سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
شنبه 94 شهریور 14 , ساعت 1:37 صبح

کشور چین در منطقه شرق آسیا قرار گرفته‌است .این کشور سومین کشور پهناور دنیا پس از روسیه و کانادا است.

چین چشم‌انداز طبیعی متنوعی دارد، از استپ‌های جنگلی و بیابان‌هایی چون گبی و تکله‌مکان در ناحیه? خشک شمالی نزدیک به مغولستان و سیبری ِ روسیه گرفته تا جنگل‌های زیرگرمسیری در سرزمین‌های مرطوب جنوبی نزدیک به ویتنام، لائوس و برمه.

 

جاهای دیدنی چین آنقدر زیاد است که چینی ها هم هنوز به همه این نواحی سفر نکرده اند.

در این تصاویر باهم از زیبایی هایی چین لذت ببریم:

مکانهای تفریحی چین,دیدنی های چین

 زیباترین دریاچه های چین

  مکانهای تفریحی چین,دیدنی های چین

دریاچه های چین

    زیباترین دریاچه های چین،چین

 جاذبه های گردشگری چین

     زیباترین دریاچه های چین،چین

  مکانهای تفریحی چین

    دیدنی های کشور چین چین,دریاچه های چین

  دیدنی های چین

     دیدنی های کشور چین چین,دریاچه های چین

  زیباترین دریاچه های چین

  دیدنی های کشور چین چین,دریاچه های چین

  دیدنی های کشور  چین

     دیدنی های کشور چین چین,دریاچه های چین

 دریاچه های چین

دیدنی های کشور چین چین,دریاچه های چین

 طبیعت زیبای چین

   مکانهای تفریحی چین,دیدنی های چین


شنبه 94 شهریور 14 , ساعت 1:36 صبح

برخی از جاده های دنیا با بهره بردن از مناظر زیبا همیشه در ذهن رانندگان باقی می مانند. در این میان جاده های ساحلی و کوهستانی سهم بیشتری دارند.

بهترین جاده های دنیا,جالبترین جاده های دنیا

  بزرگراه شماره یک -کالیفرنیا ، امریکا

   بهترین جاده های دنیا,جالبترین جاده های دنیا

  جاده ساحلی کازوی در ایرلند که بخشهایی از سریال بازی تاج و تخت در این مسیر فیلمبرداری شد  

بهترین جاده های دنیا,جالبترین جاده های دنیا   جاده بنف به جسپر -کانادا

بهترین جاده های دنیا,جالبترین جاده های دنیا

 جاده ساحل شمالی -اسکاتلند

بهترین جاده های دنیا,جالبترین جاده های دنیا

 بزرگراه اقیانوس بزرگ - استرالیا

 بهترین جاده های دنیا,جالبترین جاده های دنیا

 جاده اقیانوس اطلس نروژ

بهترین جاده های دنیا,جالبترین جاده های دنیا

  جاده کمربندی ایسلند


شنبه 94 شهریور 14 , ساعت 1:35 صبح

 طبیعت برای مردم بسیار جذاب است زیرا در هر لحظه می تواند موارد شگفت انگیز و غیر منتظره بسیاری را رقم بزند. جاذبه‌های طبیعی مانند جنگل‌ها، کوهستان‌ها و بیابان‌ها افزون بر دوستداران طبیعت برای گردشگران نیز بسیار جالت توجه هستند. اگرچه تحمل شرایط آب و هوایی سخت بیابان‌ها ممکن است برای همه جذاب نباشد، اما تورهای بیابان گردی به یکی از جاذبه‌های گردشگری در کشورهای مختلف جهان مبدل شده‌اند. از این رو، در ادامه این مطلب برخی از بزرگترین بیابان‌های جهان را معرفی می کنیم.


قطب جنوب
"قطب جنوب" نه تنها یک بیابان بزرگ است، بلکه پنجمین قاره بزرگ جهان نیز محسوب می شود. حدود 98 درصد این بیابان با یخ پوشیده شده است. بیابان قطب جنوب سردترین، خشک‌ترین و پر بادترین بیابان جهان است. این بیابان ناحیه‌ای به مساحت 14 میلیون کیلومتر مربع را شامل می شود.

بزرگترین بیابان‌های جهان

 یابان قطب جنوب سردترین، خشک‌ترین و پر بادترین بیابان جهان است

 
قطب شمال
 "قطب شمال" بیابانی با زمستان‌های طولانی و تابستان‌هایی کوتاه و سرد است. دمای هوا در این منطقه به منفی 40 درجه سانتیگراد زیر صفر می رسد و ناحیه‌ای به مساحت 13 میلیون 726 هزار و 937 کیلومتر مربع را پوشش می دهد.

