سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
چهارشنبه 92 مرداد 30 , ساعت 10:6 عصر


روزی روزگاری پسر فقیری زندگی می کرد که برای گذران زندگی و تامین مخارج تحصیلش دستفروشی می کرد.از این خانه به آن خانه می رفت تا شاید بتواند پولی به دست آورد.روزی متوجه شد که تنها یک سکه برایش باقیمانده است و این درحالی بود که به شدت احساس گرسنگی می کرد.تصمیم گرفت از خانه ای مقداری غذا تقاضا کند. بطور اتفاقی درب خانه ای را زد.دختر جوانی در را باز کرد.پسرک با دیدن او دستپاچه شد و بجای غذا ، فقط یک لیوان آب درخواست کرد.
دختر که متوجه گرسنگی شدید پسرک شده بود بجای آب برایش یک لیوان بزرگ شیر آورد.پسر با آهستگی شیر را سر کشید و گفت : "چقدر باید به شما بپردازم؟ "
دختر پاسخ داد: " هیچ.مادر به ما آموخته که در برابر خوبی به دیگران چیزی دریافت نکنیم. "
پسرک گفت: " پس من از صمیم قلب از شما سپاسگذاری می کنم "
سالها بعد دختر جوان به شدت بیمار شد.پزشکان محلی از درمان بیماری او اظهار عجز شدند و او را برای ادامه معالجات به بیمارستانی مجهز فرستادند.
"دکتر هوارد کلی "، برای بررسی وضعیت بیمار و ارائه مشاوره فراخوانده شد.هنگامی که متوجه شد بیمارش از چه شهری به آنجا آمده برق عجیبی در چشمانش درخشید.بلافاصله بلند شد و بسرعت بطرف اطاق بیمار حرکت کرد.لباس پزشکی اش را بر تن کرد و برای دیدن مریضش وارد اطاق شد.در اولین نگاه اورا شناخت.
سپس به اطاق مشاوره باز گشت تا هر چه زودتر برای نجات جان بیمارش اقدام کند.از آن روز به بعد زن را مورد توجهات خاص خود قرار داد و سر انجام پس از یک تلاش طولانی علیه بیماری، زن بهبود یافت.
آخرین روز بستری شدن زن در بیمارستان بود.به درخواست دکتر هزینه درمان زن برای تائید نزد او برده شد.گوشه صورتحساب چیزی نوشت.آنرا درون پاکتی گذاشت و برای زن ارسال کرد.
زن از باز کردن پاکت و دیدن مبلغ صورتحساب واهمه داشت.مطمئن بود که باید تمام عمر را بدهکار باشد.سرانجام تصمیم گرفت و پاکت را باز کرد.چیزی توجه اش را جلب کرد.چند کلمه ای روی قبض نوشته شده بود.آهسته آن را خواند:
"بهای این صورتحساب قبلاً با یک لیوان شیر پرداخت شده است "
آیا پاداش نیکی به جز نیکی است ؟


دوشنبه 92 مرداد 28 , ساعت 5:30 عصر

 روزی لقمان به پسرش گفت:


امروز به تو 3 پند می دهم که کامروا شوی!


اول این که سعی کن در زندگی بهترین غذای جهان را بخوری.


دوم اینکه در بهترین بستر و رخت خواب جهان بخوابی.


سوم اینکه در بهترین کاخ ها و خانه های جهان زندگی کنی.


پسر لقمان گفت:ای پدر ما یک خانواده ی بسیار فقیر هستیم ، چطور می توانم این کارها را انجام دهم؟


لقمان جواب داد:


اگر کمی دیرتر و کمتر غذا بخوری، هر غذایی که بخوری طعم بهترین غذای جهان را می دهد!


اگر بیشتر کار کنی و کمی دیر ر بخوابی در هر کجا که خوابیده ای احساس می کنی بهترین خوابگاه جهان است!


و اگر با مردم دوستی کنی و در قلب آن ها جای گیری آن گاه بهترین خانه های جهان مال توست!


