه دارد و جمعیت آن نیز سالانه 5.5 درصد رشد می‌کند. در تاریخ 18 اوت 2011 میلادی شهروندان این شهر گرمای 51 درجه‌ای را تجربه کردند. پس تعجبی ندارد که میانگین دمای کویری در این شهر در ماه‌های ژوئیه و ژوئن 41 درجه سانتیگراد باشد. خنک ترین دمای ثبت شده در این شهر به تاریخ 4 ژوئن 1997 میلادی برمی‌گردد که در این روز حداقل دمای این شهر 40 درجه سانتیگراد ثبت شد.

  گرمترین شهرهای جهان,گرمترین شهرهای دنیا

 دالول – اتیوپی
بالاترین دمایی که تاکنون در این کشور شرق آفریقایی ثبت شده 48.9 درجه سانتیگراد است. با این حال این شهر فقط به دلیل ثبت این دما لقب شهر داغ را نگرفته بلکه حد فاصل سال‌های 1960 تا 1966 میلادی نیز شهر دالول با ثبت دمای 34.1 درجه سانتیگراد، بالاترین میانگین دمای سالانه را داشته است. این شهر همچنین دارای رطوبت بسیار زیادی نیز هست به طوری که با وجود داشتن جو کویری، رطوبت هوای آن هرگز از 60 درصد پایین‌تر نمی‌رود.

 گرمترین شهرهای جهان,گرمترین شهرهای دنیا

 کویت – کویت
هوای این شهر ثروتمند در طول بسیاری از روزهای سال اصلا قابل تحمل نیست. این شهر دو میلیون نفری درست در حاشیه سواحل خلیج فارس قرار دارد و یکی از گرمترین شهرهای جهان محسوب می‌شود. بادهای گرم شمال غربی موسوم به باد شمالی در تابستان سبب وقوع طوفان شن تابستانی و افزایش دما به 46.8 درجه سانتیگراد در ماه ژوئیه می شود. کشور کویت در سال تنها 22 روز بارانی دارد و همچنین بالاترین دمای ثبت شده در آن 51.1 درجه سانتیگراد بوده است.

  گرمترین شهرهای جهان,گرمترین شهرهای دنیا

اهواز – ایران
شهر اهواز از سوی سازمان جهانی بهداشت در سال 2011 میلادی لقب صاحب آلوده‌ترین هوای جهان را نیز به خود اختصاص داد. آلودگی هوای این شهر دست در دست گرمای سوزان شرایط طاقت فرسایی را برای ساکنان این شهر 1.5 میلیون نفری رقم زده است. تابستان‌های داغ طولانی و زمستان‌های نه چندان خنک و کوتاه این شهر را در زمره گرمترین شهرهای جهان قرار داده است. میانگین حداکثر دمای تابستانی در شهر اهواز 46.8 درجه سانتیگراد است اما این دما در برخی مواقع حتی تا 50 درجه سانتیگراد نیز بالا می‌رود. البته وزش بادهای حاوی گرد و خاک در این شهر به این مشکل دامن می‌زند.

  گرمترین شهرهای جهان,گرمترین شهرهای دنیا

 مکه مکرمه – عربستان سعودی
شهر مکه مکرمه که سالانه پذیرای میلیون‌ها زائر حج از سراسر جهان است در دل صحرای عربستان واقع شده است. در بیشتر روزهای ماه ژوئن دمای این شهر به 43 درجه سانتیگراد می‌رسد. خوشبختانه این شهر، اقلیمی خشک دارد و مرطوب نیست. بالاترین دمایی که تاکنون در این شهر ثبت شده دمای وحشتناک 50 درجه سانتیگرادی است. در تاریخ پنجم ژوئن 2012 میلادی شهر مکه در حالی که دمای 43 درجه‌ای را تجربه می‌کرد شاهد بارش باران سیل آسا بود.

  گرمترین شهرهای جهان,گرمترین شهرهای دنیا

 بانکوک – تایلند
تایلند دارای سه فصل گرم، بارانی و خنک است. اما دمای بانکوک اغلب گرم است به طوری که خنک‌ترین ماه دسامبر در این شهر 37.1 درجه سانتیگراد بوده است. پس تعجبی ندارد که میانگین دمای هوای ژوئن تا اوت در این شهر 40 درجه سانتیگراد باشد. اما چیزی که شرایط را طاقت فرساتر می‌کند دمای شب‌های این شهر است. در ماه آوریل حداقل دمای ثبت شده در این شهر 26.9 درجه سانتیگراد گزارش شده است. به این هوا باید رطوبت وحشتناک را نیز اضافه کنیم.

  گرمترین شهرهای جهان,گرمترین شهرهای دنیا

 مراکش – مراکش
این شهر در شمال آفریقا در زمره شهرهای نیمه خشک قرار دارد. دمای هوای شهر مراکش در 27 ژوئیه 2012 میلادی به بالاترین حد خود یعنی 49.6 درجه سانتیگراد رسید. میانگین حداکثر دمای این شهر در ماه ژولای 37.2 درجه سانتیگراد است. بدون توجه به گرمای هوا چای نعنا داغ و خوراک «کوس‌کوس» (بلغور آب پز شده با کاهو و آبلیمو و گاهی گوشت)، همچنان خوراکی‌های محبوب در این شهر محسوب می‌شوند.

