سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
شنبه 93 دی 20 , ساعت 3:53 عصر
رالی یکی از مرگبارترین رقابت های اتومبیلرانی جهان است.

گروه ورزش جهان، رالی یکی از مرگبارترین رقابت های اتومبیلرانی جهان است.

به گزارش بولتن نیوز،
مسابقات جذاب رالی 2015 در سه بخش اتومبیل، موتور و کامیون در آغاز سال نو کار خود را در آمریکای لاتین آغاز کرده است. روز سه شنبه این مسابقات با مرگ میکال هنریک، موتورسوار لهستانی در مسیر سن خوان تا چیله سیته در شمال آرژانتین همراه شد که البته برگزار کنندگان رالی طی بیانیه اعلام کردند هنوز علت مرگ وی مشخص نیست.

این پنجمین مرگ ورزشکاران از سال 2009 میلادی به حساب می آید که مسابقات از آفریقا به آمریکای لاتین منتقل شد. عدم امنیت لازم در صحرای آفریقا و حملاتی که از سوی تروریست ها به رانندگان صورت می گرفت باعث شد تا از سال 2009 مسابقات در مسیر 9 هزار کیلومتری آرژانتین، بولیوی و شیلی برگزار شود.

در ادامه آخرین تصاویر این رقابت ها را که هم اکنون در حال برگزاری است می بینید:

مرگبارترین رالی دنیا (+تصاویر)

مرگبارترین رالی دنیا (+تصاویر)

مرگبارترین رالی دنیا (+تصاویر)

مرگبارترین رالی دنیا (+تصاویر)

مرگبارترین رالی دنیا (+تصاویر)

مرگبارترین رالی دنیا (+تصاویر)

مرگبارترین رالی دنیا (+تصاویر)

مرگبارترین رالی دنیا (+تصاویر)

مرگبارترین رالی دنیا (+تصاویر)

مرگبارترین رالی دنیا (+تصاویر)


شنبه 93 دی 20 , ساعت 3:50 عصر
پایگاه «بیزنس اینسایدر» درگزارشی شهر «سانبیدروسولا» واقع درجمهوری هندوراس در آمریکای لاتین را به عنوان خطرناک ترین شهر جهان معرفی کرد.
گروه بین الملل، پایگاه «بیزنس اینسایدر» درگزارشی شهر «سانبیدروسولا» واقع درجمهوری هندوراس در آمریکای لاتین را به عنوان خطرناک ترین شهر جهان معرفی کرد.

به گزارش بولتن نیوز،
سانبیدروسولا از شهر میشیگان – خشن ترین شهر آمریکا به علت حوادث قتل - خطرناک تر معرفی شده است.

دراین گزارش آمده است بیش از نیمی از کوکائین توقیف شده درآمریکای مرکزی توسط پلیس در السالوادور و هندوراس به دست آمد و پلیس سانبیدروسولا درسال 2011 یک کارگاه تولید کوکائین را پیدا کرد که یک مکزیکی آنرا اداره می کرد و بدین ترتیب اولین کارگاه تولید کوکائین در آمریکای مرکزی کشف شد.

قاچاق مواد مخدر توسط باندهای خشونت به درگیری های بسیار و جنایت های فجیع منجر شده و با افزایش تعداد حوادث قتل در سال 2008 ، اوضاع این شهر ناآرام شد تا جایی که اجساد را قبل از انتقال به گورهای جمعی در کامیون های حامل سردخانه نگه می داشتند.

«خوان اورلاندو هرناندیز» زمانیکه در سال 2014 درجایگاه ریاست جمهوری هندوراس قرار گرفت ، قول داد که تدابیر شدیدی برای مقابله با گسترش جنایت دراین شهر در پیش گیرد.

طبق قانون هندوراس ، هر شهروند این کشور می تواند حدود 5 سلاح گرم داشته باشد و سلاح های گرم عامل وقوع بیش از 83 درصد جنایت های قتل دراین کشور هستند، در مقایسه با آمریکا که سلاح گرم عامل وقوع 60 درصد قتل ها است.

خشونت های این شهر حتی به زندان ها نیز کشیده شده و مسئولان قادر به کنترل باندها در زندان نیستند. دست کم 14 زندانی در اقدام های خشونت بار و طی درگیری باندهای مختلف با یکدیگر در زندان ها در سال 2012 کشته شدند.