جمعه 92 مرداد 25 , ساعت 3:44 عصر
http://www.parsiblog.com/PhotoAlbum/baghi/sgommf%5B1%5D.jpgبسم‌الله الرحمن الرحیم
یرِیدُونَ لِیطْفُواْ نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ(الصّف/8)

فریاد یا محمّداه، شنبه هفتم شوال 1433 قمری است یعنی شب 8 شوال بود در چنین شبی در حدود 90 سال پیش یکی از بزرگترین جنایات آل سعود بدتر از یهود عنود لدود در قبرستان شریف بقیع مدینه منوره رقم خورد!
خیلی واضح است، فرقه ضاله و گمراه وهابیت دست ساخته انگلیس خبیث [کفتار پیر استعمار و استحمار، و دشمن خونی اسلام و قرآن و امّت اسلامی که ردّ پای همه عداوت‌های سران کفر و ظلم و استکبار جهانی امثال امریکا و اسرائیل غاصب و دیگر گرگهای بین‌المللی را در سر انگشتان پلید و توطئه‌گر انگلیسی‌ها می‌توان پی گرفت] که مأموریتی برای آنها جز دشمنی با مظاهر وحدت امت اسلامی – و در رأس آنها اهل بیت نبوت و رسالت علیهم‌السلام – تصور نمی‌شود، رسالت جهانی خود و پیروان خشن، سفیه، جاهل، بی‌رحم و عاطفه و بی‌فهم و درکشان را فقط انفجار، انهدام، کشتن، ترور کردن، تفجیر حرم‌های مقدسه و مشاهده مشرفه‌ی اهل بیت علیهم‌السلام و مساجد شیعیان مظلوم در سراسر جهان و منفجر کردن عتبات عالیات و زائران بی‌گناه و بی‌پناه ائمه اطهار علیهم‌السلام به ادعای طرفداری از توحید! و دشمنی با شرک و بدعت می‌دانند و جاهلانه با هر گونه مظاهر عبادت حقیقی مثل توسل به اولیاء و انبیاء و اوصیاء، زیارت انبیاء و ائمه و صالحین و شفاعت و دیگر حقایق قرآنی و اسلامی مبارزه می‌‌کنند.
هر عملی را مطابق درک ناقص، جاهلانه و سفیهانه خود از دین و توحید ندانند فوراٌ با انگ و تهمت شرک و کفر و بدعت و رافضی و مرتدّ و مهدور الدم و ... شایسته هر بمب و خمپاره [و حتی دار زدن طفل شیعه به جرم تشیع والدینش در زینبیه سوریه و کشتن شیرخوارگان شیعه در بحرین با بمب‌های شیمیایی و ...] می‌دانند و به راحتی حمله کنند و حرم مطهر چهار امام عظیم‌الشأن و حجت الهی و خلیفه‌ی برحق رسول‌الله صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم یعنی 1- سبط اکبر، نور چشم پیغمبر، پاره تن رسول خدا، امام حسن مجتبی 2- زین‌العابدین و سیدالساجدین الامام علی ابن الحسین 3- امام محمد باقر 4- امام جعفر صادق، علیهم‌السلام را ویران می‎کنند و گنبد و بارگاه و حرم و مسجد را تخریب و ضریح مطهر را غارت و زوّار مؤمن و عابد و زاهد که مشغول زیارت و تلاوت قرآن و نماز و ذکر الهی و مناجات و دعا و ناله به درگاه حضرت حق با استشفاء به این ذراری رسول الله صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم بوده‌اند را مورد قتل و جرح ضرب و شتم و اسر و اخذ اموال نهب سرمایه و آزار و اذیت نوامیس و تخویف اولاد و ... قرار می‏دهند.
یعنی کاری که حتّی با زن و بچه کفار و مشرکین هم جایز نیست [و البته این کار به اقتداء به سلفشان عال سفیان و یزید ابن معاویه و آل مروان و آل زیاد در کربلا و کوفه و سفر شام نسبت به نوامیس عترت و دختران رسول خدا و امیر مؤمنان و اهل بیت امام حسین شهید علیهم‌السلام انجام دادند] دقیقاً عملکردی که اکنون خلف آنها آل سعود، آل خلیفه، آل ظالمین در هر جایی که شیعه مظلوم اهل بیت علیهم‌السلام باشد با آنها انجام می‌دهد ...
http://www.javanemrooz.com/_files/News/images/56f5f400-3b21-471d-b49b-803d346b9124.jpgجمعه در این فکر بودم که برای احیاء ذکر این فاجعه تاریخی که بر اثر غفلت ما مدافعان اسلام و قرآن و ولایت مورد نسیان قرار گرفت و همین نسیان‌ها و بی‌توجهی‌های سهوی و بعضاً عمدی موجب تکرار این جنایات ... در طول قرون شده و چه بسا ما هم در این تکرار جنایات با سکوت و بی بصیرتی و عدم روشنگری عوام به وسیله خواص شریک فتنه و جنایت باشیم که فی‌المثل شاردن جهانگرد شهید فرانسوی در سفرنامه خود در وصف کشتار وهابیان در کربلا می‌نویسد : وهابیها چنان به زائران نواده پیامبرشان - حسین بن علی – حمله و از کشته‌ها پشته ساختند که تا زانو در صحن حرم حسین‌ ابن علی در خون فرو رفتند و سپس با آتش زدن صندوقچه‌ی روی قبر حسین بن علی قهوه درست کردند و مغرورانه و مست قدرت و پیروزی نوشیدند و شادی کردند! ...