جاذبه‌های بیابانی،بیابان گردی

 قطب شمال بیابانی با زمستان‌های طولانی و تابستان‌هایی کوتاه و سرد است

 

بیابان صحرا
بیابان "صحرا" یکی از گرم‌ترین نقاط روی زمین است که در آفریقای شمالی قرار دارد. این بیابان در نزدیکی دریای سرخ قرار داشته و ناحیه‌ای به مساحت حدود 9 میلیون و 400 هزار کیلومتر مربع را پوشش می دهد. 

جاذبه‌های بیابانی،بیابان گردی

 بیابان صحرا یکی از گرم‌ترین نقاط روی زمین است

 
بیابان عرب
بیابان "عرب" در غرب آسیا قرار داشته و ناحیه‌ای به مساحت 2 میلیون و 330 هزار کیلومتر مربع را پوشش می دهد. دامنه گستردگی آن یمن، خلیج فارس، عمان، اردن و عراق را شامل می شود. روزهای بیابان عرب فوق العاده داغ و شب‌های آن منجمد کننده است.  

جاذبه‌های بیابانی،بیابان گردی

روزهای بیابان عرب فوق العاده داغ و شب‌های آن منجمد کننده است

 
بیابان گبی
"گوبی" یکی از بزرگترین بیابان‌های آسیا محسوب می شود که شمال و شمال غرب چین و جنوب مغولستان را در بر می گیرد. این بیابان با کوه‌های آلتای احاطه شده است. بیابان گبی ناحیه‌ای به مساحت یک میلیون و 30 هزار کیلومتر مربع را پوشش می دهد.   

جاذبه‌های بیابانی،بیابان گردی

 گوبی یکی از بزرگترین بیابان‌های آسیا محسوب می شود

 
بیابان کالاهاری
بیابان "کالاهاری" در جنوب آفریقا قرار دارد و دامنه وسعت آن نامیبیا، آفریقای جنوبی، آنگولا، زامبیا و زیمباوه را شامل می شود. در این بیابان ساواناهایی قرار دارند حیات جمعیت حیوانات آفریقا تا حد زیادی به آنها وابسته است. بیابان کالاهاری ناحیه‌ای به مساحت 900 هزار کیلومتر مربع را پوشش می دهد.    

جاذبه‌های بیابانی،بیابان گردی

 بیابان کالاهاری در جنوب آفریقا قرار دارد و ناحیه‌ای به مساحت 900 هزار کیلومتر مربع را پوشش می دهد

 
بیابان پاتاگونیا
"پاتاگونیا" بزرگترین بیابان آرژانتین محسوب می شود که بخش اعظم آن در این کشور و بخش کوچکی از آن در کشور شیلی قرار دارد. این بیابان تقریبا با رشته کوه آند احاطه شده است. بیابان پاتاگونیا ناحیه‌ای به مساحت 673 هزار کیلومتر مربع را پوشش می دهد.      

جاذبه‌های بیابانی،بیابان گردی

 پاتاگونیا زرگترین بیابان آرژانتین است که ناحیه‌ای به مساحت 673 هزار کیلومتر مربع را پوشش می دهد


بیابان گریت ویکتوریا
"گریت ویکتوریا" بزرگترین بیابان استرالیا محسوب می شود که در غرب این کشور قرار دارد. این بیابان ناحیه‌ای به مساحت 424 هزار و 400 کیلومتر مربع را پوشش می دهد. دمای بیابان گریت ویکتوریا می تواند بین 18 تا 40 درجه سانتیگراد افزایش یابد.   

جاذبه‌های بیابانی،بیابان گردی

 گریت ویکتوریا بزرگترین بیابان استرالیا  است که دمای آن بین 18 تا 40 درجه سانتیگراد تغییر می کند

 
بیابان سوریه
بیابان "سوریه" که به نام بیابان سوری-عربی نیز شناخته می شود ناحیه‌ای به مساحت 200 هزار کیلومتر مربع را پوشش می دهد.   

جاذبه‌های بیابانی،بیابان گردی

بیابان سوریه ناحیه‌ای به مساحت 200 هزار کیلومتر مربع را پوشش می دهد


بیابان گریت بیسین
بیابان "گریت بیسین" در آمریکا قرار دارد و دامنه گستردگی آن از سیرا نوادا در غرب تا کوهستان راکی در شرق را شامل می شود. این بیابان ناحیه‌ای به مساحت 190 هزار کیلومتر مربع را پوشش داده و بزرگترین بیابان آمریکا محسوب می شود.