خطرناک ترین شهر جهان کجاست؟ (+عکس)

یک سال پس از این اتفاق و بعد از آنکه دولت از تلاش برای اصلاح آنان دست برداشت، زندانیان اوضاع زندان ها را تحت سلطه خود درآوردند.

شهروندان برای تعامل با پلیس فاسد، به انجام اعدام و قتل درخارج از چارچوب دستگاه قضایی اقدام می کنند و خوان کارلوس، فرمانده سابق پلیس ملی درسال 2002 با اتهاماتی مبنی بر همدستی در گروه اعدامی که غیرقانونی خوانده شد، مواجه شد که درنتیجه 5 هزار دلار جریمه شد و در سال 2013 از کار برکنار شد.

درسال 2013 ، دولت هندوراس در تلاش برای کاهش تنش ها و آرام کردن اوضاع ، حدود هزار افسر از پلیس نظامی را به «تیگوسیگالپا» پایتخت این کشور و «سانبیدروسولا» فرستاد.

اهالی «سانبیدروسولا» تحت فشار ترس و فقر زندگی می کنند چرا که هندوراس دومین کشور فقیر آمریکای لاتین به شمار می رود که بیش از 65 درصد از جمعیت آن زیر خط فقر زندگی قراردارند.

فقط حدود 15 درصد از ساکنان مناطق روستایی در هندوراس به آب آشامیدنی سالم دسترسی دارند.(العالم)


شنبه 93 دی 20 , ساعت 3:48 عصر
شماره تلفن 05132003840 برای استعلام تلفنی اشیاء پیدا شده در حرم امام رضا(ع)اختصاص داده شده‌است و بصورت 24 ساعته پاسخگویی هموطنان از تمامی نقاط کشور است.
گروه اجتماعی، شماره تلفن 05132003840 برای استعلام تلفنی اشیاء پیدا شده در حرم امام رضا(ع)اختصاص داده شده‌است و بصورت 24 ساعته پاسخگویی هموطنان از تمامی نقاط کشور است.


به گزارش بولتن نیوز،
اشیاء پیدا شده‌ای که در سطح حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) توسط خادمان و زائران رویت و به دفتر اشیاء پیدا شده تحویل داده می‌شود،درصورت عدم مراجعه حضوری مالکان اشیا، در مدت مشخص شده، کارکنان این دفتر ضمن بررسی ازطریق اطلاعات موجود در وسایل پیدا شده اقدام به اعلام از طریق اداره پست مرکزی نموده و یا ازطریق تلفن همراه و مدارک شناسایی پیدا شده این اقلام به محل اقامت آنان ارسال می کنند.

شماره تلفن 05132003840 برای استعلام تلفنی اشیاء پیدا شده در حرم امام رضا (ع) اختصاص داده شده‌است و بصورت 24 ساعته پاسخگویی هموطنان از تمامی نقاط کشور است.



شنبه 93 دی 20 , ساعت 3:45 عصر

ساندیا با تولید شرایط خورشید برای اولین بار توانسته‌اند بطور تجربی آمار و ارقامی را که توسط نظریه‌پردازان برای توصیف نقش اصلی آهن در گذار نور خورشید از هسته به سطح رادیواکتیو آن مورد استفاده است، اصلاح کنند.

 

به گزارش بولتن نیوز،محققان دستگاه Z در آزمایشگاه‌های ملی ساندیا با کار در دماهای مشابه بخش داخلی خورشید توانستند برای اولین بار در تاریخ نقش آهن را در مهار عبور انرژی از مرکز خورشید به نزدیکی لبه نوار تابشی تعیین کنند.

 

از آنجایی که این نقش بسیار بزرگتر از تصورات و توضیحات پیشین است، روشن‌سازی کدری نقش آهن بویژه ظرفیت آن برای مانع شدن از انتقال انرژی خورشیدی که از واکنش‌های همجوشی هسته‌ای در اعماق درون خورشید نشات گرفته، به حل یک شکاف نظری در مدل استاندارد خورشیدی کمک خواهد کرد که بطور گسترده توسط فیزیکدانان نجومی به عنوان پایه‌ای برای مدلسازی رفتار ستارگان مورد استفاده است.