  گرمترین شهرهای جهان,گرمترین شهرهای دنیا

 لاس‌وگاس – ایالت نوادا (آمریکا)
با وجود دستگاه‌های متعدد تهویه هوا و کولرهای گازی می‌توان گرمای هوای این شهر را در ماه‌های داغ تحمل کرد. این شهر در صحرای «موهاوی» واقع شده و اقلیم این منطقه جزو آب و هوای نیمه حاره بیابانی قرار می‌گیرد. میانگین روزانه دمای ماه ژوئیه در این شهر حدود 33.6 درجه سانتیگراد است. در بیش از 130 روز در سال دمای هوای این شهر از 32.2 درجه سانتیگراد فراتر است. در مجموع میانگین حداکثر دمای این شهر 35 درجه سانتیگراد است.

  گرمترین شهرهای جهان,گرمترین شهرهای دنیا

 جیزان – عربستان سعودی
شهر بندری «جیزان» در کشور نفت خیز عربستان سعودی و در گوشه جنوب غربی این کشور و بالای یمن قرار دارد. جمعیت 1.5 میلیون نفری این شهر با میانگین دمای سالانه 30 درجه سانتیگراد، آب و هوایی صحرایی را تجربه می‌کند. در ماه ژوئن میانگین حداکثر دمای این شهر حتی به 37.9 درجه سانتیگراد می‌رسد. بالاترین دمای ثبت شده در این شهر به تاریخ 10 ژوئیه 2002 میلادی برمی‌گردد که 49 درجه سانتیگراد گزارش شده است.

 گرمترین شهرهای جهان,گرمترین شهرهای دنیا


سه شنبه 94 تیر 16 , ساعت 3:7 صبح


10 مکان شگفت انگیزی که واقعاً وجود دارند +تصاویر
در کره خاکی ما انسانها همیشه مناطقی وجود داشته اند که بطور شگفت انگیزی چشم نواز بوده اند؛ همه انسانها دارای یک حس کنجکاو طلبانه هستند که آنها را وادار میکند تا به جاهایی قدم بگذارند که زمانی تنها یک رویا و آرزویی بیش نبوده. سفر به ماه و فضا یکی از بزرگترین و حیاتی ترین دستاورد علمی بشر خاکی بوده که انسانها را به دریچه ای جدید از یک زندگی جدید راهی کرده است. اما موضوع به همینجا ختم نمیشود؛ در کره زمین، خانه گذشته و حال ما مکانهایی هستند که انسانها به آنجا دست نیافته اند و در این بین مناطقی نیز وجود دارند که بسیار دیدنی تر و واقعی تر از تخیلات ما می باشند، مناظری که با تمام رویایی بودنشان در حقیقت وجود دارند.


در این مطلب میخواهیم نگاهی به این حقیقت های رویایی سفری کرده و بیشتر از سفر به ستارگان در شگفتی غوطه ور شویم:
1- پارک Danxia
رنگین کمان زمینی! با اینکه عکسها کاملا باور نکردنی هستند اما در حقیقت وجود دارند، بله ما هم به سختی باور میکنیم. این کوه ها بخشی از Danxia در پارک زمین شناسی Zhangye  در چین هستند؛ لایه های ماسه و سنگ با رنگهای مختلف و مواد معدنی متفاوت بیش از 24 میلیون سال با هم فشرده شده اند و بصورت صفحات تکنوتیکی در آمده و انسانها را غرق در تماشای خود کرده اند.

 

مکانهای شگفت انگیز,عجایب طبیعت,دیدنی های جهان

 مکانهای شگفت انگیز,عجایب طبیعت,دیدنی های جهان

 
2- معادن متروکه
بله شما هم به طور قطع باور دارید که این معادن وجود ندارند،  این عکس ها از اعماق زمین و در معادن رها شده در زیر یکاترینبورگ روسیه گرفته شده اند. لایه های کارنالیت (یک ماده معدنی مورد استفاده در کود) در دیواره های تونل، سبب تولید این شاهکار رنگارنگ طبیعی شده است . در واقع میتوان گفت یک نسخه قنات از کوههای موجود در چین می باشد.
بخش کوچکی از این معادن برای عموم مردم قابل بازدید می باشد و بخش عظیمی توسط دولت بسته شده است. عکس های زیر توسط Mishainik از این مناطق بسته شده می باشد که بوسیله مجوز رسمی از طرف دولت روسیه گرفته شده است.

 

مکانهای شگفت انگیز,عجایب طبیعت,دیدنی های جهان

مکانهای شگفت انگیز,عجایب طبیعت,دیدنی های جهان

 
3- غار یخی کامچاتکا
این غار یخ حقیقی؛ در شبه جزیره کامچاتکا در روسیه واقع شده است. تونل تقریبا یک کیلومتری با یک چشمه آب گرم در حال جریان و یخهایی شبیه دوران یخبندان در کناره ها  از آتشفشان Mutnovsky که در نزدیکی همینجاست تشکیل شده است. از آنجا که یخچال های طبیعی در آتشفشان کامچاتکا در سال های اخیر در حال ذوب شدن هستند، سقف این غار در حال حاضر بسیار نازک است که موجب شده نور خورشید  به این غار یخی نفوذ کرده و چنین صحنه های زیبایی را بوجود بیاورد.