فکر می‌کردند اگر گذشتگان ما – با قصور یا العیاذ بالله تقصیر – در این قضایا به وظیفه رسالی و تبلیغی و روشنگری نسبت به امت اسلامی چه شیعه و چه برادران اهل سنت کامل عمل نکردند تا به همه اثبات عقلانی، قرآنی، روایی، تاریخی و منطقی کنند که زیارت و تعظیم شعائر و احترام به انبیاء و اولیاء و طلب شفاعت و توسل به مقام کریم آنچه نزد خدای عالم نه تنها کفر و شرک و بدعت نیست بلکه مورد امر و تصریح و تشویق مؤکد قرآن و شخص رسول اعظم صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم است و چنانچه در برزخ یا قیامت از آنها بپرسند چرا به این تکلیف الهی که از جانب خدا و رسول و اهل بیت علیهم السلام بر عهده شما بود عمل نکردید احتمالاً خواهند گفت از ترس کشتار بیشتر، اسارت خانواده و ظلم و جورهای غیر انسانی وهابیون در حق شیعه بی‌پناه و مظلوم که هیچ پناهگاهی نداشت اما شما که بحمدلله با نعمت حکومت مقتدر جمهوری اسلامی و نظام ولایی برخاسته از خونها و خون دلهای علما و بزرگان، امام و شهدا اینهمه امکانات فکری، فرهنگی، تبلیغی، جنگ نرم، سپاه و ارتش دلاور و بسیج جان بر کف و ملت آماده هر جانباز و نثار و ایثار نفس و نقیس به خانواده‌های سه و چهار شهید داده داشتید چرا سکوت کردید شما چه پاسخی به این خونها دارید؟!!
هزاران سؤال دیگر از این قبیل است در محضر الهی، در حضور رسول‌الله‌صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم، امیر المؤمنین، فاطمه الزهراء و ائمه اطهار علیهم‌السلام ... در ذهن حقیر جولان می‌کرد ... که ناگهان خبر رسید:
خبر فوری؛ دشمن خبیث وهابی و مذوران آل سعود و دیگر جیره‌خواران آمریکا، انگلیس و اسرائیل که دقیقاً دارند نقشه‌های کفر و استکبار را در سوریه اجرا می‌کنند (دقیقاً فقط به جرم اینکه حلقه مهم مقاومت اسلامی در لبنان و سوریه و نقطه عطف حمایت از حزب الله مقتدر عزیز یعنی ثمره بیداری اسلامی در منطقه است) در سوریه در ادامه جنایاتش در حق اهل‌البیت علیهم‌السلام و شیعه مظلوم و حرم‌های مطهر زینب کبری سلام‌الله‌علیها و رقیه سه ساله امام حسین علیه‌السلام، هتک حرمت و تعرض دیگر به مشاهد و مزارات مقدس کرده است:
1- حمله به حرم حضرت سکینه بنت امیر‌المؤمنین علیه‌السلام در محله "داریا" در حومه دمشق در اتوبان سر راه بیروت و 2- مرقد مظلوم طفل سقط شده‌ی امام حسین علیه‌السلام در مسیر اسارت قافله آل‌الله به شام که قبل از ولادت به وسیله حضرت به نام برادر مظلوم و ناشکفته‌شان "محسن" نامیده بودند و بعد از شهادت در راه عراق به شام در طی مسیر هزار کیلومتری اسارت اهل بیت امام حسین علیه‌السلام در نزدیکی شهر تاریخی و مهم حلب [در منطقه‌ای که به نام این طفل ناشکفته شهید مظلوم سقط شده به نام مشهدالسقط، یا مشهد النقطه یا مشهد محسن ابن الحسین علیه‌السلام معروف و قرنها است مورد زیارت و احترام و توسل زوار شیعه و حتی بعضی از برادران و خواهران سنّی ما در آن سامان قرار داشت نامیده شده] به شهادت رسیده و دفن شده بود و حقیر و بسیاری از زوارشان به زیارت آن نائل شده‌ایم ...
نه می‌توانم در این ساعت نزدیک به طلوع فجر بیش از این ناله کنم و نه توان تحلیل دارم و نه می‌توانم به سؤالات و اشکالاتی که به ما وارد است فکر کنم چه برسد به اینکه به آنها پاسخ دهم انّما اشکو بثّی و حزنی الی الله ... فقط می‌توانم بگویم بمیرم برای دل مجروح و پریشان صاحبمان بقیه‌اله‌الاعظم‌عجل‌اله‌تعالی‌فرجه‌الشریف در این مصائب!
قلب‌های مقروح و مصدوم اصحاب و انصار مظلوم آن‌ حضرت مثل مقتدای بصیر و مظلوم و جانبازمان سید علی.
وا محمدا وا علیا وا فاطمتا!