 

به گفته محققان، اطلاعات بدست آمده توسط آنها زمانی که به مدل نظری الحاق می‌شود، هم‌ترازی پیش‌بینی‌های آن را با مشاهدات فیزیکی بیشتر می‌کند.

 

شکاف بین مدل و مشاهدات در سال 2000 ایجاد شد که در آن، تحلیل طیف در حال ظهوری از خورشید، دانشمندان را مجبور به کاهش 30 تا 50 درصدی برآوردهایشان در مورد عناصر جاذب انرژی مانند اکسیژن، نیتروژن و کربن کرد.

 

این کاهش فراوانی بدین معنی است که انرژی آسانتر از پیش‌بینی‌های قبل به لبه تابشی خورشید می‌رسد. این تعریف منجر به ایجاد ایهامی در ساختار نظری ستاره و ساختار سنجیده شده آن شد که بر اساس متغیرهای دما و چگالی در مناطق مختلف اندازه‌گیری می‌شود.

 

دانشمندان برای مطابقت دادن مدل با مشاهداتشان نیازمند راهی برای متوازن کردن کاهش مقاومت در برابر انتقال تابش ناشی از مقادیر کاهش‌یافته عناصر بودند.

 

آنها در آزمایشی 10 ساله دریافتند برآورد فیزیک نجومی در مورد کدری وابسته به طول موج آهن باید بین 30 تا 400 درصد افزایش یابد. این تفاوت نشانگر عدم قطعیت بزرگی نبوده، بلکه بیشتر نشان می‌دهد که چه میزان کدری آهن با طول موج تابش متفاوت است.

 

دستگاه Z ساندیا به شبیه‌سازی دمای داخلی خورشید در حدود 2.1 میلیون درجه سلسیوس در هدفی به اندازه یک دانه ماسه می‌پردازد.

 

اکنون دانشمندان بر درک این امر تمرکز دارند که چرا مدلهای پیشین، کدری کمتری برای آهن در دماهای بالا پیش‌بینی کرده‌اند. آن‌ها به انجام آزمایشات مشابه بر روی نیکل و کروم – عناصری که از لحاظ شیمیایی مشابه آهن هستند – خواهند پرداخت.

 

نتایج این پژوهش در مجله نیچر منتشر شده است.


شنبه 93 دی 20 , ساعت 3:43 عصر

در تصویر تهیه شده توسط رصدخانه فضایی اروپا، حفره تاریک عظیمی در قلب یک حوزه ستاره‌ای دیده می‌شود.

 

به گزارش بولتن نیوز، در تصویر رصدخانه فضایی اروپا (ESO)، تصویر یک حوزه ستاره‌ای در فاصله 700 سال نوری دورتر دیده می‌شود؛ حفره تاریکی در قلب این حوزه ستاره‌ای دیده شده و به نظر می‌رسد که برخی از ستارگان در این ناحیه ناپدید شده‌اند.

 

اما در حقیقت بخشی از این حوزه ستاره‌ای توسط یک ابر گرد وغبار غول‌پیکر موسوم به LDN483 بطور کامل از دید تلسکوپ پنهان شده است.

 

این تصویر با استفاده از تصویرساز میدان گسترده (WFI) بر روی تلسکوپ 2.2 متری MPG/ESO در رصدخانه لاسیلا در شیلی تهیه شده است.

 

ابر عظیم LDN483‌ در فاصله 700 سال نوری در صورت فلکی مار (Serpent) واقع شده است و حاوی مقادیر کافی گرد وغبار برای مسدود کردن دید تلسکوپ هنگام مشاهده نور مرئی از ستارگان اطراف است.

 

به نظر می‌رسد که طبیعت بی‌ستاره ابر LDN483 مستعد پرورش و تولید ستارگان جدید نیستند؛ اما این منطقه یک محیط باروری مناسب برای شکل‌گیری ستارگان آینده است.

 

ابرهای مولکولی متراکم مانند LDN483 واجد شرایط تبدیل شدن به سحابی تیره هستند؛ چنین ابرهایی در اصل زایشگاه ستارگان آینده محسوب می‌شوند.

 

تحقیقات نشان می‌دهد که برخی از تازه‌ترین انواع ستارگان نوزاد در این منطقه شکل گرفته‌اند.


http://media.isna.ir/content/1420721537630_206.JPG/4


<      1   2   3   4   5   >>   >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

 
 

ابزار هدایت به بالای صفحه