 

مکانهای شگفت انگیز,عجایب طبیعت,دیدنی های جهان

 مکانهای شگفت انگیز,عجایب طبیعت,دیدنی های جهان


4-زمین های گل لاله
درهم آمیختگی گسترده ای از رنگ های رنگارنگ در مزارع گل لاله هلند از آسمان به نظر میرسد که یک کودک نوپای غول آسایی یک جعبه مداد رنگی فوق العاده بزرگی دارد.
گل های آبی، صورتی، قرمز و زردی که توسط کشاورزان هلندی پرورش داده میشوند تا در گل فروشیها و سوپرمارکت های سراسر جهان به فروش برسند؛ فصل کاشت و پرورش گل لاله از ماه مارس ( فروردین ) آغاز و تا ماه اوت ( شهریور ) در سراسر کشور انجام میگیرد، اما دیدنی ترین زمان این شگفتی در ماه آوریل ( اردیبهشت ) میباشد.

 

کشت پیازه گل لاله قدمتی بیشت از 400 سال در کشور هلند دارد، امروزه هلند بیش از نه میلیاد پیازه گل هر ساله تولید میکند که دو سوم آن به خارج از کشور صادر میشود. اگر این تعداد بصورت مساوی بین مردم توزیع شود تقریبا به هر نفر دو عدد گل لاله میرسد!

 

مکانهای شگفت انگیز,عجایب طبیعت,دیدنی های جهان

مکانهای شگفت انگیز,عجایب طبیعت,دیدنی های جهان

 

 5- پارک مُرده Namib-Naukluft
یک تابلوی نقاشی منحصر به فرد و رویایی و زیبا؛ کلمه ای بهتر از تابلوی نقاشی برای این منطقه از کره خاکی نمی توان یافت. مکانی زیبا که در کشور نامیبیا ( آفریقای جنوبی ) قرار دارد.

 

مکانهای شگفت انگیز,عجایب طبیعت,دیدنی های جهان

 مکانهای شگفت انگیز,عجایب طبیعت,دیدنی های جهان

 

6- کانو کریستال
کانو کریستال ( Caño Cristales ) رودخانه کلمبیا واقع در استان Serrania میباشد. رودخانه ای که معمولا به نام های  “رودخانه پنج رنگ” یا “مایع رنگین کمان” و به عنوان زیبا ترین رودخانه در جهان با توجه به رنگ های قابل توجه آن شناخته شده است. در این رودخانه  بسیاری از رنگها از جمله زرد، سبز، آبی، سیاه و سفید، و به خصوص قرمز که توسط clavigera Macarenia در پایین رودخانه ایجاد می شود، قابل مشاهده است.

 

مکانهای شگفت انگیز,عجایب طبیعت,دیدنی های جهان

مکانهای شگفت انگیز,عجایب طبیعت,دیدنی های جهان

 
7- دریاچه Hillier
نه، این یک سراب نیست و ویرایش شده در فتوشاپ هم قطعا نیست! دریاچه هیلیِر واقع در مجمع الجزایر Recherche استرالیا میباشد که از بالا شبیه یک آدامس صورتی باد شده میباشد؛ آب این دریاچه کاملا زلال و شفاف اما به رنگ صورتی هست. دلیل صورتی بودن این دریاچه همچنان به عنوان یک راز طبیعی برای دانشمندان باقی مانده است ، برخی بر این باور هستند که رنگ Hillier ناشی از ترکیب شیمیایی آب شور با نوعی جلبک دریایی با نام Dunaliella salina و باکتری های صورتی رنگ معروف به Halobacteria میباشد. برخلاف دیگر دریاچه های رنگی که با تغییر آب و هوا رنگهای آبها نیز تغییر میکند، دریاچه هیلیِر همیشه به رنگ صورتی میباشد؛ حتی زمانی که در یک بطری ریخته میشود!
علت صورتی بودن این دریاچه هر چه باشد طبق تحقیقات صورت گرفته هیچ خطری برای انسان ندارد ، گر چه شنا در آبی با غلظت شوری زیاد کمی سخت است.

 

مکانهای شگفت انگیز,عجایب طبیعت,دیدنی های جهان

مکانهای شگفت انگیز,عجایب طبیعت,دیدنی های جهان

 
8- تپه های Devecser
مطمئن باشید بوسیله فتوشاپ دو عکس را به هم نچسبانده ایم؛  در نیمه بالایی عکس یک جنگل طبیعی زیبا با  یک فرمانروایی سبز و طبیعی حاکم است، و در نیمه زیرین یک تصویر از یک مکان و زمان دیگر وجود دارد.


این عکس مربوط میشود به تپه های Devecser در غرب مجارستان بعد از شش ماه پس از یک حادثه صنعتی ویرانگر.
در اواخر سال 2010، مخزن زباله ای از آلومینیوم کارخانه اکسید مجارستان، پشت سر هم دست به آزاد سازی  میلیون ها گالن از لجن قرمز زد، این گِل های سمی بصورت سراشیبی از دو روستای  Devecser و Kolontár به جریان افتاد که موجب شد ساختمان ها به خاک سپرده شوند و 10 نفر نیز کشته شود. سربازان و داوطلبان شروع به پاک سازی محوطه نمودند اما کار از کار گذشته بود و همه جا پُر از لجن های سمی و قرمز رنگ شده بود. این عکس توسط عکاس اسپانیایی به نام Palindromo  گرفته شده است، او میگوید: وقتی وارد این مکان میشوید هنوز هم آن حس وحشتناک را دوباره به چشم میبینید!

