سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
یکشنبه 93 فروردین 17 , ساعت 7:15 عصر

بهار جشن طبیعت است، و طبیعت در جشن بهاری خویش آنقدر زیباست که آدمی را مسحور خویش می کند، آن چنان که  از سخن گفتن باز می ماند و حرف هایش، ناگفته، در ژرفای  جانش انباریده می شود. به جای او گنجشگان پرگو سخن می گویند و زبان گنجشگان یعنی: بهار، برگ، نسیم، عطر.

 زمین که از نعمت گرمای آفتا ب جهان تاب برخوردارمیگرد د مساعد میسازد وبا فرارسیدن فصل بهار ، طبیعت از لباس سفید خود بیرون می آید و جامة سبز به تن می کند . شکوفه ها به آرامی خود را از میان ساقه های ترد و ظریف درختان بیرون می کشند و جوانه ها نیز از میان خاکهای مرطوب سر برمی آورند . کوهستانها به گلستانی پر از گلهای وحشی رنگارنگ تبدیل می شود و گلهای زرد در میان چمنهای سرسبز دشتها جلوه ای خاص به طبیعت بهار می بخشد . پرندگان که از مناطق گرمسیر باز می آیند سکوت سرد زمستان را می شکنند و ترنم عشق و طراوت سرمیدهند .

بهار همانطور که فصل تجدید حیات نامیده می شود ، جان تازه ای نیز به عاشقان طبیعت می بخشد ، تا همراه با طبیعت به تجدید روحیة خود بپردازد .امروزه دوربین عکاسی که اغلب همراه این مسافران طبیعت است بعنوان یکی از وسایل ضروری در ثبت این لحظات پرخاطره اهمیت ویژه ای یافته است و استفادة صحیح و آگاهانه از آن می تواند تصاویر زیبا و بیاد ماندنی بیافریند .طبیعت در فصل بهار از تنوع رنگی بسیاری برخوردار است .

آیین ها و رسم های مردم فرآیند الزامات و نیازهای درهم تنیده مادی و معنوی، در پیوند جغرافیایی و شیوه های تولید و ساختارهای اقتصادی دوره ای مختلف اند که برحسب ضرورت پیوسته در حال تغییرند و به مقوله هایی که در ژرفا معنا دارند پاسخ می دهند. در جمهوری اسلامی ایران تقویم دو گونه است.   

نخست بر سال قمری مبتنی است و دیگری بر اساس سال شمسی (خورشیدی) قرار دارد. مبدا سال قمری هجرت رسول گرامی اسلام محمد بن عبد الله (صلی الله علیه و آله) از مکه مکرمه به مدینه منوره میباشد که برابر با سال 622 م بوده است.

سال «هجری قمری» تا سنه 1344 مبنای تاریخ رسمی کشور ایران بود. در آن سال که بر حسب تاریخ 1304سال شمسی از هجرت پیامبر عظیم الشأن اسلام میگذشت، تاریخ شمسی  (خورشیدی) برای امور دولتی انتخاب شد و به موجب قانون رسمیت یافت. اصل هفدهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در اینباره میگوید: «مبدأ تاریخ رسمی کشور، هجرت پیامبر اسلام (ص) است و تاریخ هجری شمسی و هجری قمری هر دو معتبر است، اما مبنای کار ادارات دولتی هجری شمسی است ... »

سال قمری ده روز و شش ساعت و یازده ثانیه کوتاه تر از سال شمسی است. آغاز سال شمسی نخستین روز بهار است که مطابق با 21 یا 22 مارس از سال مسیحی میباشد، شش ماه نخستین سال را 31 روز می شمارند و ماههای بعد باستثنای اسفند که گاه 29 روز میشود را سی روز به حساب می آورند. ایرانیان روز اول فروردین را نوروز می نامند، در زمانهای قدیم نوروز در اول بهار نبود و گاه به بهار و گاه به تابستان و ... می افتاد. در سال 471 ق به فرمان سلطان جلال الدین ملک شاه سلجوقی حکیم عمر خیام و چند منجم دیگر تقویم جلالی را تنظیم کردند و نوروز را در اول بهار یا نخستین روز برج حمل قرار دادند. بدین منظور قرار شد هر چهار سال یک روز بر تعداد روزهای سال بیفزایند و سال چهارم را 366 روز حساب کنند و پس از هر 28 سال ( هفت دوره چهار ساله ) به جای آنکه به آخرین ماه سال یک روز بیفزایند این روز را به نخستین ماه دوره بعد یعنی دوره نهم اضافه کنند. بدین ترتیب سال جلالی نزدیک ترین سال به سال شمسی شد.سال شمسی حقیقی 365 روز و 5 ساعت و 48 دقیقه و 64 ثانیه است.
 

حیات دوباره

بهار دمیدن روح حیات است در کالبد طبیعت و فروردین فصل جریان خون است در شاهرگ هستی. سال به پایان خود نزدیک می شود. شب به دنبال روز و روز به دنبال شب و این قصه که نامش قصه عمر است همچنان ادامه دارد.