  جاذبه‌های بیابانی،بیابان گردی

 یابان گریت بیسین بزرگترین بیابان آمریکا است


شنبه 94 شهریور 14 , ساعت 1:34 صبح

در گوشه و کنار جهان، مکان های شگفت انگیز بسیاری برای پیاده روی و قدم زدن وجود دارد. جاهایی که به خاطر مناظر زیبا و چشم نواز یا آب و هوای مطبوع شان معروفند، اما اگر از آن دسته کسانی هستید که از ترس و هیجان لذت می برند و به خصوص دیوانه ارتفاعات بسیار بلند هستند، آن وقت این مسیرها برای شماست. فقط یادتان باشد که مسوولیت عبور از این مسیرها و گذرگاه ها، با خودتان خواهدبود و کسی شما را بیمه نخواهدکرد!

1- پلکان مرگ در هواینا پیچوی پرو

 ترسناک ترین مکان های گردشگری

 پلکان مرگ در هواینا پیچوی پرو

 

مسیر عبوری ای که بالای کوه «هواینا پیچو» در پرو ساخته شده و منظره ای از دژ «ماچو پیچو» یکی از سازه های باستانی قوم اینکا را در برابر دیدگان عابران می گذارد. در قسمتی از این گذرگاه باستانی، که به «پلکان مرگ» مشهور است. پله ها تنها از یک جهت داخل دیوار قرار گرفته اند و سمت دیگرشان به جایی وصل نیست. به همین دلیل، به این پله ها «پله های شناور» هم گفته می شود.

2- پل تیتلیس در سوئیس

 ترسناک ترین مکان های گردشگری

 پل تیتلیس در سوئیس

 
پل معلق «تیتلیس» در سوئیس، مرتفع ترین پل پیاده رو در اروپاست. ارتفاع این پل حدود سه هزار متر گزارش شده است. این پل در سال 2012 و به عنوان یادبودی برای صدمین سالگرد ساخته شدن مسیر «انگل برگ- گرشنیالپ»ساخته شد: طول این پل، به اندازه طول یک زمین فوتبال است.


3- دروازه بهشت در چین

 ترسناک ترین مکان های گردشگری

 دروازه بهشت در چین

 

تصویر بالا مربوط به بازدیدکنندگانی است که از روی یک گذرگاه شیشه ای که روی صخره ای ساخته شده عبور می کنند. عکس، مربوط به مراسم افتتاح این گذرگاه در آوریل 2015 در منطقه خوش آب و هوای «لون گانگ» در استان «چونگ کینگ» چین است. این پل برای بازدیدکنندگان ساخته شده تا نمایی زیبا و البته هولناک، از پارک جنگلی رو به رو ببینند. مسافت این گذرگاه، که قسمتی از آن شبیه به نعل اسب است، به حدود یک کلیومتر می رسد. این بخش نعل اسبی بر بالای دره ای به ارتفاع بیش از دو کیلومتر قرار گرفته.



4- کوه هزارتو در یوتای آمریکا    

 ترسناک ترین مکان های گردشگری

  کوه هزارتو در یوتای آمریکا   

 
مسیر کوهستانی «هزارتو» که در پارک ملی «کنیون لندز» ایالت یوتای آمریکا واقع شده، یک هزارتوی سنگی است که آن را دور از دسترس، تقریبا عبورناپذیر و پر از خندق توصیف کرده اند. مسیر چهار کیلومتری این گذرگاه، از داخل پارک ملی شروع و تا ارتفاع 1762 متری ادامه می یابد. مردم محلی می گویند تنها فرشتگان می توانند از این گذرگاه عبور کنند و به همین دلیل، نام آن را «مسیر فرشتگان» گذاشته اند.


5- ال کامینیتو دل ری در اسپانیا  

 ترسناک ترین مکان های گردشگری

 ال کامینیتو دل ری در اسپانیا  

 

«گذرگاه باریک شاه» که در زبان اسپانیایی «ال کامینیتو دل ری» خوانده می شود، در سال 1921 ساخته شد. این گذرگاه پنج مایلی (حدود 7.5 کیلومتری)، بالای رودخانه «گوالدال هورس» در جنوب اسپانیا قرار دارد. ال کامینیتو دل ری به دستور پادشاه وقت برای جا به جایی کارگران، خدمه و نیروهای شاه آلفونسوی هشتم ساخته شد. از آنجا که کاربری اصلی این گذرگاه برای پادشاه اسپانیا بوده، نام آن را «گذرگاه باریک شاه» گذاشته اند. عرض گذرگاه کمتر از یک متر است و در قسمت هایی از مسیر، به کمتر از 50 سانتیمتر هم می رسد. تاکنون چندین نفر در این گذرگاه جان خود را از دست داده اند.