 

مکانهای شگفت انگیز,عجایب طبیعت,دیدنی های جهان

  
9- پرواز چشمه آب گرم
نوادا – آمریکا، شاهد صحنه زیبایی از پرواز آبهای گرم یک چشمه میباشد، این چشمه با همه زیبایی هایش طبیعی نمیباشد و در سال 1964 طی یک آزمون زمین گرمایی بصورت تصادفی بوجود آمده است؛ اما جلبکهای طبیعی صحنه زیبایی به مکان میدهند و رنگ سبز روشن و قرمز را برای ما خیره کننده نمایان می کنند.

 

مکانهای شگفت انگیز,عجایب طبیعت,دیدنی های جهان

مکانهای شگفت انگیز,عجایب طبیعت,دیدنی های جهان

 

10- درب جهنم
در نگاه اول، میتوانیم یک صحنه دراماتیک از یک فیلم علمی تخیلی را ببینیم که دری از جهنم را برای ما باز کرده است، اما این چاله غول پیکر از آتش در قلب صحرای کاراکوم واقع در ترکمنستان است، پس یک حمله فضای بر روی زمین نیست! این یک دهانه جهنمی ساخته شده توسط زمین شناسان بیش از 40 سال پیش است که شعله های آتش آن زیبایی را به ما هدیه میدهد. خوش آمدید به Derweze در ترکمنستان یا به قول مردم محلی ” خوش آمدید به درب جهنم “

 

مکانهای شگفت انگیز,عجایب طبیعت,دیدنی های جهان

مکانهای شگفت انگیز,عجایب طبیعت,دیدنی های جهان

 
این ده منطقه جزئی از مناطقی بود که در همینجا، در همین کره خاکی، و در همین خانه اجدادی ما وجود دارند و ما از آنها بی خبریم.


سه شنبه 94 تیر 16 , ساعت 3:5 صبح

با عجیب‌ترین رستوران های دنیا آشنا شوید
در گوشه و کنار دنیا رستوران های عجیبی وجود دارند که تصور غذا خوردن در این مکان ها کمی دشوار است. به طور مثال، روی صندلی هایی که به شکل توالت فرنگی ساخته شده اند بنشینید و درون ظرف هایی با همان شکل غذا بخورید! یا در میان گورها با آسایش خیال غذای مورد علاقه خود را گاز بزنید و لذت ببرید!


توالت مدرن – تایپه – تایوان

 

رستوران,عجیب‌ترین رستوران ها,رستوران های عجیب

 

گلاب به رویتان و با عرض پوزش باید بگوییم رستورانی در تایوان هست که شبیه یک دستشویی بزرگ است. در این رستوران روی توالت فرنگی می نشینید و درون کاسه های توالت فرنگی هم غذا می خورید.


گریل حمله قلبی – لاس وگاس – نوادا

 

رستوران,عجیب‌ترین رستوران ها,رستوران های عجیب

 
در این رستوران غذاهایی با کالری های بسیار زیاد سرو می شوند. گارسون های آن لباس های خاصی به تن دارند. یکی از منوهای این رستوران عجیب، برگر 1300 گرمی با 9982 واحد کالری است. هنگامی که مشتری وارد می شود، به او لباس جراحی داده می شود. بهتر است در این رستوران همبرگر بزرگ را سفارش ندهید زیرا اگر نتوانید آن را به اتمام برسانید، با یک پاروی بزرگ تنبیه خواهید شد. نوشیدنی های این رستوران تِم پزشکی دارند. به طور مثال، نوشیدنی در کیسه های سرم سرو می شوند. اینجا چاق بودن مزیت است. اگر بالای 160 کیلوگرم وزن داشته باشید می توانید به طور رایگان غذا میل کنید.


نینجاهای نیویورک – نیویورک

 

رستوران,عجیب‌ترین رستوران ها,رستوران های عجیب


اگر از گارسون های کسل‌کننده رستوران ها خسته شده اید، بد نیست به رستوران نینجاهای نیویورک یک سری بزنید. در این رستوران، جماعتی از نینجاها در خدمت شما هستند تا هر دستور یا سفارشی دارید برایتان مهیا کنند. این رستوران تاریک و در زیرزمین قرار دارد و حدود 6 هزار فوت مساحت آن است. به همین دلیل، نینجاها فضاهای متعددی برای مخفی شدن دارند.


کافه باربی – تایپه – تایوان

 

رستوران,عجیب‌ترین رستوران ها,رستوران های عجیب

 
دوست دارید دختر باربی در دنیای باربی باشید؟ می توانید به کافه باربی در تایپه بروید و رویای خود را محقق کنید. این کافه به طور کلی صورتی است و همه جای آن نشانه های زندگی باربی را در خود دارد.


Dans Le Noire – لندن – انگلستان

 

رستوران,عجیب‌ترین رستوران ها,رستوران های عجیب

 

نور تا چه اندازه در طعم غذا تاثیر می گذارد؟ در رستوران Dans Le Noire باید در تاریکی مطلق غذا بخورید. در این دنیای تاریک، تا زمانی که غذایتان تمام نشده است نمی دانید چه می خورید. گارسون های این رستوران به طور کامل نابینا هستند و توسط آنها پذیرایی می شوید.