پس باید هوشیار باشیم که فصل ها می آیند و می روند اما این عمر ماست که قابل بازگشت نمی باشد. بیایید از این تجدید بهار درس تجدید حرکت و تلاش را آموخته و ارزش واقعی عمر را دریابیم.

آغاز سال نو ایام عید فرصت مناسبی برای صله رحم و رسیدگی به وضع خویشان و بستگان است که این نیز یکی از نشانه های اخلاق و سنن مرضیه اسلامی و انسانی است.

آمدن فصل بهار و آغاز نوروز و رنگ تازه طبیعت این مسئولیت اغنیا جامعه را به آنان گوشزد می نماید که باید بخل نورزیده و از مال خویش در راه خدا به نیازمندان و محرومان کمک نمایند و حقوق فقرا را که خداوند به فضل خویش به آنان داده، ادا نمایند و با عمل خیر خود بهار انسانیت را جلوه و شکوه بخشند .

آغاز بهار، برای ما ایرانیان فقط آغاز سال نیست. این آغاز در گذر زمان مفهومی‌ فراتر یافته است. نوروز ما فقط روز اول بهار نیست. روز سرور و شادمانی، روز دید و بازدیدها و نو کردن‌ها و خانه تکانی از زمستان گذشته نیز هست. در سرزمین ما ایران، از دیرباز و تا تاریخ به یاد دارد، همزمان با بهار، از دگرگونی طبیعت استقبال شده است. پیشینیان ما با جشن نوروز، نخستین روز بهار را به یکی از ماندگارترین سنت‌های تاریخی قرون و اعصار تبدیل کرده‌اند و هر ساله در این روز، زندگی خود را نیز نو کرده، امید و آرزوی تغییر و نوشدن در گذران اجتماعی خود را در سیمای بهار زنده نگاه داشته‌اند. به رقص و پایکوبی در آغوش طبیعت برخاسته‌اند؛ با طبیعت همراه شده‌اند و گام‌های بهار را با امید به آینده‌ای بهتر گرامی ‌داشته اند.

دروازه های امید رستن، از نو سبز شدن، رشد وبزرگ شدن نهالها ،بته ها، گلها ودانه ها ، حبوبات ومیوه ها را بروی ما باز کرده است. بهار این فصل زیبایی ورویاها، فصلی که لختی درختان چمن ها، کوه ها ودره ها را تحمل کرده نمی تواند وبا احساسی عالی واقدامی عاجل ودلسوزانه اندام لاغرولچ  شدهً درختان ونهال ها رابا لباس های زمردین خود می پوشاندو به سالخورده ترین ،فقیر ترین ویا بی میوه ترین درختان  حتا بدرختان یکه وتنها وخارج از باغ ها ،بدرختان کوهی وجنگلی وبی صاحب وبی قباله ، بدون درنظرداشت عمق ریشه، لباسهای را می پوشاند که زیبا ترین درختان وپر آوازه ترین بته ها ونهالان جوان از آن برخوردارمیگردند .

بهار برای خیر رسانی وانجام رسالتش، عظیم ترین وروشن ترین نیروی گرمی بخش جهان هستی را به کمک می طلبد ودر زیر اشعهً تابان آن عمل میکند ، تلاش مینماید وبا کمک ویاری آفتاب وباران وانسان  چه موًفقیت های را که نصیب نمی شود، چون می داند که  تنها با رعد وبرق وغرش وابر همراه خودش نمی تواند چهرهً طبیعت یخ زده، لخت شده،خواب برده وبی جان شدهً دستان بیرحم زمستان را تغیر دهد ، گرما ببخشد وبطور شایسته مورد  نوازش قرار دهد.

  بلی معجزهً بهار منحصر به نیروی درونی وذاتی او نیست  بلکه توانایی بهار  ودستان  افسون گر، خارق العاده و معجزه آسای آن در دگر گونی سیمای طبیعت ، ناشی از قدرت کنار آمدن آن با سایر دستان، قدرت ها وعوامل اثر گذار طبیعی وانسانیست که به کمک بهار می شتابند وبهار نیز با لطف خوش وصمیمیت صادقانه پذیرای یاری رسانیدن آنها برای تحقق اهدافش میگردد واین جوشش واشتراک مساعی ابر، باد ، مه و خورشید و فلک در موسم بهار باعث آن میگردد که بهار را فصل تراوت، سخاوت، زیبایی ،دلفریبی وافسونگری قلمداد کنند چون قلوب همه  انسانها را آنقدر بخود نزدیک می سازد که به غارت گر دلها شهرت یافته است.

پاسداران زیبایی، سر سبزی وشگوفه های بهاری بپاس همین صفات عالی بهار است که مثل بلبلان وپرنده گان خوش الحان ، در وصف نوروز، در وصف بهار ودر وصف گلها وباغها از زمانه های خیلی دور باینطرف با اشعار وسروده های بهار گونهً شان، بهار را، گلها وسنبلها را، چهچهً پرنده گان این فصل جادوگر را  وشرشرآب رابمدح وثنا نشسته وتمجید شا یسته کرده اند که زیبایی این پارچه های شعری وادبی کمتر از زیبایی ولطف بهاری نیستندوبنوبه ًخود در انسان شور واحساس وعشق بکار وزنده گی وزیبایی بوجود میآورند وانسانرا شاد میسازند.