6-گذرگاه تیان مِن در چین 

 ترسناک ترین مکان های گردشگری

 گذرگاه تیان مِن در چین 

 

طول گذرگاه تیان من تنها 60 متر است، اما ارتفاعی نزدیک به یک و نیم کیلومتر دارد. اگر ترس از ارتفاع دارید و روزی مجبور شدید از این مسیر عبور کنید، کمی صبر کنید تا هوا مه آلود شود. در این صورت مه اجازه نمی دهد پایین گذرگاه را به خوبی ببینید و کمی از ترسناک بودن آن می کاهد.


7- پل رودخانه هوتزا در پاکستان

       ترسناک ترین مکان های گردشگری

 پل رودخانه هوتزا در پاکستان

  

قسمتی از رودخانه «هوتزا» از منطقه ای کوهستانی در شمال پاکستان می گذرد. این منطقه «کاراگورام» نام دارد و منطقه ای مرزی بین پاکستان، هند و چین است. پل معلقی که روی این رودخانه ساخته شده و مردم محلی از آن استفاده می کنند، یکی از پرخطرترین گذرگاه های جهان محسوب می شود. وقتی از روی این پل می گذرید، بعید است بتوانید از تماشای منظره های اطراف لذت ببرید.

 

8- گذرگاه هواشان در چین    

 ترسناک ترین مکان های گردشگری

گذرگاه هواشان در چین    

 

گذرگاه متزلزلی که در سینه کوه «هواشان»چین ساخته شده. ترکیبی از تخته های پوسیده، مهره های فلزی و زنجیر زنگ زده است. یکی از نویسندگان گاردین بعد از عبور از این گذرگاه، آن را «سرگیجه آورترین گذرگاه جهان» توصیف کرد. این گذرگاه، یکی از خطرناک ترین مسیرهای جهان است و تاکنون صدها نفر در تلاش برای عبور از آن جان خود را از دست داده اند. سطح ایمنی این گذرگاه «صفر» است.


شنبه 94 شهریور 14 , ساعت 1:22 صبح


 جاهای تفریحی نیوزیلند,دیدنی های نیوزیلند

جزیره جنوبی نیوزیلند

 

جزیره جنوبی نیوزیلند با مساحت 151?215 کیلومتر مربع، بزرگترین جزیره از دو جزیره اصلی نیوزیلند است.

جزیره دیگر نیوزیلند، جزیره شمالی نام دارد که در مقایسه با جزیره جنوبی پرجمعیت‌تر می‌باشد. تنگه کوک در شمال، دریای تاسمان در غرب و اقیانوس آرام در جنوب و شرق، مرزهای جغرافیایی این جزیره را تشکیل می‌دهد. جزیره جنوبی را گاه «سرزمین اصلی» نیز می‌نامند.

 جاهای تفریحی نیوزیلند,دیدنی های نیوزیلند

مساحت جزیره جنوبی نیوزیلند 151?215 کیلومتر مربع است

 

جزیره جنوبی 33 درصد، خشکی بیشتری در مقایسه با جزیره شمالی دارد بااین حال تنها 24 درصد از جمعیت 4?4 میلیون نفری نیوزیلند در جزیره جنوبی ساکنند.

جزیره جنوبی در دهه? 1860 که تب جستجوی طلا بالاگرفته بود بیشترین سکنه? اروپایی را داشت اما در اوایل سده بیستم این جزیره شمالی بود که جمعیت بیشتری داشت. در سال 1911 تقریباً 56 درصد کل جمعیت نیوزیلند در این جزیره زندگی می‌کردند. شما در ادامه تصاویری از منطقه های زیبا و دیدنی جزیره جنوبی نیوزلند را مشاهده می کنید.

مکانهای تفریحی نیوزیلند,جاهای تفریحی نیوزیلند

جزیره جنوبی نیوزیلند، بزرگترین جزیره از دو جزیره اصلی نیوزیلند است

 مکانهای تفریحی نیوزیلند,جاهای تفریحی نیوزیلند

 جزیره جنوبی نیوزیلند را «سرزمین اصلی» نیز می‌نامند

 نیوزیلند,جاذبه های گردشگری نیوزیلند

 جزیره جنوبی 33نیوزیلند  درصد، خشکی بیشتری در مقایسه با جزیره شمالی دارد

    نیوزیلند,گردشگری نیوزیلند

  


<   <<   6   7   8      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 

ابزار هدایت به بالای صفحه