 

رستوران هواپیما – کلورادو اسپرینگز – کلورادو

 

رستوران,عجیب‌ترین رستوران ها,رستوران های عجیب

 
غذاهایی که در هواپیما سرو می شوند اصولا طعم خیلی خوبی ندارند و با ولع آنها را نمی خورید. اما در رستوران هواپیما در کلورادو داستان فرق دارد. درون یک بوئینگ KC-97 انواع شام و ناهارهای بسیار لذیذ و خوشمزه سرو می شود. در ضمن، ظروف نیز فلزی هستند و دیگر از ظرف های پلاستیکی خبری نیست.


رستوران راه آهنی Fritz – جاهای مختلف – کانساس و میسوری

 

رستوران,عجیب‌ترین رستوران ها,رستوران های عجیب

 

خوشتان نمی آید با گارسون ها سر و کله بزنید؟ چرا سفارش نمی دهید غذایتان را با قطار برایتان بیاورند. ما با تلفن به رستوران راه آهنی Fritz غذای خود را سفارش می دهید و غذا در یک ماشین به شکل قطار اسباب بازی به شما تحویل داده می شود.


The Chillout Lounge – دبی – امارات متحده عربی

 

رستوران,عجیب‌ترین رستوران ها,رستوران های عجیب

 

تصور اینکه در تابستان گرم در دبی غذای گرم بخورید، کمی ناخوشایند است. اما اگر این غذاخوردن در یک سرمای منجمد کننده در وسط گرمای طاقت فرسا باشد، داستان عوض می شود. در رستوران The Chillout Lounge سوپ داغ، نوشیدن یهای گرم و دیگر غذاهای گرم در حالی سرو می شوند که شما در دمای زیر صفر نشسته اید. حتی میز و صندلی ها نیز از یخ ساخته شده اند. به مهمان ها علاوه بر غذا، دستکش، کلاه، کفش، ژاکت و جوراب نیز داده می شود تا قندیل نبندند.


رستوران نیولاکی – احمدآباد – هند

 

رستوران,عجیب‌ترین رستوران ها,رستوران های عجیب

 

این رستوران بوی مرده می دهد؟ در رستوران احمدآباد، غذای مهمان ها روی میزهایی که در فاصله  قبر مرده ها قرار دارد، سرو می شود. این رستوران بر روی زمین یک گورستان تاسیس شده است و مالک آن به جای برداشتن گورها، آنها را به عنوان دکور رستوران خود استفاده کرده است. البته، اطراف گورها با فنس های فلزی احاطه شده اند.


سه شنبه 94 تیر 16 , ساعت 3:4 صبح


مرموزترین اماکن در دور افتاده‌ترین نقاط جهان + تصاویر
مناطق متروکه و دورافتاده همواره برای قصه‌پردازان و کودکان جذاب بوده‌اند و بسیاری از افسانه‌های جن و پری به این مکان‌ها نسبت داده می‌شوند.ترس و وحشت بشر از این مناطق مرموز همواره دستخوش بسیاری از آثار مختلف ادبی و سینمایی ژانر وحشت بوده‌اند. در ادامه برخی از مرموزترین این مکان‌ها را معرفی خواهیم کرد.

 

در این مطلب مجددا به بخش دیگری از این نقاط مرموز و الهام بخش نگاهی می‌اندازیم. اما از این گذشته حقیقتا در این نقاط چه اتفاقاتی رخ داده است؟ این مکان‌ها چه داستان‌ها و ماجراهایی را به چشم دیده‌اند؟ خانه‌ها،‌ کارخانه‌ها، آسیاب‌های قدیمی همه و همه در دل خود چیزهایی نهفته دارند که ناخودآگاه ما را به وحشت می‌اندازند گویی که در زمان گم شده و به اربابانی خاموش و رام نشده تبدیل شده‌اند. برخی تصور می‌کنند این مکان‌ها تسخیر شده‌اند و عده‌ای با بدبینی در مورد آن‌ها قضاوت می‌کنند. اما با تمام فرسودگی‌ها و ناملایمات طبیعت این متروکه‌ها هنوز هم قادرند حس کنجکاوی ما را تحریک کرده و وادارمان کنند به دیدن‌شان برویم. حالا جسارت به خرج داده و ما را در این سفر مهیج همراهی کنید. فراموش نکنید بعضی از آنها چندان هم برای‌مان غریبه نیستند.


کشتی یخ زده، اقیانوس منجمد جنوبی
در دیدار مجدد از این کشتی می‌بینید که هنوز هم جادوی جاودانه‌اش را به همراه دارد. این کشتی برزیلی که برای فعالیت‌های تحقیقاتی و آموزشی مورد استفاده قرار می‌گرفت در آوریل 2012 غرق شد. هم اکنون بقایای تقریبا دست نخورده‌اش در عمق 9 متری خلیج آردلی(Ardley) واقع در اقیانوس منجمد جنوبی آرمیده است.

 

مرموزترین نقاط جهان,ترسناکترین نقاط جهان,دیدنیهای جهان

 

--------------------------------------------
هتل دل سالتو، کلمیبا
این بار این هتل واقع در مجاورت آبشار تکوئنداما (Tequendama) را از زاویه‌ای دیگر مورد بررسی قرار می‌دهیم. این هتل در 1924 افتتاح و در دهه 1990 درهای آن برای همیشه بروی عموم بسته شد. دلایل گوناگونی برای تعطیلی این مکان عنوان شد از جمله شایعاتی مبنی بر تسخیر شدن آن، همچنین آلودگی گسترده رودخانه‌ای که در نزدیکی آن جریان دارد نیز به عنوان دلیلی برای تعطیلی همیشگی آن ذکر می‌شود. اما دست کم یک چیز کاملا مشهود است طراحی سبک گوتیک این بنا به همراه مناظری دلپذیر از رودخانه و آبشار پیش از آنکه ترسناک و مرموز جلوه کند تماشایی و دوست داشتنی به نظر می‌رسد.