بهار, تغییر طبیعت و تحول زمین از سستی به نشاط و طراوت دوباره است.
بهار, آغاز زندگی تازه و پایان فصل خزان بی روح پاییز و سردی زمستان است که با آمدن آن سبزی و خرمی نمایان می شود.درباره پیدایش نوروز در روایتی آمده است که نیشکر را جمشید شاه ایران در این روز یافت و مردم از خاصیت آن متحیر شدند پس جمشید دستور داد تا از شهد آن شکر ساختند و به مردم هدیه دادند, از این رو آن را نوروز نامیدند
.

در روایتی دیگر آمده که اهریمن‌, بلای خشکسالی و قحطی را بر زمین فرو نشاند اما جمشید به جنگ اهریمن رفت و عاقبت او را شکست داد آن گاه خشکسالی روی زمین از بین رفت و جمشید بر زمین سبزه کاشت که رسم سبزه نشاندن در ایام نوروز از آن زمان تا به امروز باقی مانده است.ایرانیان جشنها و آیینهای زیادی دارند که جذابترین آنها آیین نوروز باستانی است.ایرانیان هنگام تحویل سال نو, سفره هفت سین پهن می کنند که هر کدام از اقلا‌م آن نمادی از جهان هستی و طبیعت است
.


"سیر" : نماد گندزدایی و پاکیزگی .
"سرکه" : نماد پاک شدن و پاکی محیط و زدودن آلودگی.
"سنجد" : نشانه عشق و مهر.
"سمنو" : نماد خوبی و رشد.
"سبزه" : موجب فراوانی‌, برکت و خوشبختی و شادی.
"سیب" : نماد زایش و برکت در بین مردم ایران زمین.
"قرآن" : کتاب آسمانی مسلمانان , نشانه استواری و ایمان.
"سفره" : نماد گستردگی جهان و سفیدی آن نشانه پاکی و سفید بختی.
"آیینه" : نماد جهان بی‌پایان و بارگاه خداوندی.
"شمع" : آرزوی شادی و روشنایی زندگی و شعله افروخته نماد روشنایی و فروزندگی جاودانه.
"ماهی قرمز" : در تنگ بلور نماد روزی حلا‌ل.
"تخم مرغ رنگ شده" : نشانه رنگارنگی نژادهای مختلف بشری و تاکید بر اینکه بنی آدم اعضای یکدیگرند.
"نان": بنیاد تغذیه و در سفره نشانه برکت و روزی.

"گندم" : نماد روزی‌, فراوانی‌, خیر و برکت در زندگی.

امروزه دهها میلیون نفر از مردم کشورهای آسیایی و خاورمیانه عید نوروز یا سال جدید را بر اساس تقویم شمسی جشن می گیرند. عید نوروز از اولین روزهای بهار آغاز می شود و ابتدای سال جدید در ایران، افغانستان، کردستان و برخی از کشورهای آسیایی به حساب می آید.

دهها میلیون نفر از مردم کشورهای آسیایی و خاورمیانه عید نوروز یا سال جدید را بر اساس تقویم شمسی جشن می گیرند. عید نوروز که از اولین روزهای بهار است آغاز سال جدید در ایران، افغانستان، کردستان و برخی از کشورهای آسیایی محسوب می شود.

عید نوروز بیش از هزار سال پیش در مناطق فارس قدیم همزمان با فرارسیدن بهار و تجدید طبعیت و زنده شدن آن بعد از فصل سرما آغاز می شد تا اینکه امروز قومیتهای مختلف این عید را جشن می گیرند.

این ایام در میان ایرانیها و افغانیها ( آغاز سال نوی ایرانی و افغانی) بسیار بیشتر از مناطق دیگر به چشم می خورد.