سه شنبه 92 مرداد 22 , ساعت 11:44 عصر

 

توکل به خدا,حدیث درباره توکل به خدا,حدیث

 

احادیثی درباره توکل به خدا
امام على علیه السلام :
 اَلتَّوَکُلُّ عَلَى اللّه نَجاةً مِنْ کُلِّ سوءٍ وَحِرْزٌ مِنْ کُلِّ عَدُوٍّ؛
 توکل بر خداوند، مایه نجات از هر بدى و محفوظ بودن از هر دشمنى است.
بحارالأنوار، ج78، ص79، ح56

---------------------------------------
امام على علیه السلام :
مَنْ تَوکَّلَ عَلَى اللّه ذَلَّتْ لَهُ الصِّعابُ وَتَسَهَّلَتْ عَلَیْهِ الأَْسْبابِ؛
هر کس به خدا توکل کند، دشوارى ها براى او آسان مى شود و اسباب برایش فراهم مى گردد.
غررالحکم، ج5، ص425، ح9028

---------------------------------------
قال رسول الله صلى الله علیه و آله :
مَنْ تَوَکَّلَ عَلَى اللّه کَفاهُ مَؤنَتَهُ وَرِزْقَهُ مِنْ حَیْثُ لایَحْتَسِبُ؛
هر کس به خدا توکل کند، خداوند هزینه او را کفایت مى کند و از جایى که گمان نمى برد به او روزى مى دهد.
کنزالعمال، ج3، ص103، ح5693

---------------------------------------
 قال الصادق علیه السلام :
إِنَّ الغِنى وَالْعِزَّ یَجولانِ فَإِذا ظَفِرا بِمَوْضِعِ التَّوَکُّلِ أَوْطَنا؛
بى نیازى و عزّت به هر طرف مى گردند و چون به جایگاه توکل دست یافتند در آنجا قرار مى گیرند.
کافى، ج2، ص65، ح3

---------------------------------------
قال الباقر علیه السلام :
مَنْ تَوَکَّلَ عَلَى اللّه لایُغْلَبُ وَمَنِ اعْتَصَمَ بِاللّه لایُهْزَمُ؛
هر کس به خدا توکل کند، مغلوب نشود و هر کس به خدا توسل جوید، شکست نخورد.
جامع الأخبار، ص 322

---------------------------------------
 قال رسول الله صلى الله علیه و آله :
اَلتَّوَکُّلُ بَعْدَ الْکَیْسِ مَؤْعِظَةٌ؛
توکّل کردن (به خدا) بعد از به کار بردن عقل، خود موعظه است.
کنزالعمال، ج3، ص103، ح5696

---------------------------------------
قال رسول الله صلى الله علیه و آله :
اَلطِّیَرَةُ شِرْکُ وَمامِنّا إِلاّ وَلکِنَّ اللّه یُذْهِبُهُ بِالتَّوَکُّلِ؛
فال بد زدن شرک است و هیچ کس ازما نیست مگر این که به نحوى دستخوش فال بد زدن مى شود، اما خداوند با توکل به او آن را از بین مى برد.
سنن ابن ماجه، ج2، ص1170، ح3538