 

مرموزترین نقاط جهان,ترسناکترین نقاط جهان,دیدنیهای جهان

 

--------------------------------------------
کراکو،‌ ایتالیا
کراکو دهکده‌ای قرون وسطایی است که در سال 1963 و به دنبال زلزله‌های مکرر متروکه شد. ظاهر این دهکده به گونه‌ای است که شما را تشویق می‌کند در جستجوی گنجینه‌های مخفی نهفته در پشت دیوارهایش سری به آن بزنید.

 

مرموزترین نقاط جهان,ترسناکترین نقاط جهان,دیدنیهای جهان

 

 --------------------------------------------

آخرین خانه جزیره هلند (Holland)
این خانه سبک ویکتوریایی که در 1888 ساخته شده است آخرین بنایی است که از جزیره‌ای مغروق باقی مانده است. به دلیل فقدان پایه و شالوده سنگی مناسب، این جزیره به تدریج و طی هزاران سال غرق شد. جزیره هلند به دنبال از دست دادن خطوط ساحلی در سال 1914 مورد توجه قرار گرفت. ساکنان محلی از روی نومیدی و در تلاش برای جلوگیری از غرق شدن جزیره‌شان اقدام به وارد کردن سنگ و ساختن دیوارها و بناهای سنگی نمودند حتی قایق‌هایی را برای اجتناب از فرسایش تدریجی جزیره از روی عمد غرق نمودند. اما تمامی این تلاش‌ها بی‌نتیجه مانده و سرانجام این خانه تنها چیزی‌ست که ا‌ز جزیره هلند باقی مانده است.

 

مرموزترین نقاط جهان,ترسناکترین نقاط جهان,دیدنیهای جهان

 

 --------------------------------------------
کلبه ماهی‌گیری آب گرفته، آلمان
این کلبه در پارک ملی برش‌تسگادن(Berchtesgaden) قرار گرفته است. این پارک که در جنوبی‌ترین نقطه آلمان قرار گرفته مملو از مناظر کوهستانی مرتفع، جنگل‌های انبوه و گسترده و صخره‌های شیب دار دیدنی است. ما از داستان نهفته در پشت این کلبه غرق شده اطلاعی ندرایم اما بی‌شک این مکان بسیار زیبا و الهام بخش است.

 

مرموزترین نقاط جهان,ترسناکترین نقاط جهان,دیدنیهای جهان

 

 --------------------------------------------
قلعه دراگ‌شولم (Drogsholm)، دانمارک
گفته می‌شود این قلعه که در سال 1215 ساخته شده است دست کم 100 روح دارد. این قلعه هم به عنوان زندان و هم در غالب استحکامات نظامی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. برخی حتی معتقدند اینجا تسخیر شده‌ترین قلعه روی زمین می‌باشد که البته با توجه به ظاهر عجیبش شاید چندان هم دور از واقعیت به نظر نرسد.

 

مرموزترین نقاط جهان,ترسناکترین نقاط جهان,دیدنیهای جهان

 

 --------------------------------------------
اقامتگاه ساحلی سانژی (Sanzhi)، تایوان
این مکان در اصل به عنوان اقامت‌گاهی برای کارمندان آمریکایی در شمال شهر تایپه ساخته شد ولی هیچ‌گاه مهمانی به چشم ندید. در طول ساخت این بنا بسیاری از کارگران به دلیل تصادف رانندگی یا تصادفات و رویدادهای ناخوشایند مشابه جان خود را از دست دادند. عده‌ای معتقدند این حوادث تلخ به دلیل مکان قرار گیری این اقامت‌گاه رخ داد. گفته می‌شود این بنا روی گورستان قدیمی هلندی‌ها ساخته شده هر چند گروهی دیگر این مصیبت‌ها را ناشی از بدشانسی‌هایی می‌دانند که به دنبال شکسته شدن مجسمه اژدهایی در طول عملیات ساخت گریبان‌گیر این بنا شد.

 

مرموزترین نقاط جهان,ترسناکترین نقاط جهان,دیدنیهای جهان

 

 --------------------------------------------

آسیاب متروکه، سورنتو (Sorrento)، ایتالیا
این آسیاب برای کوبیدن گندم مورد استفاده قرار می‌گرفته است. این مکان از 1866 متروکه شد. دلیل اصلی این اتفاق مکان قرار گیری آن و فاصله‌اش با دریا عنوان شده که باعث می‌شد میزان رطوبت محیط به حدی برسد که تحمل ناپذیر محسوب می‌شد. در نتیجه تصمیم گرفته شد که این آسیاب بسته شود.