شنبه 93 فروردین 16 , ساعت 9:43 عصر
تصاویر مربوط
عکس بهار , عکس های بهار , والپیپر بهار , والپیپرهای بهار , تصویر بهار , تصاویر بهار , دانلود عکس های بهار , دانلود والپیپرهای بهار , عکس های بهاری , والپیپرهای بهاری , گالری عکس های بهار , عکس های با کیفیت از بهار , والپیپرهای با کیفیت از بهار , عکس فصل بهار , عکس های فصل بهار , والپیپر فصل بهار , والپیپرهای فصل بهار , تصویر فصل بهار , تصاویر فصل بهار , دانلود عکس های فصل بهار , دانلود والپیپرهای فصل بهار , عکس های فصل بهاری , والپیپرهای فصل بهاری , گالری عکس های فصل بهار , عکس های با کیفیت از فصل بهار , والپیپرهای با کیفیت از فصل بهار , دانلود عکس پس زمینه ویندوز, دانلود والپیپر فصل بهار, دانلود والپیپر بهار برای ویندوز, دانلود والپیپر بهار, دانلود والپیپر های بهاری, دانلود والپیپر های بهاری با کیفیت HD, دانلود والپیپر های فصل بهار , عکس های فصل بهار , عکسهای بهاری , منظره های بهاری , عکس طبیعت بهاری , طبیعت بهاری, عکس برف, عکس بهار, عکس های طبیعت, فصل بهار,ی, کلبه جنگلی , عکس از فصل بهار, عکس بهار, عکس بهار, عکس های زیبا از فصل بهار, عکس هایی از فصل بهار , زیبایی های فصل بهار,شعر فصل بهارعکس بهار , عکس های بهار , والپیپر بهار , والپیپرهای بهار , تصویر بهار , تصاویر بهار , دانلود عکس های بهار , دانلود والپیپرهای بهار , عکس های بهاری , والپیپرهای بهاری , گالری عکس های بهار , عکس های با کیفیت از بهار , والپیپرهای با کیفیت از بهار , عکس فصل بهار , عکس های فصل بهار , والپیپر فصل بهار , والپیپرهای فصل بهار , تصویر فصل بهار , تصاویر فصل بهار , دانلود عکس های فصل بهار , دانلود والپیپرهای فصل بهار , عکس های فصل بهاری , والپیپرهای فصل بهاری , گالری عکس های فصل بهار , عکس های با کیفیت از فصل بهار , والپیپرهای با کیفیت از فصل بهار , دانلود عکس پس زمینه ویندوز, دانلود والپیپر فصل بهار, دانلود والپیپر بهار برای ویندوز, دانلود والپیپر بهار, دانلود والپیپر های بهاری, دانلود والپیپر های بهاری با کیفیت HD, دانلود والپیپر های فصل بهار , عکس های فصل بهار , عکسهای بهاری , منظره های بهاری , عکس طبیعت بهاری , طبیعت بهاری, عکس برف, عکس بهار, عکس های طبیعت, فصل بهار,ی, کلبه جنگلی , عکس از فصل بهار, عکس بهار, عکس بهار, عکس های زیبا از فصل بهار, عکس هایی از فصل بهار , زیبایی های فصل بهار,شعر فصل بهارعکس بهار , عکس های بهار , والپیپر بهار , والپیپرهای بهار , تصویر بهار , تصاویر بهار , دانلود عکس های بهار , دانلود والپیپرهای بهار , عکس های بهاری , والپیپرهای بهاری , گالری عکس های بهار , عکس های با کیفیت از بهار , والپیپرهای با کیفیت از بهار , عکس فصل بهار , عکس های فصل بهار , والپیپر فصل بهار , والپیپرهای فصل بهار , تصویر فصل بهار , تصاویر فصل بهار , دانلود عکس های فصل بهار , دانلود والپیپرهای فصل بهار , عکس های فصل بهاری , والپیپرهای فصل بهاری , گالری عکس های فصل بهار , عکس های با کیفیت از فصل بهار , والپیپرهای با کیفیت از فصل بهار , دانلود عکس پس زمینه ویندوز, دانلود والپیپر فصل بهار, دانلود والپیپر بهار برای ویندوز, دانلود والپیپر بهار, دانلود والپیپر های بهاری, دانلود والپیپر های بهاری با کیفیت HD, دانلود والپیپر های فصل بهار , عکس های فصل بهار , عکسهای بهاری , منظره های بهاری , عکس طبیعت بهاری , طبیعت بهاری, عکس برف, عکس بهار, عکس های طبیعت, فصل بهار,ی, کلبه جنگلی , عکس از فصل بهار, عکس بهار, عکس بهار, عکس های زیبا از فصل بهار, عکس هایی از فصل بهار , زیبایی های فصل بهار,شعر فصل بهارعکس بهار , عکس های بهار , والپیپر بهار , والپیپرهای بهار , تصویر بهار , تصاویر بهار , دانلود عکس های بهار , دانلود والپیپرهای بهار , عکس های بهاری , والپیپرهای بهاری , گالری عکس های بهار , عکس های با کیفیت از بهار , والپیپرهای با کیفیت از بهار , عکس فصل بهار , عکس های فصل بهار , والپیپر فصل بهار , والپیپرهای فصل بهار , تصویر فصل بهار , تصاویر فصل بهار , دانلود عکس های فصل بهار , دانلود والپیپرهای فصل بهار , عکس های فصل بهاری , والپیپرهای فصل بهاری , گالری عکس های فصل بهار , عکس های با کیفیت از فصل بهار , والپیپرهای با کیفیت از فصل بهار , دانلود عکس پس زمینه ویندوز, دانلود والپیپر فصل بهار, دانلود والپیپر بهار برای ویندوز, دانلود والپیپر بهار, دانلود والپیپر های بهاری, دانلود والپیپر های بهاری با کیفیت HD, دانلود