---------------------------------------
قال رسول الله صلى الله علیه و آله :
رَأى رَسولُ اللّه صلى الله علیه و آله قَوْما لا یَزْرَعونَ قالَ: ما أَنْتُمْ؟ قالوُا: نَحْنُ الْمُتَوَکِّلونَ، قالَ: لا، بَلْ أَنْتُمْ المُتَّکِلونَ؛
رسول اکرم صلى الله علیه و آله گروهى را که کشت و کار نمى کردند، دیدند و فرمودند: شما چه کاره اید؟ عرض کردند ما توکل کنندگانیم. فرمودند: نه، شما سر بارید.
مستدرک الوسائل، ج11، ص217، ح12789

---------------------------------------
قال الکاظم علیه السلام :
لَمّا سُئِلَ عَنْ قَوْلِهِ تَعالى: (وَمَنْ یَتَوَکَّلْ عَلَى اللّه فَهُوَ حَسْبُهُ) ـ : اَلتَّوَکُّلُ عَلَى اللّه دَرَجاتٌ، مِنْها أَنْ تَتَوَکَّلَ عَلَى اللّه فى اُمورِکَ کُلِّها فَما فَعَلَ بِکَ کُنْتَ عَنْهُ راضیا تَعْلَمُ اءَنَّهُ لایَألوکَ خَیْرا وَفَضْلاً وَتَعْلَمُ أَنَّ الْحُکْمَ فى ذلِکَ لَهُ فَتَوَکَّلْ عَلَى اللّه بِتَفویضِ ذلِکَ إِلَیْهِ وَثِقْ بِهِ فیها وَفى غَیْرِها؛
در پاسخ به سؤال از آیه «و هر کس به خدا توکل کند او براى وى بس است» توکل کردن بر خدا درجاتى دارد: یکى از آنها این است که در تمام کارهایت به خدا توکل کنى و هر چه با تو کرد از او خشنود باشى و بدانى که او نسبت به تو از هیچ خیر و تفضّلى کوتاهى نمى کند و بدانى که در این باره حکم، حکم اوست، پس با واگذارى کارهایت به خدا بر او توکل کن و در آن کارها و دیگر کارها به او اعتماد داشته باش.
کافى، ج2، ص65، ح5

---------------------------------------
قال رسول الله صلى الله علیه و آله :
یَقولُ اللّه عَزَّوَجَلَّ ما مِنْ مَخْلوقٍ یَعْتَصِمُ دونى إِلاّ قَطَعْتُ أسْبابَ السَّماواتِ وَأسبابَ الأَْرْضِ مِنْ دونِهِ فَإِنْ سَأَلَنى لَمْ اُعْطِهِ وَإِنْ دَعانى لَمْ اُجِبْهُ؛
خداوند عزوجل مى فرماید: هیچ مخلوقى نیست که به غیر من پناه ببرد، مگر این که دستش را از اسباب و ریسمان هاى آسمانها و زمین کوتاه کنم، پس اگر از من بخواهد عطایش نکنم و اگر مرا بخواند جوابش ندهم.
امالى طوسى، ص585، ح1210

---------------------------------------
قال الکاظم علیه السلام :
مَن أرادَ أن یکنَ‌ أقوَی النّاسِ‌ فَلیتَوکل عَلی اللهِ؛
هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید.
بحار الانوار، ج7، ص143

---------------------------------------
امام رضا علیه السلام :
 ما حَدُّ التَّوکل؟ فَقال لی: اَن لا تَخافَ معَ اللهِ اَحَداً؛
حد توکل چیست؟ حضرت فرمودند: اینکه با وجود خدا از هیچ کس نترسی
جهاد النفس،ح 292

---------------------------------------
امام موسی کاظم علیه السلام :
مَن اَراد ان یکون اقوی الناس فلیتوکل علی الله؛
هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید .
بحاالانوار، ج71، ص143

---------------------------------------
امام جواد علیه السلام :
الثِّقَةُ بِاللهِ ثَمَنٌ لِکٌلِّ غالٍ و سُلَّمٌ اِلى کُلِّ عالٍ؛
اعتماد به خدا بهاى هر چیز گرانبها است و نردبانى به سوى هر بلندایى.
بحارالانوار، ج5، ص14