 

مرموزترین نقاط جهان,ترسناکترین نقاط جهان,دیدنیهای جهان

 

 --------------------------------------------
استحکامات دریایی مائونسل (Maunsell)، انگلستان
این سکوها و استحکامات پدافند هوایی بخشی از استحکامات دفاعی مدخل تایمز می‌باشند که در سال 1942و در جریان جنگ جهانی دوم ساخته شده‌اند. هر کدام از این استحکامات شامل 7 ساختمان برجسته است که گرداگرد برج فرماندهی قرار گرفته‌اند. پس از پیروزی و پایان دوران جنگ این استحکامات بلا استفاده باقی ماندند. اگر اکنون نگاهی به آنها بیاندازیم می‌بینیم که به نوعی این سازه‌ها یادآور تاریک‌ترین دوران تاریخ بشر به شمار می‌آیند.

 مرموزترین نقاط جهان,ترسناکترین نقاط جهان,دیدنیهای جهان

 

--------------------------------------------

 کلمن‌اسکاپ، صحرای نامیب
به دنبال کشف الماس در این صحرا شهر معدنی کلمن اسکاپ پا به عرصه وجود گذاشت. این ناحیه بیشتر به دلیل ساکنان آلمانی‌اش که در جستجوی شانس به این نقطه سفر کرده بودند به شهرت رسید. تقریبا 50 سال است که این شهر متروکه شده و اکنون شهر ارواح به حساب می‌آید.

 

مرموزترین نقاط جهان,ترسناکترین نقاط جهان,دیدنیهای جهان

 


سه شنبه 94 تیر 16 , ساعت 3:4 صبح


مرموزترین اماکن در دور افتاده‌ترین نقاط جهان + تصاویر
مناطق متروکه و دورافتاده همواره برای قصه‌پردازان و کودکان جذاب بوده‌اند و بسیاری از افسانه‌های جن و پری به این مکان‌ها نسبت داده می‌شوند.ترس و وحشت بشر از این مناطق مرموز همواره دستخوش بسیاری از آثار مختلف ادبی و سینمایی ژانر وحشت بوده‌اند. در ادامه برخی از مرموزترین این مکان‌ها را معرفی خواهیم کرد.

 

در این مطلب مجددا به بخش دیگری از این نقاط مرموز و الهام بخش نگاهی می‌اندازیم. اما از این گذشته حقیقتا در این نقاط چه اتفاقاتی رخ داده است؟ این مکان‌ها چه داستان‌ها و ماجراهایی را به چشم دیده‌اند؟ خانه‌ها،‌ کارخانه‌ها، آسیاب‌های قدیمی همه و همه در دل خود چیزهایی نهفته دارند که ناخودآگاه ما را به وحشت می‌اندازند گویی که در زمان گم شده و به اربابانی خاموش و رام نشده تبدیل شده‌اند. برخی تصور می‌کنند این مکان‌ها تسخیر شده‌اند و عده‌ای با بدبینی در مورد آن‌ها قضاوت می‌کنند. اما با تمام فرسودگی‌ها و ناملایمات طبیعت این متروکه‌ها هنوز هم قادرند حس کنجکاوی ما را تحریک کرده و وادارمان کنند به دیدن‌شان برویم. حالا جسارت به خرج داده و ما را در این سفر مهیج همراهی کنید. فراموش نکنید بعضی از آنها چندان هم برای‌مان غریبه نیستند.


کشتی یخ زده، اقیانوس منجمد جنوبی
در دیدار مجدد از این کشتی می‌بینید که هنوز هم جادوی جاودانه‌اش را به همراه دارد. این کشتی برزیلی که برای فعالیت‌های تحقیقاتی و آموزشی مورد استفاده قرار می‌گرفت در آوریل 2012 غرق شد. هم اکنون بقایای تقریبا دست نخورده‌اش در عمق 9 متری خلیج آردلی(Ardley) واقع در اقیانوس منجمد جنوبی آرمیده است.

 

مرموزترین نقاط جهان,ترسناکترین نقاط جهان,دیدنیهای جهان

 

--------------------------------------------
هتل دل سالتو، کلمیبا
این بار این هتل واقع در مجاورت آبشار تکوئنداما (Tequendama) را از زاویه‌ای دیگر مورد بررسی قرار می‌دهیم. این هتل در 1924 افتتاح و در دهه 1990 درهای آن برای همیشه بروی عموم بسته شد. دلایل گوناگونی برای تعطیلی این مکان عنوان شد از جمله شایعاتی مبنی بر تسخیر شدن آن، همچنین آلودگی گسترده رودخانه‌ای که در نزدیکی آن جریان دارد نیز به عنوان دلیلی برای تعطیلی همیشگی آن ذکر می‌شود. اما دست کم یک چیز کاملا مشهود است طراحی سبک گوتیک این بنا به همراه مناظری دلپذیر از رودخانه و آبشار پیش از آنکه ترسناک و مرموز جلوه کند تماشایی و دوست داشتنی به نظر می‌رسد.

 

مرموزترین نقاط جهان,ترسناکترین نقاط جهان,دیدنیهای جهان

 

--------------------------------------------
کراکو،‌ ایتالیا
کراکو دهکده‌ای قرون وسطایی است که در سال 1963 و به دنبال زلزله‌های مکرر متروکه شد. ظاهر این دهکده به گونه‌ای است که شما را تشویق می‌کند در جستجوی گنجینه‌های مخفی نهفته در پشت دیوارهایش سری به آن بزنید.