والپیپر های فصل بهار , عکس های فصل بهار , عکسهای بهاری , منظره های بهاری , عکس طبیعت بهاری , طبیعت بهاری, عکس برف, عکس بهار, عکس های طبیعت, فصل بهار,ی, کلبه جنگلی , عکس از فصل بهار, عکس بهار, عکس بهار, عکس های زیبا از فصل بهار, عکس هایی از فصل بهار , زیبایی های فصل بهار,شعر فصل بهارعکس بهار , عکس های بهار , والپیپر بهار , والپیپرهای بهار , تصویر بهار , تصاویر بهار , دانلود عکس های بهار , دانلود والپیپرهای بهار , عکس های بهاری , والپیپرهای بهاری , گالری عکس های بهار , عکس های با کیفیت از بهار , والپیپرهای با کیفیت از بهار , عکس فصل بهار , عکس های فصل بهار , والپیپر فصل بهار , والپیپرهای فصل بهار , تصویر فصل بهار , تصاویر فصل بهار , دانلود عکس های فصل بهار , دانلود والپیپرهای فصل بهار , عکس های فصل بهاری , والپیپرهای فصل بهاری , گالری عکس های فصل بهار , عکس های با کیفیت از فصل بهار , والپیپرهای با کیفیت از فصل بهار , دانلود عکس پس زمینه ویندوز, دانلود والپیپر فصل بهار, دانلود والپیپر بهار برای ویندوز, دانلود والپیپر بهار, دانلود والپیپر های بهاری, دانلود والپیپر های بهاری با کیفیت HD, دانلود والپیپر های فصل بهار , عکس های فصل بهار , عکسهای بهاری , منظره های بهاری , عکس طبیعت بهاری , طبیعت بهاری, عکس برف, عکس بهار, عکس های طبیعت, فصل بهار,ی, کلبه جنگلی , عکس از فصل بهار, عکس بهار, عکس بهار, عکس های زیبا از فصل بهار, عکس هایی از فصل بهار , زیبایی های فصل بهار,شعر فصل بهارعکس بهار , عکس های بهار , والپیپر بهار , والپیپرهای بهار , تصویر بهار , تصاویر بهار , دانلود عکس های بهار , دانلود والپیپرهای بهار , عکس های بهاری , والپیپرهای بهاری , گالری عکس های بهار , عکس های با کیفیت از بهار , والپیپرهای با کیفیت از بهار , عکس فصل بهار , عکس های فصل بهار , والپیپر فصل بهار , والپیپرهای فصل بهار , تصویر فصل بهار , تصاویر فصل بهار , دانلود عکس های فصل بهار , دانلود والپیپرهای فصل بهار , عکس های فصل بهاری , والپیپرهای فصل بهاری , گالری عکس های فصل بهار , عکس های با کیفیت از فصل بهار , والپیپرهای با کیفیت از فصل بهار , دانلود عکس پس زمینه ویندوز, دانلود والپیپر فصل بهار, دانلود والپیپر بهار برای ویندوز, دانلود والپیپر بهار, دانلود والپیپر های بهاری, دانلود والپیپر های بهاری با کیفیت HD, دانلود والپیپر های فصل بهار , عکس های فصل بهار , عکسهای بهاری , منظره های بهاری , عکس طبیعت بهاری , طبیعت بهاری, عکس برف, عکس بهار, عکس های طبیعت, فصل بهار,ی, کلبه جنگلی , عکس از فصل بهار, عکس بهار, عکس بهار, عکس های زیبا از فصل بهار, عکس هایی از فصل بهار , زیبایی های فصل بهار,شعر فصل بهارعکس بهار , عکس های بهار , والپیپر بهار , والپیپرهای بهار , تصویر بهار , تصاویر بهار , دانلود عکس های بهار , دانلود والپیپرهای بهار , عکس های بهاری , والپیپرهای بهاری , گالری عکس های بهار , عکس های با کیفیت از بهار , والپیپرهای با کیفیت از بهار , عکس فصل بهار , عکس های فصل بهار , والپیپر فصل بهار , والپیپرهای فصل بهار , تصویر فصل بهار , تصاویر فصل بهار , دانلود عکس های فصل بهار , دانلود والپیپرهای فصل بهار , عکس های فصل بهاری , والپیپرهای فصل بهاری , گالری عکس های فصل بهار , عکس های با کیفیت از فصل بهار , والپیپرهای با کیفیت از فصل بهار , دانلود عکس پس زمینه ویندوز, دانلود والپیپر فصل بهار, دانلود والپیپر بهار برای ویندوز, دانلود والپیپر بهار, دانلود والپیپر های بهاری, دانلود والپیپر های بهاری با کیفیت HD, دانلود والپیپر های فصل بهار , عکس های فصل بهار , عکسهای بهاری , منظره های بهاری , عکس طبیعت بهاری , طبیعت بهاری, عکس برف, عکس بهار, عکس های طبیعت, فصل بهار,ی, کلبه جنگلی , عکس از فصل بهار, عکس بهار, عکس بهار, عکس های زیبا از فصل بهار, عکس هایی از فصل بهار , زیبایی های فصل بهار,شعر فصل بهارعکس بهار , عکس های بهار , والپیپر بهار , والپیپرهای بهار , تصویر بهار , تصاویر بهار , دانلود عکس های بهار , دانلود والپیپرهای بهار , عکس های بهاری , والپیپرهای بهاری , گالری عکس های بهار , عکس های با کیفیت از بهار , والپیپرهای با کیفیت از بهار , عکس فصل بهار , عکس های فصل بهار , والپیپر فصل بهار , والپیپرهای فصل بهار , تصویر فصل بهار , تصاویر فصل بهار , دانلود عکس های فصل بهار , دانلود والپیپرهای فصل بهار , عکس های فصل بهاری , والپیپرهای فصل بهاری , گالری عکس های فصل بهار , عکس های با کیفیت از فصل بهار , والپیپرهای با کیفیت از فصل بهار , دانلود عکس پس زمینه ویندوز, دانلود والپیپر فصل بهار, دانلود والپیپر بهار برای ویندوز, دانلود والپیپر بهار, دانلود والپیپر های بهاری, دانلود والپیپر های بهاری با کیفیت HD, دانلود والپیپر های فصل بهار , عکس های فصل بهار , عکسهای بهاری , منظره های بهاری , عکس طبیعت بهاری , طبیعت بهاری, عکس برف, عکس بهار, عکس های طبیعت, فصل بهار,ی, کلبه جنگلی , عکس از فصل بهار, عکس بهار, عکس بهار, عکس های زیبا از فصل بهار, عکس هایی از فصل بهار , زیبایی های فصل بهار,شعر فصل بهارعکس بهار , عکس های بهار , والپیپر بهار , والپیپرهای بهار , تصویر بهار , تصاویر بهار , دانلود عکس های بهار , دانلود والپیپرهای بهار , عکس های بهاری , والپیپرهای بهاری , گالری عکس های بهار , عکس های با کیفیت از بهار , والپیپرهای با کیفیت از بهار , عکس فصل بهار , عکس های فصل بهار , والپیپر فصل بهار , والپیپرهای فصل بهار , تصویر فصل بهار , تصاویر فصل بهار , دانلود عکس های فصل بهار , دانلود والپیپرهای فصل بهار , عکس های فصل بهاری , والپیپرهای فصل بهاری , گالری عکس های فصل بهار , عکس های با کیفیت از فصل بهار , والپیپرهای با کیفیت از فصل بهار , دانلود عکس پس زمینه ویندوز, دانلود والپیپر فصل بهار, دانلود والپیپر بهار برای ویندوز, دانلود والپیپر بهار, دانلود والپیپر های بهاری, دانلود والپیپر های بهاری با کیفیت HD, دانلود والپیپر های فصل بهار , عکس های فصل بهار , عکسهای بهاری , منظره های بهاری , عکس طبیعت بهاری , طبیعت بهاری, عکس برف, عکس بهار, عکس های طبیعت, فصل بهار,ی, کلبه جنگلی , عکس از فصل بهار, عکس بهار, عکس بهار, عکس های زیبا از فصل بهار, عکس هایی از فصل بهار , زیبایی های فصل بهار,شعر فصل بهارعکس بهار , عکس های بهار , والپیپر بهار , والپیپرهای بهار , تصویر بهار , تصاویر بهار , دانلود عکس های بهار , دانلود والپیپرهای بهار , عکس های بهاری , والپیپرهای بهاری , گالری عکس های بهار , عکس های با کیفیت از بهار , والپیپرهای با کیفیت از بهار , عکس فصل بهار , عکس های فصل بهار , والپیپر فصل بهار , والپیپرهای فصل بهار , تصویر فصل بهار , تصاویر فصل بهار , دانلود عکس های فصل بهار , دانلود والپیپرهای فصل بهار , عکس های فصل بهاری , والپیپرهای فصل بهاری , گالری عکس های فصل بهار , عکس های با کیفیت از فصل بهار , والپیپرهای با کیفیت از فصل بهار , دانلود عکس پس زمینه ویندوز, دانلود والپیپر فصل بهار, دانلود والپیپر بهار برای ویندوز, دانلود والپیپر بهار, دانلود والپیپر های بهاری, دانلود والپیپر های بهاری با کیفیت HD, دانلود والپیپر های فصل بهار , عکس های فصل بهار , عکسهای بهاری , منظره های بهاری , عکس طبیعت بهاری , طبیعت بهاری, عکس برف, عکس بهار, عکس های طبیعت, فصل بهار,ی, کلبه جنگلی , عکس از فصل بهار, عکس بهار, عکس بهار, عکس های زیبا از فصل بهار, عکس هایی از فصل بهار , زیبایی های فصل بهار,شعر فصل بهارعکس بهار , عکس های بهار , والپیپر بهار , والپیپرهای بهار , تصویر بهار , تصاویر بهار , دانلود عکس های بهار , دانلود والپیپرهای بهار , عکس های بهاری , والپیپرهای بهاری , گالری عکس های بهار , عکس های با کیفیت از بهار , والپیپرهای با کیفیت از بهار , عکس فصل بهار , عکس های فصل بهار , والپیپر فصل بهار , والپیپرهای فصل بهار , تصویر فصل بهار , تصاویر فصل بهار , دانلود عکس های فصل بهار , دانلود والپیپرهای فصل بهار , عکس های فصل بهاری , والپیپرهای فصل بهاری , گالری عکس های فصل بهار , عکس های با کیفیت از فصل بهار , والپیپرهای با کیفیت از فصل بهار , دانلود عکس پس زمینه ویندوز, دانلود والپیپر فصل بهار, دانلود والپیپر بهار برای ویندوز, دانلود والپیپر بهار, دانلود والپیپر های بهاری, دانلود والپیپر های بهاری با کیفیت HD, دانلود والپیپر های فصل بهار , عکس های فصل بهار , عکسهای بهاری , منظره های بهاری , عکس طبیعت بهاری , طبیعت بهاری, عکس برف, عکس بهار, عکس های طبیعت, فصل بهار,ی, کلبه جنگلی , عکس از فصل بهار, عکس بهار, عکس بهار, عکس های زیبا از فصل بهار, عکس هایی از فصل بهار , زیبایی های فصل بهار,شعر فصل بهارعکس بهار , عکس های بهار , والپیپر بهار , والپیپرهای بهار , تصویر بهار , تصاویر بهار , دانلود عکس های بهار , دانلود والپیپرهای بهار , عکس های بهاری , والپیپرهای بهاری , گالری عکس های بهار , عکس های با کیفیت از بهار , والپیپرهای با کیفیت از