---------------------------------------
امام جواد علیه السلام :
ثَلاثٌ مَن کُنَّ فِیهِ لَم یَندَم: تَرکُ العَجَلة ، وَ المَشوِرَة ، وَ التَّوَکُلُ عَلَی اللهِ عِندَ العَزمِ؛
سه چیز است که هر کس آن را مراعات کند ، پشمیان نگردد : 1 - اجتناب از عجله ، 2 - مشورت کردن ، 3 - و توکل بر خدا در هنگام تصمیم گیری .
مسند الامام الجواد، ص 247

---------------------------------------
امام علی علیه السلام :
مَن تَوکَّلَ عَلَی اللهِ ذَلَّت لَهُ الصِّعابُ وَ تَسَهَّلَت عَلَیهِ الأسبابُ
هر که بر خدا توکل کند دشواریها برایش آسان شده و اسباب برایش فراهم گردد.
غررالحکم ح3888 ص197

منبع:aviny.com


سه شنبه 92 مرداد 22 , ساعت 11:42 عصر

 

منتخب سخنان امام علی (ع)

 

 

روش زندگی با مردم : با مردم آنگونه معاشرت کنید، که اگر مردید بر شما اشک ریزند، و اگر زنده ماندید، با اشتیاق سوی شما آیند. (حکمت 10)



روش برخورد با دشمن:
اگر بر دشمنت دست یافتی، بخشیدن او را شکرانة پیروزی قرار ده. (حکمت 11)



آیین دوست یابی : ناتوان ترین مردم کسی است که در دوست یابی ناتوان است، و از او ناتوان تر آن که دوستان خود را از دست بدهد. (حکمت 12)

 


روش استفادة از نعمت ها :چون نشانه های نعمت پروردگار آشکار شد، با ناسپاسی نعمت ها را از خود دور نسازید. (حکمت 13)



روش یاری کردن مردم :
از کفارة گناهان بزرگ، به فریاد مردم رسیدن، و آرام کردن مصیبت دیدگان است.(حکمت 24)



ترس از خدا در فزونی نعمت ها
: ای فرزند آدم ! زمانی که خدا را می بینی که انواع نعمت ها را به تو می رساند تو در حالی که معصیت کاری، بترس.(حکمت 25)



اعتدال در بخشش و حسابرسی :
بخشنده باش اما زیاده روی نکن، در زندگی حسابگر باش اما سخت گیر مباش. (حکمت 33)



ضرورت ترک آداب جاهلی :
(در سر راه صفین دهقانان شهر انبار تا امام را دیدند پیاده شده، و پیشاپیش آن حضرت می دویدند. فرمود: چرا چنین می کنید؟ گفتند: عادتی است که پادشاهان خود را احترام می کردیم، فرمود: )به خدا سوگند ! که امیران شما از این کار سودی نبردند، و شما در دنیا با آن خود را به زحمت می افکنید و در آخرت دچار رنج و زحمت می گردید، و چه زیانبار است رنجی که عذاب در پی آن باشد، و چه سودمند است آسایشی که با آن، امان از آتش جهنم باشد.(حکمت 37)

 


ارزش ها و آداب معاشرت با مردم
: به فرزندش امام حسن فرمود: پسرم ! چهار چیز از من یاد گیر (در خوبی ها)، و چهار چیز به خاطر بسپار (هشدارها)، که تا به آنها عمل می کنی زیان نبینی:



الف- خوبی ها

1- همانا ارزشمند ترین بی نیازی عقل است، 2- و بزرگ ترین فقر بی خردی است، 3- و ترسناک ترین تنهایی خود پسندی است، 4- و گرامی ترین ارزش خانوادگی، اخلاق نیکوست.



ب- هشدارها

1- پسرم ! از دوستی با احمق بپرهیز، چرا که می خواهد به تو نفعی رساند اما دچار زیانت می کند.



2- از دوستی با بخیل بپرهیز، زیرا آنچه را که سخت به آن نیاز داری از تو دریغ می دارد.



3- و از دوستی با بدکار بپرهیز، که با اندک بهایی تو را می فروشد.



4- و از دوستی با دروغگو بپرهیز، که او به سراب ماند، دور را به تو نزدیک، و نزدیک را دور می نمایاند.(حکمت 38)

 



جایگاه واجبات و مستحبات
: عمل مستحب انسان را به خدا نزدیک نمی گرداند اگر به واجب زیان رساند.(حکمت 39)


   1   2   3   4      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 

ابزار هدایت به بالای صفحه