 

مرموزترین نقاط جهان,ترسناکترین نقاط جهان,دیدنیهای جهان

 

 --------------------------------------------

آخرین خانه جزیره هلند (Holland)
این خانه سبک ویکتوریایی که در 1888 ساخته شده است آخرین بنایی است که از جزیره‌ای مغروق باقی مانده است. به دلیل فقدان پایه و شالوده سنگی مناسب، این جزیره به تدریج و طی هزاران سال غرق شد. جزیره هلند به دنبال از دست دادن خطوط ساحلی در سال 1914 مورد توجه قرار گرفت. ساکنان محلی از روی نومیدی و در تلاش برای جلوگیری از غرق شدن جزیره‌شان اقدام به وارد کردن سنگ و ساختن دیوارها و بناهای سنگی نمودند حتی قایق‌هایی را برای اجتناب از فرسایش تدریجی جزیره از روی عمد غرق نمودند. اما تمامی این تلاش‌ها بی‌نتیجه مانده و سرانجام این خانه تنها چیزی‌ست که ا‌ز جزیره هلند باقی مانده است.

 

مرموزترین نقاط جهان,ترسناکترین نقاط جهان,دیدنیهای جهان

 

 --------------------------------------------
کلبه ماهی‌گیری آب گرفته، آلمان
این کلبه در پارک ملی برش‌تسگادن(Berchtesgaden) قرار گرفته است. این پارک که در جنوبی‌ترین نقطه آلمان قرار گرفته مملو از مناظر کوهستانی مرتفع، جنگل‌های انبوه و گسترده و صخره‌های شیب دار دیدنی است. ما از داستان نهفته در پشت این کلبه غرق شده اطلاعی ندرایم اما بی‌شک این مکان بسیار زیبا و الهام بخش است.

 

مرموزترین نقاط جهان,ترسناکترین نقاط جهان,دیدنیهای جهان

 

 --------------------------------------------
قلعه دراگ‌شولم (Drogsholm)، دانمارک
گفته می‌شود این قلعه که در سال 1215 ساخته شده است دست کم 100 روح دارد. این قلعه هم به عنوان زندان و هم در غالب استحکامات نظامی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. برخی حتی معتقدند اینجا تسخیر شده‌ترین قلعه روی زمین می‌باشد که البته با توجه به ظاهر عجیبش شاید چندان هم دور از واقعیت به نظر نرسد.

 

مرموزترین نقاط جهان,ترسناکترین نقاط جهان,دیدنیهای جهان

 

 --------------------------------------------
اقامتگاه ساحلی سانژی (Sanzhi)، تایوان
این مکان در اصل به عنوان اقامت‌گاهی برای کارمندان آمریکایی در شمال شهر تایپه ساخته شد ولی هیچ‌گاه مهمانی به چشم ندید. در طول ساخت این بنا بسیاری از کارگران به دلیل تصادف رانندگی یا تصادفات و رویدادهای ناخوشایند مشابه جان خود را از دست دادند. عده‌ای معتقدند این حوادث تلخ به دلیل مکان قرار گیری این اقامت‌گاه رخ داد. گفته می‌شود این بنا روی گورستان قدیمی هلندی‌ها ساخته شده هر چند گروهی دیگر این مصیبت‌ها را ناشی از بدشانسی‌هایی می‌دانند که به دنبال شکسته شدن مجسمه اژدهایی در طول عملیات ساخت گریبان‌گیر این بنا شد.

 

مرموزترین نقاط جهان,ترسناکترین نقاط جهان,دیدنیهای جهان

 

 --------------------------------------------

آسیاب متروکه، سورنتو (Sorrento)، ایتالیا
این آسیاب برای کوبیدن گندم مورد استفاده قرار می‌گرفته است. این مکان از 1866 متروکه شد. دلیل اصلی این اتفاق مکان قرار گیری آن و فاصله‌اش با دریا عنوان شده که باعث می‌شد میزان رطوبت محیط به حدی برسد که تحمل ناپذیر محسوب می‌شد. در نتیجه تصمیم گرفته شد که این آسیاب بسته شود.

 

مرموزترین نقاط جهان,ترسناکترین نقاط جهان,دیدنیهای جهان

 

 --------------------------------------------
استحکامات دریایی مائونسل (Maunsell)، انگلستان
این سکوها و استحکامات پدافند هوایی بخشی از استحکامات دفاعی مدخل تایمز می‌باشند که در سال 1942و در جریان جنگ جهانی دوم ساخته شده‌اند. هر کدام از این استحکامات شامل 7 ساختمان برجسته است که گرداگرد برج فرماندهی قرار گرفته‌اند. پس از پیروزی و پایان دوران جنگ این استحکامات بلا استفاده باقی ماندند. اگر اکنون نگاهی به آنها بیاندازیم می‌بینیم که به نوعی این سازه‌ها یادآور تاریک‌ترین دوران تاریخ بشر به شمار می‌آیند.

 مرموزترین نقاط جهان,ترسناکترین نقاط جهان,دیدنیهای جهان

 

--------------------------------------------

 کلمن‌اسکاپ، صحرای نامیب
به دنبال کشف الماس در این صحرا شهر معدنی کلمن اسکاپ پا به عرصه وجود گذاشت. این ناحیه بیشتر به دلیل ساکنان آلمانی‌اش که در جستجوی شانس به این نقطه سفر کرده بودند به شهرت رسید. تقریبا 50 سال است که این شهر متروکه شده و اکنون شهر ارواح به حساب می‌آید.

 

مرموزترین نقاط جهان,ترسناکترین نقاط جهان,دیدنیهای جهان

 


<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 

ابزار هدایت به بالای صفحه