بهار , عکس فصل بهار , عکس های فصل بهار , والپیپر فصل بهار , والپیپرهای فصل بهار , تصویر فصل بهار , تصاویر فصل بهار , دانلود عکس های فصل بهار , دانلود والپیپرهای فصل بهار , عکس های فصل بهاری , والپیپرهای فصل بهاری , گالری عکس های فصل بهار , عکس های با کیفیت از فصل بهار , والپیپرهای با کیفیت از فصل بهار , دانلود عکس پس زمینه ویندوز, دانلود والپیپر فصل بهار, دانلود والپیپر بهار برای ویندوز, دانلود والپیپر بهار, دانلود والپیپر های بهاری, دانلود والپیپر های بهاری با کیفیت HD, دانلود والپیپر های فصل بهار , عکس های فصل بهار , عکسهای بهاری , منظره های بهاری , عکس طبیعت بهاری , طبیعت بهاری, عکس برف, عکس بهار, عکس های طبیعت, فصل بهار,ی, کلبه جنگلی , عکس از فصل بهار, عکس بهار, عکس بهار, عکس های زیبا از فصل بهار, عکس هایی از فصل بهار , زیبایی های فصل بهار,شعر فصل بهارعکس بهار , عکس های بهار , والپیپر بهار , والپیپرهای بهار , تصویر بهار , تصاویر بهار , دانلود عکس های بهار , دانلود والپیپرهای بهار , عکس های بهاری , والپیپرهای بهاری , گالری عکس های بهار , عکس های با کیفیت از بهار , والپیپرهای با کیفیت از بهار , عکس فصل بهار , عکس های فصل بهار , والپیپر فصل بهار , والپیپرهای فصل بهار , تصویر فصل بهار , تصاویر فصل بهار , دانلود عکس های فصل بهار , دانلود والپیپرهای فصل بهار , عکس های فصل بهاری , والپیپرهای فصل بهاری , گالری عکس های فصل بهار , عکس های با کیفیت از فصل بهار , والپیپرهای با کیفیت از فصل بهار , دانلود عکس پس زمینه ویندوز, دانلود والپیپر فصل بهار, دانلود والپیپر بهار برای ویندوز, دانلود والپیپر بهار, دانلود والپیپر های بهاری, دانلود والپیپر های بهاری با کیفیت HD, دانلود والپیپر های فصل بهار , عکس های فصل بهار , عکسهای بهاری , منظره های بهاری , عکس طبیعت بهاری , طبیعت بهاری, عکس برف, عکس بهار, عکس های طبیعت, فصل بهار,ی, کلبه جنگلی , عکس از فصل بهار, عکس بهار, عکس بهار, عکس های زیبا از فصل بهار, عکس هایی از فصل بهار , زیبایی های فصل بهار,شعر فصل بهارعکس بهار , عکس های بهار , والپیپر بهار , والپیپرهای بهار , تصویر بهار , تصاویر بهار , دانلود عکس های بهار , دانلود والپیپرهای بهار , عکس های بهاری , والپیپرهای بهاری , گالری عکس های بهار , عکس های با کیفیت از بهار , والپیپرهای با کیفیت از بهار , عکس فصل بهار , عکس های فصل بهار , والپیپر فصل بهار , والپیپرهای فصل بهار , تصویر فصل بهار , تصاویر فصل بهار , دانلود عکس های فصل بهار , دانلود والپیپرهای فصل بهار , عکس های فصل بهاری , والپیپرهای فصل بهاری , گالری عکس های فصل بهار , عکس های با کیفیت از فصل بهار , والپیپرهای با کیفیت از فصل بهار , دانلود عکس پس زمینه ویندوز, دانلود والپیپر فصل بهار, دانلود والپیپر بهار برای ویندوز, دانلود والپیپر بهار, دانلود والپیپر های بهاری, دانلود والپیپر های بهاری با کیفیت HD, دانلود والپیپر های فصل بهار , عکس های فصل بهار , عکسهای بهاری , منظره های بهاری , عکس طبیعت بهاری , طبیعت بهاری, عکس برف, عکس بهار, عکس های طبیعت, فصل بهار,ی, کلبه جنگلی , عکس از فصل بهار, عکس بهار, عکس بهار, عکس های زیبا از فصل بهار, عکس هایی از فصل بهار , زیبایی های فصل بهار,شعر فصل بهارعکس بهار , عکس های بهار , والپیپر بهار , والپیپرهای بهار , تصویر بهار , تصاویر بهار , دانلود عکس های بهار , دانلود والپیپرهای بهار , عکس های بهاری , والپیپرهای بهاری , گالری عکس های بهار , عکس های با کیفیت از بهار , والپیپرهای با کیفیت از بهار , عکس فصل بهار , عکس های فصل بهار , والپیپر فصل بهار , والپیپرهای فصل بهار , تصویر فصل بهار , تصاویر فصل بهار , دانلود عکس های فصل بهار , دانلود والپیپرهای فصل بهار , عکس های فصل بهاری , والپیپرهای فصل بهاری , گالری عکس های فصل بهار , عکس های با کیفیت از فصل بهار , والپیپرهای با کیفیت از فصل بهار , دانلود عکس پس زمینه ویندوز, دانلود والپیپر فصل بهار, دانلود والپیپر بهار برای ویندوز, دانلود والپیپر بهار, دانلود والپیپر های بهاری, دانلود والپیپر های بهاری با کیفیت HD, دانلود والپیپر های فصل بهار , عکس های فصل بهار , عکسهای بهاری , منظره های بهاری , عکس طبیعت بهاری , طبیعت بهاری, عکس برف, عکس بهار, عکس های طبیعت, فصل بهار,ی, کلبه جنگلی , عکس از فصل بهار, عکس بهار, عکس بهار, عکس های زیبا از فصل بهار, عکس هایی از فصل بهار , زیبایی های فصل بهار,شعر فصل بهار

عکس های زیبا از فصل بهار

              سلام بر تو ای بهار، ای بهار مهربان، ای بهار خوش زبان...

              سلام بر صفای کوهسارانت،

              سلام بر نوای جویبارانت.

              ای بهار مهربان، ای قصیده جهان، با شکوفه همزمان.

              با من همچو باد ناز، بر کویر دل بتاز.

              با من هچو گل بخند، با من همچو گل بساز.

بهار یعنی آوردن بهترین هاست اولین فصل از فصل‌های مناطق معتدل است. در نیمکره? شمالی زمین، این فصل منطبق با سه ماه فروردین، اردیبهشت و خرداد (براساس تقویم خورشیدی جلالی) است. بسیاری از مردم فصل بهار را آغاز زندگی دوباره? طبیعت می‌دانند. در فصل بهار حیواناتی که دارای خواب زمستانی هستند، و همچنین، درختان از خواب زمستانی بیدار شده و زندگی را دوباره آغاز می‌کنند. حیوانات نیز در این فصل شروع به تولید مثل می‌کنند.

بهار واژه‌ای فارسی است، که در فارسی میانه و فارسی نوین به همین شکل بوده‌است.

در برخی از کشورها، مثل ایران و افغانستان، به این فصل بسیار اهمیت می‌دهند، به طوری که، حتی، سال نو آن‌ها در این فصل و با رسیدن خورشید به نقطه? اعتدال بهاری (اول فروردین، مطابق با 20 مارس) شروع می‌شود. آن‌ها شروع این سال را با مراسمی به نام نوروز جشن می‌گیرند که سیزده روز طول می‌کشد.


پنج شنبه 93 فروردین 14 , ساعت 12:15 صبح

 

فصل بهار (بهار: آوردن بهترین‌ها) اولین فصل از فصل‌های مناطق معتدل است. در نیمکره? شمالی زمین، این فصل منطبق با سه ماه فروردین، اردیبهشت و خرداد (براساس تقویم خورشیدی جلالی) است. بسیاری از مردم فصل بهار را آغاز زندگی دوباره? طبیعت می‌دانند. در فصل بهار حیواناتی که دارای خواب زمستانی هستند، و همچنین، درختان از خواب زمستانی بیدار شده و زندگی را دوباره آغاز می‌کنند. حیوانات نیز در این فصل شروع به تولید مثل می‌کنند.

بهار واژه‌ای فارسی است، که در فارسی میانه و فارسی نوین به همین شکل بوده‌است.

در فرهنگ عمومی برخی از کشورها، مثل ایران و افغانستان، به این فصل بسیار اهمیت می‌دهند، به طوری که، حتی، سال نو آن‌ها در این فصل و با رسیدن خورشید به نقطه? اعتدال بهاری (اول فروردین، معمولا مطابق با 21 مارس) شروع می‌شود. آن‌ها شروع این سال را با مراسمی به نام نوروز جشن می‌گیرند که سیزده روز طول می‌کشد. این اهمیت در ادبیات نیز نمود زیادی دارد و بهار یکی از مهمترین سوژه‌های هنری و ادبی می‌باشد.

مطلع شعر[غزل]ی بهاریه از جلال الدین محمد بلخی رومی مشهور به مولوی:

بهار آمد بهار آمد، سلام آورد مستان را از آن پیغمبر خوبان پیام آورد مستان را

نگارخانه

منابع

 

فصل‌های سال
بهار تابستان پائیز زمستان
Frühling blühender Kirschenbaum.jpg Strohräder.jpg Autumn.westonbirt.750pix.jpg Windbuchencom.jpg

<      1   2   3      

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 

ابزار هدایت به بالای صفحه